Mijn (gecastreerde) kater Spock is nogal een vechtersbaas en bij ons in de buurt wonen veel katten. Hij presteert het om gemiddeld 1 keer per 3 weken of zo "gewond" thuis te komen. Dan heeft hij gevochten en altijd wondjes op zijn kop. Ik maak dat dan schoon etc. Het is al 3 keer gaan ontsteken waardoor hij een abces kreeg. Het "gat" van zijn vorig gevecht was net van afgelopen week dicht en hij komt gisteren alweer gewond thuis! Ik weet niet meer wat te doen. Ik kan hem niet binnenhouden, hij is gewend om buiten te komen. 's Nachts is hij overigens altijd binnen bij ons op bed. Ik heb de dierenarts maar weer gebeld voor anti-biotica....
Zie hier hoe zielig hij is... Ik heb echt met hem te doen.
Laatst bijgewerkt door Suus op 03-01-07 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Lastig, het enige wat ik bedenken kan is hem aan een tuigje met een lang koort buiten in de tuin vast zetten. Zodat hij toch buiten is maar niet de tuin uit kan. Het nadeel is wel dat hij zichzelf eraan kan ophangen etc. Dus je moet wel steeds even kijken of alles nog wel goed gaat.
Ik heb ook zo'n vechtersbaas... Alleen de mijne wint altijd. De kat van de buren bij mijn ouders durfde al niet meer naar buiten . Nu is mijn kat meeverhuisd en durft hij nog niet naar buiten. Misschien is een koord met tuigje idd de goede oplossing.
Mijn kat ontsnapte gisteren trouwens de hal waar ik net de trap had geschilderd . Fijn .
Spockje aan een tuigje zie ik niet zitten. Hij gaat meestal de tuin uit en 's zomers zie je hem uren niet. Om hem dan aan een lijntje te zetten vind ik dan ook zielig.
Hahaha ja dat komt me bekend voor. We zijn hierbinnen nog steeds bezig met het verven van de nieuwe binnendeuren en kozijnen en Spock heeft wel eens wat witte snorharen of wangetjes...
Nou hij wordt echt rebels als hij niet naar buiten mag. Dan gaat hij voor de deur zitten miauwen en krabben aan de deur als ik daar niet op reageer. Vind het ook zielig om hem binnen te laten eerlijk gezegd. We zijn een jaar geleden ook verhuisd. Voorheen had hij daar nooit last van, volgens mij was hij toen de sterkste kater uit de omgeving of zo. En ik zag veel minder katten dan nu in de omgeving van ons nieuw huis.
tjah als je hem niet binnen wilt houden of aan een touw kan je er niks aan veranderen. het is gewoon een keuze : óf buiten en iedere keer wonden óf bij huis en geen wonden. mijn keuze was snel gemaakt
Tjah dat klinkt makkelijk maar hij wil gewoon niet binnen blijven en hij zoekt het zichzelf telkens weer op... Ik denk dat er weinig aan te veranderen valt inderdaad...
ik wou net neerzetten, laat hem castreren, maar ik lees nu dat hij dus al gecastreert is Onze kater kwam ook altijd met bloedende wonden thuis, tot we hem dus lieten castreren. sindsdien blijft hij mooi bij huis en komt hij bijna niet meer thuis met schrammen en wonden. Aan een tuigje zou ik je kat niet doen Dat hebben wij gedaan toen onze kat net gecastreert was en hij niet weg mocht. Alleen de kat is op de schutting geklommen, ging weer naar beneden en bleef met het touw aan de schutting hangen, toen had hij zich dus bijna opgehangen Je moet dus altijd in de buurt zijn als je hem aan een touw zet. tja dan denk ik dat je er niet veel aan kunt doen, behalve zijn wonden goed verzorgen of je kat binnen laten
De wonden worden altijd goed verzorgd inderdaad. Binnenlaten toch maar niet... Misschien dat hij ervan leert, dan rent ie in de toekomst misschien weg ipv een gevecht aangaan...
Mijn kat vecht ook vaak en is toch echt gecastreerd . Tegenwoordig schijnen ze ook van die stroombandjes te hebben, net als bij honden. Als de kat door een infrarood (ik weet niet of dat trouwens infrarood is) straal loopt, dan krijgt hij stroom. Mijn collega schijnt dat ook te hebben bij zijn kat, en dat is het enige dat helpt. Hij heeft het bij de afrastering van zijn tuin. De kat vloog in het begin hoog de lucht in geloof ik, maar het helpt wel. Het is alleen een betje cru .
misschien de tuin toch wat beter afzetten? gaas overspannen bijvoorbeeld of van dat speciale schrikdraad voor katten. Kijk hier maar eens misschien kom je op een idee: http://www.kattenpraat.nl/site/viewtopic.php?t=10189
Hij kijkt zo verveeld alsof ie nog niet klaar is met vechten. Je weet niet of je kat gewonnnen of verloren heeft, maar mijn kat is heel vaak in elkaar gemept die blijft in de tuin of als ik hem roep is het net een hond.... Die vecht dus niet.
Jouw kat blijkbaar wel en hij heeft er niks van geleerd of het doet hem niet zo veel...vervelend voor je portomonee maar ik denk dat je er niet veel aan kan doen
Eigen schuld, dikke bult voor poes. Ik weet hoe lastig het is als poes perse naar buiten wil. Die van ons kan dan ook heel indringend gaan zitten schreeuwen! En die wordt dan ook vervelend. Ik laat haar dan ook maar gewoon naar buiten gaan. En die van ons kwam in het verleden nog wel eens thuis met wondjes en wonden. Ik heb ook wel eens gedacht over een buitenren, maar het is bij denken gebleven.... Het is wel sneu voor poes als hij steeds thuis komt met wondjes, maar wat moet je anders? Binnen laten wil die echt niet en buiten is het vechten geblazen. Toch een buitenren????
Mijn sinds-2-dagen-gecastreerd monster loopt momenteel ook met een joekel van een wond rond, hij presteert het altijd om te gaan vechten met de marters die naast ons in het struikgewas wonen. 2 dagen geleden heb ik hem naar de DA gebracht omdat hij een wel erg grote wonde had, DA heeft hem dan maar gelijk geknipt. Voorlopig moet hij 's nachts binnen blijven van mij, want meneer leert zijn lesje niet hoor, oh nee, "aanvallen die beesten" lijkt hij te denken. 2 maand nu al komt hij met gaten in zijn lijf naar huis.
Afgelopen nacht heeft hij het kot bijeen gebruld omdat ie niet buiten mocht, maar hij kan ontploffen. Overdag mag hij wel buiten, dan slapen die marters toch meestal in hun holen (hoop ik )
Ik hoop dat hij kalmer wordt na een tijdje, want ik vrees dat er voor een kat als de jouwe helaas niet veel te doen valt. Jesper binnen houden, lukt ook maar omdat ie nog pijn heeft van zijn castratie, denk ik.
hou er rekening mee dat katten die gewoon buiten komen en vechten met andere katten/marters/dieren, met verschillende niet zo leuke ziektes thuis kunnen komen! Kattenaids en leukemie bijvoorbeeld, daar wordt je echt niet vrolijk van. Je zult dus moeten kiezen tussen: kat binnenhouden, ren maken of anderszins beschermen, of kat los buiten met alle risico's van dien. Mijn keuze is grote ren maar ik heb er dan ook wel de ruimte voor en dat heeft ook niet iedereen
Goh lijkt die van mij wel, in onze vorige buurt was ie de baas van de buurt maar sinds we hier wonen is ie ineens de kleinste, alle katten lijken hier wel 2x zo groot. Nu is ie dus ook de sterkste niet meer maar hij blijft knokken en komt soms ook wel eens onder de wondjes thuis maar gelukkig niet zo erg als bij die van jou. Een oplossing zou ik niet weten, denk niet dat je hem blij maakt door hem binnen te houden. die van mij breekt nl ook heel het huis af als ie niet naar buiten mag.
tja katten buiten = inentingen mijn vuilbakmonstertjes worden gek als ze niet buiten mogen. De raskatten van mijn tante daarentegen, die maken er geen probleem van om alleen binnen te zitten.
TS hoe is 't nu met je poezebeest ? Is het gat alweer wat genezen ? Mijn kat is mooi aan 't genezen, maar nu wil hij bijna niet buiten. Nu dat ie mag. Denk dat hij koud heeft, is een heel groot stuk geschoren omdat zijn lang haar anders in de wonde plakt. Dus blijft ie maar binnen zolang hij wil.
Jow inentingen uiteraard. Mijn vuilnisbak wordt dus ook echt gek als ie niet naar buiten mag. Het gaat goed met 'm. De wond is mooi opgedroogd, hij heeft woensdagavond een spuit gehad en hij staat nu op de antibiotica. Je merkt niks aan hem. Hij is levendig en staat nu alweer rechtop tegen de deur om naar buiten te mogen. Gelukkig voelt de korst niet warm en dik aan dus ik denk inderdaad dat we de onsteking dit keer voor zijn! Dank je wel voor de reacties.