Ons iniminie hengstje gaat geschoren worden en krijgt uiteraard een jas op maat. Als extra wil ik hem in de weide graag een schuilmogelijkheid geven.. Als een kalf in die dingen kan, kan ons kleine manneke er zeker in...vandaar mijn zoektocht.
Op marktplaats zijn ze erg weinig te vinden, zijn die dingen er wel 2ehands?
Meestal worden die dingen helamaal opgebruikt. Is het niet mogelijk om zelf iets van een schuilstalletje te bouwen...? Ik denk dat je dan goedkoper uitbent dan met zo'n kalver iglo.
Ik zag op marktplaats zo`n grote vierkante watertank, die mensen adverteerden met iets als; kalverhok hondehok, watertank. Je moet er dan zelf nog een gat in maken, maar dat kosste geloof ik 50 euro.
op marktplaats staat inderdaad misschien wel iets. Anders is er ook een site voor tweedehands agrarische spullen. weet zo uit mijn hoofd niet hoe die heet, zal het even opzoeken
Ze staan wel op MP e.d, alleen even zoeken bij zakelijke transacties --> landbouw. Soms bij vee. Die grote vierkante (water)tanks worden ook regelmatig aangeboden als kalveriglo.
je kunt ook kijken op dieren en toebehoren- hokken en kooien overige. staat bijv ook een demontabel hok,gratis af te halen 3,5 x 2 meter,is alleend an wel weer in drenthe denk dat je bijv ook met iets anders wel wat kunt?
Het voordeel van zo'n iglo is dat het verplaatsbaar is. Als ik een stalletje op maat ga bouwen kan ik hem niet meer over het gehele land zetten en is hij gebonden aan een stek. Onze dieren staan niet continu op hetzelfde stuk....en ik wil hem niet in zijn uppie, of uit de kudde halen...
Pollewoppy:...als je een link hebt houdt ik me aanbevolen..
een hondehok is toch ook verplaatsbaar? hij zal alleen wel wat zwaarder zijn.... is het niet een optie om een oud veekarretje of trailertje neer te zetten als schuilhok?