jong grasparkiet man of vrouw?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LDRD

jong grasparkiet man of vrouw?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 11:45

Wij zijn voornemens om een grasparkietje aan te schaffen. Mijn zoon wil eigenlijk een uil, maar ik vind het beter als hij eerst eens op een parkietje gaat oefenen Knipoog Haha! .
Ik heb een adresje gevonden waar ze zo uit het nest komen en vanaf de geboorte dagelijks in de hand geweest zijn.
Nou vroeg ik me af of het in karakter nog wat uit maakt of je een mannetje of een vrouwtje neemt?
Iemand enig idee?

Bluebontje

Re: jong grasparkiet man of vrouw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:28

Een mannetje kletst meer.
Persoonlijk zou ik 2 vogeltjes van het zelfde geslacht nemen.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 17:58

Oke, dank je wel, heb toevallig de kweker gesproken en die zei dat ook al.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:13

Kwa liefheid maakt het niet echt iets uit hoor, al hebben alle parkietjes een eigen karaktertje.

Persoonlijk ben ik gekker op mijn vrouwtjes dan op mijn mannetjes. Bloos En mijn vrouwtjes hebben trouwens meer lawaai dan de mannen. Haha!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 19:29

Wuis schreef:
En mijn vrouwtjes hebben trouwens meer lawaai dan de mannen. Haha!

Als ik had moeten gokken had ik er ook op gegokt dat de vrouwtjes meer zouden kletsen dan de mannen Clown .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 20:19

Oveirgens zou ik wel twee nemen. Parkietjes hebben echt héél veel aan elkaar, en hoeveel aandacht je er ook aan besteedt, een soortgenoot kun je gewoon niet vervangen.
En twee tegelijkertijd 'opvoeden' is niet moeilijk, ik spreek uit ervaring. Lachen

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 21:33

Mannetjes, vrouwtjes.. Het maakt helemaal niets uit! Alle parkietjes hebben helemaal een zeer eigen uitgesproken karakter, dat mij dat zelfs verbaasde..
Doe er wel 2, in hun eentje zijn ze gewoon ronduit ongelukkig, want de hele dag aandacht krijgen van je zoontje, kan ie toch niet.
Ik heb een mannetje en een vrouwtje, maar volgens mij maakt t niet uit of je een mannetje+mannetje, vrouwtje+vrouwtje of mannetje+vrouwtje bij elkaar doet.

Zorg er wel voor dat het geen knuffeldier van je zoontje wordt Knipoog Haha!, ik vind het soms gewoon moeilijk om ze even niet in mijn handen te houden en ermee te knuffelen.. Bloos, ze zien er zo knuffelbaar uit namelijk Haha!.

Wanneer je ze hebt, laat je er dan een foto van zien Haha!?