dierenmishandeling of niet????????????

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gipsyboy

dierenmishandeling of niet????????????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 21:41

hallo bokkers
wij hebben 4 honden thuis 2 bordercollie een reu en een teef bandit en jessy. en nog een kruising border/friese stabij
en een cairn terrier.
maar maar die border collie teefje jessy die is van mijn stiefvader. en nu had ik een paar vraagjes of eerder hoe jullie er over denken en wat ik er aan kan doen.
alle honden zitten binnen in huis behalve die hond omdat het anders veel te druk is en zij sloopt dingen uit stress is dat.
want ze zit dus de hele dag in een kleine bench in de schuur en smiddags gaat ze mee met me stiefvader naar werk en dan zit ze in een garage bij de deur op de tocht ook in zoon kleine bench. en de hond zit vol stress terwijl het eigenlijk een heel lief beesie is.
ze zit de hele tijd te gapen en zich uit te rekken als ze uit de bench is, dan zou je denken ze is blij dat ze er uit is.
maar wij zijn er achter dat dat van de stress is. en ze zit ook in haar hok (net als opgesloten beren) de hele tijd aan haar poten te kluiven.
ik vind het echt heel zielig. en ik weet een heel goed baassie voor der maar me stierfvader wil dat niet en praten werkt ook niet want hij l*lt er gewoon overheen.

ik weet nu niet wat ik moet doen hoor.
hebben jullie een idee?
ik wil haar hier gewoon weg hebben.
ze is ook hartstikke bang voor me stiefvader waarschijnlijk nou weet eigenlijk wel zeker heeft hij haar gewoon geslagen want als je zoon schijnbeweging ook maakt dan kruipt ze helemaal weg

maar weten jullie misschien een oplossing want het is gewoon triest hoe die hond nu leeft.
hier ook een paar foto's van haar voral die laatste kan je goed zien dat ie vol met angst en stress zit.

hier zit ze de hele dag in de schuur in een klein kooitje zonder water trouwens ook.
Afbeelding
sorry voor de rode ogen krijg het niet weg.
weten jullie iets want het is echt een hele liefe hond maar hij wil hem niet weg doen terwijl ik een goed baasje weet waar ze de hele dag op een boerderij rond loopt met andere honden en savonds is ze gewoon in huis.
Afbeelding
gr sam

Quidou

Re: dierenmishandeling of niet????????????

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 21:53

ja ik vind dit zielig..
zo'n hond heeft hartstikke veel energie en is niet gemaakt om de hele dag in zo'n kooitje te zitten

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 21:54

Mee eens, zeker een border moet z'n energie kwijt kunnen en dit vind ik dus niet kunnen.
Kun je de hond niet gewoon in huis halen? Scheve mond

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 21:55

Dat is echt verschrikkelijk!
Heb er geen woorden voor.
Haal de hond er aub zo snel mogelijk weg!
En kan je hem zelf niet nemen?
Ga misschien nu al opzoek naar een andere eigenaar ofzo.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 21:56

ja maar ze is dan hartstikke druk en als je haar dan in der mand stuurd blijft ze wel liggen maar is ze weer zo bang. en ze is soms wel binnen savonds maar als nog.
tis gewoon triest

ik heb al een andere eigenaar maar hij doet hem niet weg.
en dan??????

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 21:57

Hond aan die mensen geven op de boerderij en tegen je stiefvader zeggen dat die is weggelopen Knipoog

Mag jij er niet mee gaan wandelen of zo? Koop een lange rollijn zodat ze dan haar enegie iig een beetje kwijt kan.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 21:58

Aaa gosh...

Ik denk niet dat je de dierenbescherming kan inlichten Nagelbijten / Gniffelen Omdat hij niet ernstig vermagerd is ect.

Vind het wel héél zielig.. Verdrietig Hoe kan je zo omgaan met je hond?
Is hij trouwens 'blij' met zijn hond? Anders moet je hem toch kunnen ompraten Nagelbijten / Gniffelen

Ik zou niet weten wat je anders kunt doen dan hem over te halen hem weg te doen..

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 21:58

De hond zit toch niet een hele dag zonder water?

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 21:59

Ik vind het egt super zielig.
Laat jij hem ook niet uit??

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 22:02

hij krijgt zo nu en dan water.
maar niet altijd.
dierenbescherming heeft geen zin heb ook al aan zitten denken.
hey polbo wel een goeie maar ze is gechipt.

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 22:04

gipsyboy schreef:
ja maar ze is dan hartstikke druk en als je haar dan in der mand stuurd blijft ze wel liggen maar is ze weer zo bang. en ze is soms wel binnen savonds maar als nog.
tis gewoon triest

ik heb al een andere eigenaar maar hij doet hem niet weg.
en dan??????

waarschijnlijk is ze zo druk omdat ze redelijk was energie over heeft..
als ze veel uitgelaten wordt en veel energie kwijt kan zal ze in huis (denk ik) vast ook een stuk rustiger zijn Lachen

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 22:06

Het gedrag wat jij beschrijft is inderdaad geen goed teken. En ik kan mij goed voorstellen dat je het zielig vind en er wat aan wil doen. Het is ook zielig maar het is zo moeilijk dat het jou hond niet is. Ik vind de hond trouwens wel wat mager lijken op de tweede foto en inderdaad geen ontspannen houding. Helaas kan je eigenlijk niet oordelen naar een aantal foto's.

Je kunt het dier niet zomaar afnemen van de eigenaar maar probeer met hem te praten of hij niet beter een goudvis kan nemen(bij wijze van). Misschien kun je anoniem informatie winnen bij een dierenbescherming of bij www.shhh.nl? Soms doen deze aan bemiddeling. Misschien kun je een oppas gezin zoeken of aanbieden te gaan wandelen?

Ik wens jou en de hond heel veel sterkte

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 22:22

Kun je hem ook niet zelf gewoon water geven voor de hele dag? En zelf uitlaten? Verward

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 22:25

te gaan wandelen kan niet altijd en dat wil hij ook niet en ze is overdag bij zijn werk in een bench en ik ben dan op school of werk.
en om alleen savonds te doen heeft ook niet veel zin en me stiefvader moet inzien dat het niet goed gaat met de hond en dat hij weg moet maar dat ziet hij niet.
en het is ook een rare vent hoor, want met hem valt ook niet te praten.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 22:25

Marloez schreef:
Kun je hem ook niet zelf gewoon water geven voor de hele dag? En zelf uitlaten? Verward

hij heeft geen eens geen waterbak

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 22:27

En je moeder dan? Wat vind zij ervan??
En dat water kan toch in een kom of eender wat, als de hond maar water heeft.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 22:31

gipsyboy schreef:
hij heeft geen eens geen waterbak

... Dit vind ik wel een beetje slap overkomen hoor, dan zet je een pan met water neer of wat dan maar ook.. Koe

silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 22:32

Ik vind dit echt niet een kunnen hoor! Die arme hond...

Als ik jou was zou ik toch echt nog eens héél goed met je stiefvader praten en hem ook duidelijk maken dat dit geen goed leven is voor een hond. Als je stiefvader ook maar iets om deze hond geeft dan moet hij dit gewoon doen, als hij er zelf geen betere oplossing voor heeft. En zoals Quidou hierbover ook al zei, het kan heel goed zijn dat hij juist rustiger wordt als hij zijn energie kwijt kan. Hij moet vast gek worden in die bench...

Ik hoop dat je hem aan zijn verstand kan brengen dat de hond veel beter af is bij baasjes waarbij hij lekker op de boerderij kan rondrennen met andere honden.

Veel succes en ik hoop echt voor jou en natuurlijk voor de hond dat hij bij een goed baastje terecht komt! Lachen

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 22:33

Schandalig!!! Ik heb er geen ander woord voor! Doe verdomme die hond weg als je er geen tijd voor hebt maar stop dat arme dier niet de hele dag in zo'n klein hokje! En dan ook nog een bordercollie die heel veel moeten bewegen!gipsyboy...deze aanval is natuurlijk niet voor jou bedoeld maar voor je stiefvader! Misschien dat je hem eens de hele week moet opsluiten in de w.c! Sorrie van het heftige antwoord maar ik werd hier even niet goed van! Stumper van een hond!

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 22:34

Jeetje dit is echt niet normaal, dit doe je een hond toch niet aan?!? Ik kan hier zó boos om worden. Boos!
Ik zou eens serieus met je stiefvader en je moeder over praten want dit is pure dierenverwaarlozing!
Ik zou eisen stellen: hond geen beter leven? dan onderneem je zelf stappen, dierenasiel, ander adres oid.
Iemand die zijn hond zo behandeld zal het niet erg vinden dat zijn hond weg is, heeft ie er ook geen 'last' meer van.
Ik hoop voor de hond dat ie daar niet meer lang zit!
Heel veel succes!

Loveable

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 22:35

Waarom wil je stiefvader de hond eigenlijk houden? Kun je niet op een manier op hem doordringen? Dit is namelijk echt verschrikkelijk voor die hond en bordercollies moeten al helemaal aandacht, bewegen en er moet gewoon mee gewerkt worden(heb er zelf ook een). Dit is gewoon echt pure dierenmishandeling, echt waar hier moet serieus wat aan gebeuren. Ik besef me nu pas hoe ontzettend verwent mijn beessie dan is. Kunnen wij niet helpen? Berichten kopieren van verschillende mensen van bokt en het aan hem geven? Misschien dringt het zo tot hem door. Ik hoor het wel, ik hoop namelijk echt dat hier (hééééél snel) iets aan gedaan word.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 22:38

Inderdaad een goed idee, laat je stiefvader dit topic doorlezen, misschien dat het dan tot hem doordringt...

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 22:50

aerdenhout1 schreef:
Schandalig!!! Ik heb er geen ander woord voor! Doe verdomme die hond weg als je er geen tijd voor hebt maar stop dat arme dier niet de hele dag in zo'n klein hokje! En dan ook nog een bordercollie die heel veel moeten bewegen!gipsyboy...deze aanval is natuurlijk niet voor jou bedoeld maar voor je stiefvader! Misschien dat je hem eens de hele week moet opsluiten in de w.c! Sorrie van het heftige antwoord maar ik werd hier even niet goed van! Stumper van een hond!

ik weet het het is gewoon triest.
maar me ma vind het ook heel zielig maar we kunnen er verder niks aan doen tenminste ik zou niet weten wat want de dierenbescherming kan ook niet want hij is niet mager ofzo.
en lopen met die hond alleen savonds heeft geen zin want daar word ze ook niet rustiger van als ze dan de rest van de dag weer in het hokje zit.
hij wil gewoon niet luisteren en hij denkt gewoon dat die hond zo een goed leven heeft, wat absoluut niet zo is.

en hij heeft die hond gewoon voor de heb want me moeder nam een border die wel heel goed verzorgd word en dan wil hij ook een border waar die geen eens tijd voor heeft. maar dan nog ff beter eentje met stamboom dan, en dan lekker lopen opscheppen vind ie leuk denk ik.
en hij geeft geen kl*te om die hond want borsteld ook nooit ofzo

weet echt niet wat ik moet doen hoor.
hij is gewoon ontiegelijk eigenwijs

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 22:53

Heeft je moeder er niks over te zeggen ofzo?
Als ze het zo zielig vind snap ik niet dat ze er niks aan doet....

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 22:55

Als hij er niet om geeft, kan je hem toch aan iemand geven die hem toch willen?
En kan je moeder niet goed met hem praten dan?
Als ik jou was zocht ik iemand anders en deed hem er gewoon heen, no matter wat hij wil of denkt..
Als de hond er maar beter van werd.
Maar weet niet of dat een goede oplossing zou zijn.