hond geeft steeds over

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sirius_

hond geeft steeds over

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 19:52

Benthe heeft vorige week ontwormingstabletten gehad. De 2 dagen erna heeft ze non-stop overgegeven (ik was zelf niet thuis dat weekend)
Maandag was ze weer beter, maar ze wilde niet meer eten. Na al die overgeefbeurten lust ze die brokken niet omdat ze steeds stond te kotsen (leggen ze een link?)
Mn ouders hebben dus andere brokken gekocht, waarvan ze 20% door haar eigen brokken heen voert. Nu eet ze ze wel. Dit ging een paar dagen goed, maar gisteren en vandaag heeft ze weer vaak overgegeven.

Ook kwam ik tot de ontdekking dat ze van de week snachts heeft overgegeven, maar dit heeft ze zelf opgegeten, ik zag sochtends een restje op de vloer liggen.

Waar kan dit aan liggen en wat kan ik doen? Of moet ze naar de da?
Ik heb vanavond kvv eruitgehaald voor morgen, dat kan ik zeker beter niet geven?

corinne1981

Re: hond geeft steeds over

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 21:40

Misschien heeft ze een allergische reactie op de ontwormingstabletjes gehad. Omdat het nu zeker een paar dagen zo is. zou ik toch even naar de dierenarts gaan voor de zekerheid.
En zorg ervoor dat ze in ieder geval voldoende vocht binnenkrijgt.
Succes ermee...

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 21:41

Ze krijgt bakken water Lachen

Ik zit trouwens in de war met mn timing sorry. Ontwormingstablet was vrijdag voor kerst gegeven (dat weekend ben ik namelijk weggeweest) en nu is ze weer ziekjes.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:15

Onze hond kotst ook na zo'n tablet, geven we dus niet weer.
Zou toch even langs de DA, als ze zo blijft kotsen is er toch iets niet goed en bakken water? Letterlijk? Drinkt ze heel veel?

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 22:19

Nee. We zorgen alleen dat er continu vers water staat Knipoog
Ze drinkt na t uitlaten, na t eten, en na t kotsen heel veel.

Ze heeft echter wel vaker hetzelfde tablet gehad (2 keer in haar eerste half jaar, en nu) t rare is dat er toch wel anderhalve week tussen zit, tussen de overgeefbeurten.

Wilde naar de da, probleem is dat mn ouders in tenerife zitten. Mn zusje was daar net online en heb even met mn vader overlegd dat ik morgen even bel en waarschijnlijk even langs ga. Ik hoop alleen dat mijn geld dan is gestort.

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:22

Ik zou zeker naar de DA gaan.
Ze kunnen toch altijd nog een rekening naar je huisadres sturen.
Hoef je ook niet meteen te betalen.
Het kan ook zo zijn dat je hond iets aan zijn nieren heeft of iets vekeerds gegeten.
Zeker even na laten kijken.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 22:27

Onze da wil altijd vooraf laten betalen..
Maar ik ga bellen, even kijken wat de mogelijkheden zijn, als mijn salaris niet is gestort neem ik mn vriends pinpasje wel mee

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:29

Pam schreef:
Onze da wil altijd vooraf laten betalen..
Maar ik ga bellen, even kijken wat de mogelijkheden zijn, als mijn salaris niet is gestort neem ik mn vriends pinpasje wel mee

Vooraf laten betalen?
Je weet toch pas na de behandeling wat de kosten zijn?
En ik denk dat als je uitlegd dat je ouders op vkantie zijn hij daar best wel begrip voor op mag brengen.
De gezondheid van je hond staat toch hopelijk bij de DA op de eerste plaats i.p.v. geld.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:32

Heeft je hond koorts? Zoja, dan zou ik zeker de dokter bellen.
Je kunt ook bouillon geven ipv water. Krijgt ie in iedergeval ook wat zout binnen en dat is ook belangrijk.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 22:52

Vooraf ter plekke, ik bedoel, ik ga naar binnen, mn hond wordt gecontrollerd en dan betaal ik ter plekke.

Gewone normale bouillion? Dus bijv. een blokje runderbouillion in t water laten staan?

Hoe voel je of een hond koorts heeft? Haar voorhoofdje is gewoon koel in ieder geval

Homerun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 09:57

Koorts kun je opmeten met een thermometer in zijn achterwerk. Als je hond blijft overgeven, zit er ergens toch een irritatie/ontsteking. Waarvan, dat is altijd de vraag. Hij kan ook uit een regenplas gedronken hebben of iets vreemds opgegeten hebben. Ik zou naar de DA gaan. Wat voeding betreft moet je opletten dat je bouillon niet te zout is. De DA zal ook wel aangeven dat je eerste dagen kleine porties rijst met gekookt kippenvlees kunt voeren. Na een aantal dagen moet je dat gaan vermengen met zijn eigen brok en daarna de rijst en kip weer afbouwen.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 10:39

je heb ook pipetjes voor in de nek voor ontworming en vlooien genaamd strongehold. Veel honden moeten overgeven van die pillentjes. Ik zou even met je hond naar de DA gaan.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 11:20

Ik weet al waar het aan lag.
Toen ze ontwormingspilletjes kreeg, hebben mijn ouders haar een rauw eitje gegeven. Daarna ging ze kotsen. We dachten dat dat aan de pilletjes lag maar ik herinner me dat ze 3 maanden geleden ook ging kotsen na een rauw eitje.
Ik vond gisteravond een stukje rauw kipfilet tussen haar kots. Ik weet niet hoe ze daar aan kwam, denk dat het gevallen is toen ik ging koken.

Zou ze allergisch zijn voor rauwe kipproducten? (gekookt ei en gekookt kipfilet gaat er wel in)

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 11:21

Edit, oeps overheen gelezen. Betenschap maar. Haha!

BlacKjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 11:26

Pam schreef:
Ik weet al waar het aan lag.
Toen ze ontwormingspilletjes kreeg, hebben mijn ouders haar een rauw eitje gegeven. Daarna ging ze kotsen. We dachten dat dat aan de pilletjes lag maar ik herinner me dat ze 3 maanden geleden ook ging kotsen na een rauw eitje.
Ik vond gisteravond een stukje rauw kipfilet tussen haar kots. Ik weet niet hoe ze daar aan kwam, denk dat het gevallen is toen ik ging koken.

Zou ze allergisch zijn voor rauwe kipproducten? (gekookt ei en gekookt kipfilet gaat er wel in)

Ze zou ook een maag darm infectie hebben, dit heb mijn hond tot 2x aan toe gehad en hierna is erg gevoelig voor geworden er hoeft maar 1 hond ziek te zijn of zij kost alles eruit, Wat je ook kunt doen en wat wij hebben gedaan de DA had ons pilletjes gegeven tegen de misselijkheid primperan heet het, en een zakje zodat er een beschermlaagje voor haar maag wordt gebouwd,
ze mocht 2 dagen niks eten alleen drinken hierna hebben we rijst en kip gekookt in de kip een bouillon blokje (kip)
bouillion in een bakje doen en in de koelkast 3x op een dag beetje rijst en kip + boullion er door heen in de magnetron 40 sec en dat geven en zo langzaam opbouwen met een paar brokkken erin!
Dit heeft bij mijn hond heel erg geholpen!
Sterkte

Mrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 12:47

Als je het niet vertrouwd, toch even naar de DA gaan.
Natuurlijk wil elke dierenarts dat je meteen ter plekke betaald. Anders duurt het minstens 2 maanden voor jij die rekening een keer binnenkrijgt. Op de een of andere manier zijn dierenartsen daar heel langzaam in. Tong uitsteken

Maar heb je je hond al eerder ontwormd of was dit de eerste keer. Als je haar eerder ontwormd hebt, ligt het waarschijnijk eerder aan de rauwe eieren. Volgens mij sowieso een slecht idee i.v.m. salmonella, wordt altijd voor gewaarschuwd.

In ieder geval heel veel succes met je hond, hopelijk is ie snel weer beter.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 20:12

Ik denk ook dat je hond een maag/ darm infectie heeft. Die ontwormtabletjes heb je al een tijdje geleden gegeven, daar zal ze nu geen last meer van hebben. Maar gekookte rijst en wat bouillon en gekookte kip kan niet zoveel kwaad. Dat geef ik mijn honden ook als hun maag/darmen wat van streek zijn.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 20:24

Hoe oud is Benthe? Nog niet zo oud toch? Is haar ontlasting wel normaal? Honden krijgen vreemd genoeg bijna nooit Salmonella, maar rauwe kip en ei kunnen natuurlijk legio bacterien bevatten waar ze last van kan krijgen. Een virusje komt ook vaak voor. Ik zou zoals hier al vaker genoemd is gekookte kip met wat slappe bouillon voeren. Steeds hele kleine beetjes, liever vaker heel weinig (denk aan 10 x per dag) dan ineens veel.
Let er op dat ze geen koorts krijgt en dat ze niet uitdroogt (dan wordt ze slomer en als je een stukje vel van haar ribben optilt zakt het niet meteen weer terug). In dat geval direct naar de dierenarts, of als ze blijft kotsen, geen ontlasting heeft of als je het anderszinds niet vertrouwt. Als het je niet lekker zit gewoon even naar de DA, je kent haar zelf het beste.
Succes er mee, ik weet hoe vervelend het is, Isa had vorige week nog een virusje, nieuwe kleed helemaal onder de kots Haha! Beterschap voor de kleine!

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 20:27

Het gaat nu weer goed met haar. Ik heb haar kvv gevoerd want die had ik al buiten gezet voor ze ziek werd.
Maar ze drinkt goed, ze eet goed, ze rent lekker rond.
Ik denk dat ze gewoon allergisch is voor rauwe kip.

Haar ontlasting is regelmatig en mooi stevig, ze is trouwens 10 maanden inmiddels *gaat snel*

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 21:40

Pam schreef:
Gewone normale bouillion? Dus bijv. een blokje runderbouillion in t water laten staan?

Ik gebruik de bouillon in die glazen potten, die je moet aanlengen. Flink mengen met water zodat het inderdaad niet te zout wordt.

Fijn da thet weer beter gaat met Benthe!

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 13:44

Hier in de regio gaat een maag-darm virus rond, niet zo zuinig. Ruim de helft van de honden die bij ons op de praktijk komen, hebben klachten als diarree, overgeven, slecht eten, lusteloosheid.
Succes!