aangifte bij de dierenbescherming

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LDRD

aangifte bij de dierenbescherming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 19:17

Wie heeft er wel eens aangifte gedaan over misstanden met dieren bij de dierenbescherming?
Wat is jullie ervaring, is dit toen serieus opgepakt en had het resultaat?
Ben heel benieuwd Sigaar .

JustNanno

Re: aangifte bij de dierenbescherming

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 19:23

Ja, heel serieus, er werden zelfs enige oplossingen aangedragen die niet echt uhhm mochten Haha! Goede ervaring dus ermee.

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 19:48

Ik heb ook al een aantal keren aangifte gedaan bij de DB...maar ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk nog geen één keer echt positief ben geweest over het afhandelen van de DB met de desbetreffende persoon(en).

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 19:51

Ik heb ook ooit gebeld, wordt er gewoon gezegd ja mevrouw triest he maar we hebben al een heel dik dosier.En verder werd er niks aan gedaan,ze kwamen zelfs regelmatig en vroegen dan aan de eigenaar van de beesten hoe gaat het met u? ggggggrrrrrrr en die arme drommels daar deden ze niks mee.

_Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 21:00

Ja, Maar hier werd wel positief op gereageert, waren er gelijk.. en er is wat aan gedaan. Ja

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 18:02

Zowel positieve als negatieve ervaringen dus. Haha!
Niemand meer? Kunnen jullie ook iets meer laten weten over 'de zaak' die jullie gemeld hebben?

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 18:05

Ging over iemand die niet voor zijn katten zorgde...de katten waren helemaal kaal en zaten onder de mijt. De eigenaar deed nooit de deur open als ze langskwamen, dus was de oplossing om ze te vangen en dan naar het asiel te brengen of bij haar te brengen. Hij zou ze toch niet uit het asiel halen.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 18:07

heb ooit eens gebeld toen ik 2 paarden tot hun knieen in de drek zag staan...geen droog stukje grond te zien, geen vers water en geen eten......
heb het eerst een paar dagen aangekeken en toen bleek dat ze 's nachts ook niet op stal kwamen heb ik gebeld, de regel is namelijk dat paarden ten alle tijde droog moeten kunnen liggen....
er is iemand heengeweest en de paarden kregen er een stk land bij wat hoger lag en wel droog was....positief dus Haha!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 18:22

Dana01 schreef:
heb ooit eens gebeld toen ik 2 paarden tot hun knieen in de drek zag staan...geen droog stukje grond te zien, geen vers water en geen eten......
heb het eerst een paar dagen aangekeken en toen bleek dat ze 's nachts ook niet op stal kwamen heb ik gebeld, de regel is namelijk dat paarden ten alle tijde droog moeten kunnen liggen....
er is iemand heengeweest en de paarden kregen er een stk land bij wat hoger lag en wel droog was....positief dus Haha!

Dat is wel fijn als het ook echt resultaat heeft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 18:24

Dana01, ik zie genoeg stallen waarbij een paard niet kán liggen. Zou dit dan wel mogen?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 19:11

Kom op mensen, ik heb positieve verhalen nodig om zelf de moed op te vatten om aangifte te doen Haha! .
Nee hoor, heb al een visje uitgegooid bij de dierenbescherming Tong uitsteken .

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 09:46

nielsd schreef:
Dana01, ik zie genoeg stallen waarbij een paard niet kán liggen. Zou dit dan wel mogen?

deze regele geld in principe wel voor alle omstandigheden...als een paard bijvoorbeeld in een zwijnenstal staat, dan kan en mag daar iets van gezegd worden......

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 09:46

LDRD schreef:
Kom op mensen, ik heb positieve verhalen nodig om zelf de moed op te vatten om aangifte te doen Haha! .

goed van jou Ja
ik hoop dat het werkt

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 09:54

Heb zelf een aantal keer aangifte gedaan, en in alle gevallen is er opgetreden...de ene keer wat sneller dan de ander.

KC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 10:12

LDRD schreef:

ik denk er ook over om aangifte te doen omdat me erg veel is opgevallen wat je gewoon voor lief neemt als je het gewend bent ( zie als het er langzaam insluipt ... Boos! ) maar als ik erover nadenk is het gewoon dierenmishandeling en vind ik de uitspraak " het kan niet anders, heb geen andere plek, het weer is nu gewoon slecht, bla bla bla... " niet kunnen...
hou dit topic dus in de gaaten zou je mij aub meer kunnen vertellen over je ervaringen en hoe je het aanpakt ? sterkte groetjes kc

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 11:12

KC schreef:
ik denk er ook over om aangifte te doen omdat me erg veel is opgevallen wat je gewoon voor lief neemt als je het gewend bent ( zie als het er langzaam insluipt ... Boos! ) maar als ik erover nadenk is het gewoon dierenmishandeling en vind ik de uitspraak " het kan niet anders, heb geen andere plek, het weer is nu gewoon slecht, bla bla bla... " niet kunnen...
hou dit topic dus in de gaaten zou je mij aub meer kunnen vertellen over je ervaringen en hoe je het aanpakt ? sterkte groetjes kc

Ik neem aan dat jij hiermee paarden op het oog hebt?
Dat heb ik dus niet. Ik wil hier liever niet openbaar maken waar het in mijn geval om gaat, maar grofweg gaat het om de handel in beschermde dieren en exoten. Ik ben nogal geschrokken namelijk van het gemak waarmee dit gaat.
Ik heb vooralsnog de dierenbescherming een mail gestuurd met het verzoek mij nader te informeren naar de regelgeving op dit gebied. Naar aanleiding van het antwoord dat ik krijg wil ik bezien of ik ook daadwerkelijk aangifte ga doen.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 17:13

Nou, krijg zojuist een teleurstellende mail, met een uiteenzetting over een onderwerp waarover mijn feitelijke vraag helemaal niet gaat. Heb ze nog maar eens een mail ter verduidelijking gestuurd, maar ben wel teleurgesteld in het feit dat men zich er ogenschijnlijk vanaf wil maken.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 20:57

Het vervolg:

De dierenbescherming snapt nu kennelijk iets beter wat het probleem is en verzoekt mij om officieel aangifte te doen.
Gaan we morgen dus maar eens doen. Sigaar

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 20:59

Ik heb twee keer aangifte gedaan: een keer naar aanleiding van een hangbuikzwijntje met een pin recht in haar neus. Namen ze heel serieus. Ze zijn gaan kijken, maar helaas was het officieel toegestaan en konden ze er niets tegen beginnen.
De andere keer vond ik een beschermde roofvogel die neergeschoten leek en al dood was. Omdat die dood was konden en mochten ze er niets mee. Ik moest het melden bij de politie en heb verder niets meer gehoord.

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 21:02

LDRD schreef:
Het vervolg:

De dierenbescherming snapt nu kennelijk iets beter wat het probleem is en verzoekt mij om officieel aangifte te doen.
Gaan we morgen dus maar eens doen. Sigaar

Goed zo. Ik hoop dat het tot iets positiefs leidt!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 22:11

Met een paar leden van het hamsterforum zijn we aan het kijken of de db iets aan een dierenwinkel kan doen in Breda, de dieren zitten daar echt afschuwelijk!
Maar ze zijn langsgeweest maar het duurt al 2 weken voor er verslag komt Nagelbijten / Gniffelen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 22:13

de DB heeft een appart idee over paardenwelzijn........... dat is me wel duidelijk Lachen

shetlanders mogen in de winter niet buiten staan, maar dat paard wat al in geen weken meer zijn box uit is geweest wordt verzorgd want het heeft water en voer.......

nee hoor, niks hoge pet mee op..........

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 22:18

Ik heb een positieve ervaring.
Ik heb enkele weken geleden aangifte gedaan van mishandeling van katten samen met mijn nicht.
Van de week is haar kattenopvang ontruimd en het bleek zo bizar te zijn dat het nog erger was dan ik dacht.
Misschien hebben jullie het ook wel gezien op de televisie of krant.
Het was de poezenopvang in schiedam.
Ik ben blij dat ik het gedaan heb anders was het misschien nog meer uit de hand gelopen, alhoewel dit was al afschuwelijk.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 09:10

KiWiKo schreef:
de DB heeft een appart idee over paardenwelzijn........... dat is me wel duidelijk Lachen

shetlanders mogen in de winter niet buiten staan, maar dat paard wat al in geen weken meer zijn box uit is geweest wordt verzorgd want het heeft water en voer.......

nee hoor, niks hoge pet mee op..........

Haha! Ja, dat zijn prioriteiten op de verkeerde plaatsen.

Ben benieuwd wat de AID gaat doen. Ik hoop dat ik hiermee toch een deel van de illegale handel in exoten en andersoortige dieren die niet in huis horen kan killen.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 09:12

bijoekimmie schreef:
Ik heb een positieve ervaring.
Ik heb enkele weken geleden aangifte gedaan van mishandeling van katten samen met mijn nicht.
Van de week is haar kattenopvang ontruimd en het bleek zo bizar te zijn dat het nog erger was dan ik dacht.
Misschien hebben jullie het ook wel gezien op de televisie of krant.
Het was de poezenopvang in schiedam.
Ik ben blij dat ik het gedaan heb anders was het misschien nog meer uit de hand gelopen, alhoewel dit was al afschuwelijk.

Gelezen ja, goed dat daar een eind aan gekomen is. Jammer is dat dat soort mensen vaak gewoon psychische hulp nodig hebben.
In mijn geval gaat het gewoon om criminelen die veel geld over de ruggen van onschuldige dieren proberen te verdienen. Boos!