Wormenkuur kat, Flubenol - werking

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sylvia

Wormenkuur kat, Flubenol - werking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 23:26

Ik heb vandaag bij de dierenwinkel weer mijn wormenkuurtjes ed gehaald. Ik haal meestal pasta of de pilletjes van Exil, maar ze hadden nu een nieuw merk: Flubenol. Schijnt goed te werken en er zat een smaakje aan, dus gemakkelijker toe te dienen. Ik heb 3 pilletjes meegenomen, goed voor 12 kilo. Koekie is rond de 6 kilo, Elmo is inmiddels afgevallen maar zal ook geen 4 kilo wegen vermoed ik. Dus 1,5 pilletje per kat.

Net toch even de bijsluiter doorgelezen. Bij de toe te dienen hoeveelheid staat dat het 1 keer per dag gedurende 2 dagen moet... Oftewel: ik heb te weinig.

Is iemand bekend met Flubenol? Werkt het ook als ik in feite maar de helft toedien, 1 keer? Ik ontworm 4 keer p/j...

ellepel

Re: Wormenkuur kat, Flubenol - werking

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 23:33

ik weet dat dat smaakje niet werkt,kennis van me had het en de kat lustte het niet Knipoog
dosering heb ik geen flauw idee,hij had het de kat gewoon 1x gegeven

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 23:56

je moet je wel houden aan de juiste dosering en dan over meedere dagen. Anders heeft het geen zin en heeft het resistentie van de wormen in de hand.
Flubenol is als ik het goed heb niet tegen lintwormen en dat zijn de wormen die het meest voorkomen bij de kat.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 12:53

Jottum *zucht* Zie het nu ook staan, tegen spoelwormen en haakwormen.
Nou ja, ik heb het ze net pas gegeven, dus morgen nog maar even 3 pillen halen dan. En volgend kwartaal weer gewoon Exil. Zal vooralsnog geen ramp zijn, aangezien ik ze ieder kwartaal ontworm...