Wat is jullie ervaring, is dit toen serieus opgepakt en had het resultaat?
Ben heel benieuwd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dana01 schreef:heb ooit eens gebeld toen ik 2 paarden tot hun knieen in de drek zag staan...geen droog stukje grond te zien, geen vers water en geen eten......
heb het eerst een paar dagen aangekeken en toen bleek dat ze 's nachts ook niet op stal kwamen heb ik gebeld, de regel is namelijk dat paarden ten alle tijde droog moeten kunnen liggen....
er is iemand heengeweest en de paarden kregen er een stk land bij wat hoger lag en wel droog was....positief dus
nielsd schreef:Dana01, ik zie genoeg stallen waarbij een paard niet kán liggen. Zou dit dan wel mogen?
LDRD schreef:Kom op mensen, ik heb positieve verhalen nodig om zelf de moed op te vatten om aangifte te doen.
Nee hoor, heb al een visje uitgegooid bij de dierenbescherming.
LDRD schreef:Kom op mensen, ik heb positieve verhalen nodig om zelf de moed op te vatten om aangifte te doen.
Nee hoor, heb al een visje uitgegooid bij de dierenbescherming.
KC schreef:ik denk er ook over om aangifte te doen omdat me erg veel is opgevallen wat je gewoon voor lief neemt als je het gewend bent ( zie als het er langzaam insluipt ...) maar als ik erover nadenk is het gewoon dierenmishandeling en vind ik de uitspraak " het kan niet anders, heb geen andere plek, het weer is nu gewoon slecht, bla bla bla... " niet kunnen...
hou dit topic dus in de gaaten zou je mij aub meer kunnen vertellen over je ervaringen en hoe je het aanpakt ? sterkte groetjes kc
LDRD schreef:Het vervolg:
De dierenbescherming snapt nu kennelijk iets beter wat het probleem is en verzoekt mij om officieel aangifte te doen.
Gaan we morgen dus maar eens doen.
KiWiKo schreef:de DB heeft een appart idee over paardenwelzijn........... dat is me wel duidelijk
shetlanders mogen in de winter niet buiten staan, maar dat paard wat al in geen weken meer zijn box uit is geweest wordt verzorgd want het heeft water en voer.......
nee hoor, niks hoge pet mee op..........
bijoekimmie schreef:Ik heb een positieve ervaring.
Ik heb enkele weken geleden aangifte gedaan van mishandeling van katten samen met mijn nicht.
Van de week is haar kattenopvang ontruimd en het bleek zo bizar te zijn dat het nog erger was dan ik dacht.
Misschien hebben jullie het ook wel gezien op de televisie of krant.
Het was de poezenopvang in schiedam.
Ik ben blij dat ik het gedaan heb anders was het misschien nog meer uit de hand gelopen, alhoewel dit was al afschuwelijk.