Waarom een hond?
Wij zijn beide geen katten personen en dieren zoals konijnen, cavia's, hamsters etc. is toch heel anders dan een hond.
Mijn vriend heeft vroeger altijd een hond gehad en is dol op die dieren net zoals ik.
Nou werk ik fulltime en mijn vriend ook.
Voordeel is dat mijn vriend thuis werkt (ik werk buiten de deur). Dat zou perfect gaan met een hond. Nadeel is dat hij minstens 2 dagen per week (altijd doordeweeks) van huis is (buitenland ivm zijn werk). Juist die dagen weerhouden mij ervan om een hond aan te schaffen. Ik ga om kwart voor 8 's ochtends de deur uit en mag blij zijn als ik om kwart voor 6 's avonds weer thuis ben.
5 dagen per week is er dus geen probleem. Mijn vriend deelt ook zelf zijn uren in, dus uitlaten kan altijd. Het gaat juist om die 2 dagen.
Een hele dag alleen laten kan niet en zou ik zelf ook niet over mijn hart kunnen verkrijgen.
Ik zie zelf eigenlijk geen oplossing voor die dagen. Mee naar het werk is ook zowat

Ik ben eigenlijk benieuwd naar mensen die een hond combineren met werk en hoe ze dat doen? Of is de combinatie werk en hond zowiezo bij voorbaat al uitgesloten?