Husky vermist in de omg. Nieuwegein

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkermuts

Husky vermist in de omg. Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 07:26

Op vrijdagmiddag 5 januari omstreeks half 3 s'middags is mijn allerliefste husky verdwenen.
Hij wandelt altijd los bij mijn huis en gaat nog wel eens achter wat fazanten aan rennen in de bedrijfstuin, na 5 minuten ben ik hem gaan roepen en was hij nergens meer te bekennen.
Ik weet ook niet zeker of hij weggelopen is (ondanks dat het een husky is blijft hij altijd om het huis) of meegenomen is door iemand.

Hij is verdwenen vanaf de groningenhaven op industrieterrein de Wiers in Nieuwegein, zijn naam is Chital en hij is roodbruin met witte aftekeningen, 4 jaar, reu en gecastreerd, hij heeft een blauw en een bruin oog en een blauwe halsband om met een hangertje met mijn mobiele nr erop.
Ook is hij gechipt, het is een erg vriendelijke hond en zou mensen niets doen, soms wat terughoudend naar mannen.

We zijn gelijk met een groepje mensen gaan zoeken tot half 1 s'avonds, echt overal wel 10 keer geweest en geroepen, naar zijn favo stekjes, en ook gekeken waar ik altijd met hem fiets of wandel.
Vannacht de deur open gelaten zodat hij naar binnen kon als hij toch weer thuis zou komen.

Ook Amivedi, DB, Dierenasiel, dierencentrale, politie en dierenambulance gebeld en gegevens doorgegeven.

Mocht iemand hem alleen maar gezien hebben laat dan alsjeblieft een berichtje achter, en houd jullie ogen open of jullie hem zien, het is een erg opvallende hond die heel herkenbaar is aan vooral zijn ogen.

Wij missen hem enorm en zijn er helemaal kapot van, we zijn echt stapelgek op Chital en bidden dat we hem zo snel mogelijk terugkrijgen.

We zullen degene absoluut belonen die met de gouden tip komt.
Als er nieuws is zal ik dat hier neer zetten.

hier onder een paar fotoos van Chital:

zijn koppie met zijn aparte ogen
Afbeelding

helemaal
Afbeelding

Tinkermuts

Re: Husky vermist in de omg. Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 21:00

Chital is godzijdank weer terug, dit topic mag gesloten worden.

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 21:02

En waar was die nou gebleven?

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 21:03

Jeetje zeg sas, wat een mazzel zeg!!!!!!!! sprek je snel weer en een dikke knuf aan chital he.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 22:24

dit is een heeeeel lang verhaal, ik zal morgen een uitgebreid verslag doen.

wel wil ik even snel kwijt dat Chital op schapenjacht is gegaan en daarom neergeschoten is, vandaar nu even tijd nodig om hem te verzorgen.

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 22:30

Ach dat is minder zeg..Veel sterkte dan,lees morgen je verhaal wel.
succes

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 01:27

Owh dat klinkt niet goed zeg. Hoop dat hij weer beter word Boos!

samp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 02:11

ooh erg zeg Scheve mond gelukkig is ie wel weer terug Lachen kijk uit naar je uitgebreide verslag Nagelbijten / Gniffelen

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 10:09

Goedemorgen allemaal

Nou hier komt het bizarre verhaal hoor:

Vrijdag 5/1 rond half 3 verdween Chital bij mijn huis, ik was mijn auto aan het wassen en dan loopt hij altijd bij me, in z'on paar minuten niet opletten was hij weg.

Er waren ook bouwlui aan het werk en ik was ook een beetje bang dat ze hem meegenomen hadden vanwege zijn uiterlijk en hij is ook een allemansvriend.
Uiteindelijk is hij gewoon weggelopen wat hij tot heden nooit heeft gedaan, hij loopt bij het huis los maar buiten ons terrein altijd aan de lijn.

( IK HEB AL 20 JAAR HUSKY'S EN WEET DONDERSGOED DAT HET WANDELAARS ZIJN, DUS IK LET ALTIJD ERG GOED OP DAT ZE BIJ MIJ ZIJN)

vanaf die tijd heb ik wat vrienden opgetroffeld en mijn man van zijn werk geplukt zijn we gaan zoeken tot een uur of 7, toen thuis de politie, dierenabulance, amivedi, asiels, dierencentrale en de dierenbescherming ingelicht, bij het dichtsbijzijnde asiel gaan kijken, daarna door zoeken tott 1 uur s'nachts.

thuis nog een paar uur opgezeten en deur de hele nacht open gelaten in de hoop dat hij thuis zou komen, niet geslapen en om het half uur roepen, snachts ook advertenties op diverse sites geplaatst over de vermissing.

om half 8 toen het enigzins weer wat licht was met vriendin samen zoeken, man pamfletten gaan maken met foto en husky vermist, paar uur later nogmaals alle instanties bellen en langs het asiel,
daarna weer verder zoeken.

rond een uur of 1 ging mijn telefoon, politie, met de mededeling dat mijn hond neergeschoten was bij het jagen en doden van schapen, kreeg te horen dat mijn hond in beslag was genomen en dat ik er niet heen mocht, op mijn aandringen om te vertellen of hij leefde en het ging redden werd na de mededeling dat ik naar het bureau moest de telefoon erop gekwakt.

hij bleek in Houten neersgeschoten te zijn en was echt een enorm eind van huis gelopen waarbij hij dus ook 2 kanaalbruggen over heeft moeten steken

mijn man en ik naar het bureau en mijn collega's cq vriendinnen zijn gewoon naar die da gegaan om te kijken hoe het met Chital was, ze mochten er eigenlijk niet bij maar zijn gewoon doorgelopen om bij hem te kijken.

op het bureau kreeg ik het verlossende telefoontje van mijn vriendin dat hij nog leefde en het ws wel ging redden.

wij hebben een verklaring afgelegd op het bureau en ondanks we eigenlijk niet naar Chital toe mochten toch naar hem toe gescheurd, daar aangekomen was de politie weg en mochten we bij hem.

de da had geprobeerd hem met een verdovingspistool te schieten, was niet gelukt, er waren 25 politiemensen aanwezig die probeerden hem in te sluipen omdat hij richting de a27 rende en als hij daarop zou rennen waren de gevolgen voor de automobilisten niet te overzien, ze hadden ook al een baan afgesloten en er was ook een politiehelicopter aanwezig.
Chital moet behoorlijk in paniek geweest zijn door alle mensen en commotie en bleef maar rennen.
Uiteindelijk hebben ze besloten om hem neer te schieten met 3 pistoolschoten met stopkogels (9mm die meer schade aanrichten), uiteraard met toestemming v/d officier en volgens het boekje omdat het risico aanwezig was dat hij de a 27 op zou gaan en ongelukken zou veroorzaken.

Bij de da aangekomen lag hij in een soort bench op de koude stenen en bloedde nog behoorlijk, hij lag ook in zijn eigen bloed, gelukkig was hij wel aardig bij.
omdat hij behoorlijk bloedde hebben we gevraagd om iets van een hechting of verband erom te doen en hem op een kleed te leggen, dat gebeurde gelukkig uiteindelijk.
Op de rontgenfotoos was te zien dat gelukkig maar 1 kogel raak was geweest, de kogel is dwars door zijn borst en daarna door zijn poot gegaan en er gelukkig weer uitgekomen.

omdat Chital in beslag genomen was mochten we hem niet meenemen, en ging de officier van de justitie over hem beslissen, naar huis of inslapen.

We moesten Chital daar dus achterlaten die verschrikkelijk begon te gillen en te janken omdat wij hem achterlieten en uiteraard ook van de pijn.

We zijn toen terug naar het bureau gegaan en hebben net zolang gewacht tot we een aanspreekpersoon kregen, ook wat rondgebeld met eigen da en bevriende politieagenten voor raad.
We wilden gewoon dat Chital naar onze eigen da zou gaan om daar de zorg te krijgen die wij gewend zijn voor onze dieren.
Maar de politie was niet van plan om enige meewerkendheid te tonen en vertelde dat de hond in hen ogen goed opgevangen werd en we de beslissing van de officier af moesten wachten.
Ook werd ons verteld dat ze wel even amivedi gebeld hadden maar er niets bekend was over een vermiste husky.
We hadden ook het gevoel dat ze dachtwen dat wij onze hond maar wat lieten lopen en ze waren daarom erg boos dat onze hond zoveel aangericht had.

We zijn daarna naar onze eigen da te gaan om over het geheel te praten, bij aankomst was onze da al aan het bellen met de da waar Chital behandeld werd en hij drong ook aan hem uitgebreidere verzorging te geven, niet omdat deze da slecht was ofzo maar omdat wij zeer zuinig zijn op onze dieren en uitgebreidere verzorging verwachten, daarna kwam ook al snel een telefoontje van de politie met de mededeling dat we Chital toch op mochten halen maar dat we uiteraard een civiele procedure, boete en berisping krijgen, hij sprak gelukkig niet meer over inslapen.
De politie heeft Chital ws nagetrokken en gezien dat hij nog nooit eerder iets of iemand kwaad had gedaan en wij ook best brave burgers zijn en absoluut geen strafblad hebben oid.
We vinden het top dat deze politieagent toch voor ons aan de slag gegaan is, ook de officier toch nog gebeld zodat wij ons hondje weer in ons armen konden sluiten.

We hebben gelijk Chital opgehaald, die zeer blij was dat hij met ons meemocht en zijn weer naar onze eigen da gescheurd, daar heeft hij de verzorging gekregen die wij graag wilde, alle haren om de wonden weggeknipt, er waren namelijk erg veel haren door het schot de wonden ingegaan en dat is erg gevaarlijk vanwege ontstekingen enz, daarna is hij mooi ingepakt, pijnstillers, antibiotica en speciaal voer mee zodat hij wat makkelijker aansterkt.

En toen naar huis, gisteravond rond achten waren we eindelijk thuis en kon Chital weer op zijn eigen kleed kruipen waarvan hij tot van mogren niet meer wakker geworden is van pijn en vermoeidheid.
Vanmorgen heeft hij weer gegeten en het lijkt erop dat het goed gaat komen met ons jochie.

Vandaag moeten we naar het bureau en krijgen we het officiele oordeel en de schade enz te horen.

Wat ik wel wil benadrukken is dat wat Chital gedaan heeft absoluut niet goed te praten is, ook zijn wij vanaf het begin af aan aan heel duidelijk geweest tegen de politie en da dat wij alle schade zullen vergoeden die Chital aangericht heeft, het is onze hond, onze verantwoordeljikheid, en wij zullen de verantwoording ook dragen en ook uiteraard de eigenaar van de schapen geheel schadeloos stellen.

Waar wij wel wat moeite mee hebben is dat helaas weinig tot geen communicatie is geweest tussen de politie en alle instanties die op de hoogte waren van de vermissing van deze toch wel opvallende hond, de politie is 5 uur bezig geweest om hem te vangen, als wij op de hoogte gesteld waren hadden we dit misschien allemaal kunnen voorkomen door onmiddelijk onze hond tot de orde te roepen en bij ons te halen, Chital is namelijk wel enorm op ons gericht en we zijn er van overtuigd dat hij ook naar ons toe gekomen zou zijn.

De da die geprobeerd heeft om hem te verdoven melde ons ook dat als hij geweten had dat deze hond wel overal als vermist bekend was hij ons gebeld zou hebben en er helemaal niet geschoten had hoeven worden.(sorry voor de rare zin)

Het belangrijkste is nu dat we onze allerliefste Chital weer terug hebben en hij het gaat redden, wel heeft hij vele engels op zijn schouders gehad want de kogel heeft op een haar na zijn longen gemist, was dit gebeurd dan had hij echt niet meer geleefd.

Chital is zeker voor mij het allerbelangrijkste op mijn man na in mijn leven, mijn maatje, mijn vriendje.
Ik werd ook echt helemaal radeloos van het feit dat ik hem nergens kon vinden en heb heel wat tranen gelaten.
Toen ik hoorde dat hij neergeschoten was flipte ik ook behoorlijk en mijn hart brak bij het horen dat ik hem misschien niet meer terug zou krijgen over maar te zwijgen hoe we ons voelde toen we hem gillend in zijn eigen bloed achter moesten laten bij de da.

Vooral mijn mijn heeft gister echt geknokt om Chital toch thuis te krijgen, wat godzijdank gelukt is.
Wij zijn onze vrienden, onze da, onze bevriende politieagent en ook wel de politieagent die toch spoed erachter gezet heeft om Chital thuis te krijgen eeuwig dankbaar.
Ook gaan we ervoor zorgen dat Chital dit nooit meer uit kan halen door hem niet los bij het huis te laten lopen en onze tuin zo te maken dat hij er echt niet meer uit kan.

Nou, dit was het enorme verhaal, dit was een zeer apart weekend voor ons, wat ons nu te doen staat is te zorgen dat iedereen schadeloos gesteld word en daarnaast te genieten dat Chital er weer is en te zorgen dat hij er weer bovenop komt, ondanks dat Chital nu dus wel in het bezit is van een strafblad en een 9mm overleefd heeft waardoor hij zich aan kan sluiten bij de onderwereld haha.

Bedankt voor jullie medeleven, dat doet een mens echt goed.

gr van Saskia en een pootje van Chital.

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto=TFFOYPHD

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 10:16

Jeetje, dat is een heel verhaal.

Ik ben wel ontzettend blij voor jullie dat hij weer terug thuis is.
In mijn ogen maken ze honden veel te snel af.
Gelukkig krijgt jullie hond een tweede kans.

Ik hoop dat hij er snel weer bovenop komt.
Het is een prachtige hond om te zien,

Heel veel sterkte en succes ermee.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 14:11

Jeetje mina, wat een verhaal.
Wat goed dat hij weer thuis is. heel veel beterschap voor Chital, en hopelijk zijn jullie een beetje bijgekomen van alle schrik Ach gut

xlaurax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 17:30

Goh, ik vind het zo erg voor jullie en ik ben heel blij dat
het uiteindelijk goed gaat aflopen.

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 17:31

Jeetje wat een verhaal! Ben blij dat het toch nog goed gekomen is, maar wat zijn die politiemannen sukkels dat ze niet eerst even gingen rondbellen over de hond! Boos!

Beterschap voor Chital, en sterkte!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 17:35

Jeetje mina wat een verhaal!
Zit het helemaal met kippevel te lezen!!!
Ik wens jullie veel sterkte en ik hoop dat de hond 100% geneest.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 20:37

Jeetje, dat is niet niks zeg. Heel erg veel sterkte ermee!

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 21:20

Tjonge, wat een verhaal. Gelukkig is het allemaal (redelijk) goed afgelopen. Hij komt er vast wel bovenop! Haha!

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 21:37

Jeetje wat een verhaal.
Toen ik gister naar huis aan het rijden was zag ik wel een agent naast de a27 staan bij Houten.( Daar woon ik) Het was ook rond 13:00u en ik vroeg me al af wat hij daar moest, alle wegen lopen daar dood, op een wandelpad na.
Toen ik thuis kwam hoorde ik al dat ze op jacht waren naar een hond die schapen had dood gebeten. Daarna hoorde je dat ze de hond te pakken hadden en dood geschoten hadden. De kriebels liepen over mijn rug en voelde me flink beroerd, gelukkig klopt dit dus niet.
Ben blij voor je dat je mooie hond nog leeft en dat het ook weer goed gaat komen met hem.
Sterkte en beterschap voor de hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 21:47

Gelukkig is het goed afgelopen zeg! Wat een verhaal..

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 21:50

goed dat je hem terug hebt!!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 08:41

Jeetje Sas wat een verhaal! Gekke hond toch, geniet maar weer lekker van hem!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 13:34

Jezus wat een verhaal! Ben echt blij dat alles weer goed is gekomen!!

Ps. Mooie Husky

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 13:43

Jeetje wat een verhaal.
Dat de communicatie bij de politie niet goed verloopt is mij al langer bekend.
Wij reden een hond aan, bellen politie, die regelen dierenambulance, vervolgens belt baas van de hond politie om te vragen of ze iets weten en zeggen ze niets te weten.

Ik vond hete rg vervelend dat die mensen ondanks dat hun hond gechipt was hem pad na 16 uur konden traceren!!!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 14:37

saskia, ik ben er stil van.... wat vreselijk voor jullie, chital, de schapen... en noem maar op. Ach gut geluk bij een ongeluk dat hij nog leeft dus...

samp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 17:48

jeej wat een verhaal zeg..
ik vind wel dat die da die hond niet zo in een bench op de grond had moeten leggen.. lijkt me niet fijn voor die hond.. Ach gut
ook wel een slechte communicatie van die politie zo te horen
gelukkig is het wel weer goed gekomen Lachen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 22:25

SAS!!! Jemig.. ik schrik hier echt van Verdrietig
Ach gut
Die arme Chital... en jullie... (en de schapen...)

Pff, erg heftig! Heel veel sterkte nog voor Chital! En ik vind dat je hier echt prima mee omgaat!