Volwassen poes "drinkt" nog steeds bij moeder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oscar
Forumcoördinator

Volwassen poes "drinkt" nog steeds bij moeder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 00:01

Ik heb niet echt een probleem ofzo, wel een vraagje uit nieuwsgierigheid Lachen
Er zitten hier een aantal kattenkenners, hopelijk kunnen jullie me hier iets meer over vertellen.
Wij hebben een moederpoes (Oscar *LOL*), ze heeft 6 jaar geleden een nestje gekregen. Dochter Bartje en zoon Homer wonen hier nog steeds, ze zijn dus met z'n drieeen hier.
Moeder en dochter zijn altijd nogal close geweest. Dat zijn ze nog steeds, ze doen alles samen, samen een blokje om, samen omarmd slapen op de bank etc. De ideale moeder-dochter relatie dus *LOL*

Oscar en Bartje liggen dus vaak samen te pitten, en het valt op dat Bartje dan een soort "zuigbewegingen" aan de buik van Oscar maakt. Ze pakt gewoon een willekeurige pluk haar aan de buik van Oscar, en daar gaat ze dan op sabbelen. Meestal doet ze dit als ze een beetje ligt te dommelen.
Er gaan weken / maanden voorbij dat ze het niet doet, en zo ineens heeft ze weer zo'n tic en dan doet ze het bijna dagelijks.

Heeft iemand een idee waar dit vandaan komt?
Ik heb weleens gehoord dat het vooral voorkomt bij kittens die te jong bij hun moeder vandaan gehaald zijn, maar daar is hier niet bepaald sprake van *LOL*

MamaMiesje

Re: Volwassen poes "drinkt" nog steeds bij moeder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 00:04

Onze katten doen het bij ons ook Haha! Ja
Ze kruipen lekker met hun snoet bijvoorbeeld in de holte van je elleboog en trappelen/kneden dan met hun voorpootjes tegen je arm aan en duwen/wrijven hun neusjes in de holte van je elleboog. EXTRA lekker als het vrouwtje dan een fleecetrui aan heeft ofzo Knipoog

Het is gewoon iets wat ze fijn/vertrouwd vinden om te doen, net als dat sommige volwassen mensen (stiekem) nog wel duimen Lachen

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 00:15

Zou dat echt zijn? *LOL*
Ik had daar ook al aan zitten denken, maar ik dacht dat het wat te "simpel" geredeneerd was, maar blijkbaar denk jij dit ook Knipoog

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 00:16

Dan hebben we OF allebei gelijk OF we zijn allebei simpel! Nagelbijten / Gniffelen

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 00:19

De kat van mijn moeder heeft er (bij vlagen) ook een handje van. Helemaal in de gloria is ze dan - babypoes van 11 jaar oud Haha!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 00:22

Prrrr, ik kan er me wel iets bij voorstellen *LOL*
Als ik dat koppie van Bartje op zo'n moment zie, dan ben ik ook helemaal vertederd Lovers

Tantemiesje, laten we het daar maar op houden Knipoog *LOL*

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 00:22

Ik dacht ook dat dit het beste te vergelijken is met duimen.
Katten maken die trappelbewegingen ook om melk 'op te wekken', maar dat doen ze ook nog als ze heel oud zijn, bv in je been als ze op schoot liggen...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 00:24

whaha, ben blij dat ze het bij de kat doen Clown
Meestal zijn mijn oren het slachtoffer Nagelbijten / Gniffelen

snoeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 00:28

Je hoort dit ook bij poezen/katten die bvb dr moeder zijn verloren, die gaan bij de mensen zitten 'drinken" Ze hebben dan iets gemist ofzo... wel schattig opzich haha

Mariel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 00:29

Mijn poes heeft vandaag kittens gekregen, en ze heeft zelf de hele dag tegen ons aan liggen melk trappelen... haha Haha!
doet ze altijd als ze het naar dr zin heeft Lachen

snoeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 00:30

lief he... wij hebben ook jonge poesjes, ze zijn nu 4 maanden en volgens de da horen ze dan niet meer te drinken, maarja ze blijven bij de moeder en dan blijven ze het wel doen denk ik..

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 00:32

heb er ook 1 gehad.waren broer en zus.
sproet (zus)en sprite(broer)
en sprite ging dit dus bij sproet doen!!ze vond het gewoon goed en lag te knorren enz.heel dr buik nat Tong uitsteken
ook toen sproet baby's had ging hij er gewoon bij liggen.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 00:37

Mariel89 schreef:
Mijn poes heeft vandaag kittens gekregen, en ze heeft zelf de hele dag tegen ons aan liggen melk trappelen... haha Haha!
doet ze altijd als ze het naar dr zin heeft Lachen

Sterker nog:
die van ons doen het ook "in de vrije ruimte". Dan liggen ze bijv op de bank en als we ze dan aaien. dan gaan die voorpootjes open en dicht zeg maar. Klauwtjes uit...klauwtjes dicht..klauwtjes uit...klauwtjes dicht Knipoog

Mrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 00:38

Onze huiskatten zijn in principe nooit volwassen geworden tijgers en leeuwen. Als je puur naar hun gedrag kijkt, vertonen volwassen huiskatten hetzelfde gedrag als de welpen van bijvoorbeeld dus leeuwen en tijgers.
Voorbeelden zijn onder andere, het trappelen op je schoot - trappelen om melk te drinken bij de moeder in het wild. En zo zijn er nog heel veel dingen die hetzelfde zijn. (althans, zo heb ik het op school geleerd).

En als je kat het maar met vlagen van maanden doet, zal het dus ook puur sabbelen zijn. Lijkt me wel een heel lief gezicht.
Ook heb ik gehoord dat als je je kat aait en het dier zich daarna helemaal gaat wassen dat ze dat doen om je geur goed op te kunnen nemen. Dat vond ik ook wel lief klinken Haha! Je kat wil proeven hoe je ruikt Tong uitsteken

Maar toch blijf ik katten van die lekkere mysterieuze wezens vinden. Ik heb een half jaar stage gelopen in het asiel en nog steeds kan ik er niet makkelijk achterkomen wat een kat precies voor type is. Ze hebben steeds wel weer iets nieuws wat je nog niet wist enzo Haha!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 00:40

Mrijk schreef:
Ook heb ik gehoord dat als je je kat aait en het dier zich daarna helemaal gaat wassen dat ze dat doen om je geur goed op te kunnen nemen. Dat vond ik ook wel lief klinken Haha! Je kat wil proeven hoe je ruikt Tong uitsteken

Tja...of ze vinden dat ze dan naar jou stinken en willen het eraf wassen Nagelbijten / Gniffelen

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 00:42

Gossie, ons Bartje is dus echt geen zeldzaamheid *LOL*

Mrijk, da's een interessante uitleg Ja
Dat verhaal over het wassen is ook leuk, ik had altijd het idee dat ze vies van me waren Tong uitsteken

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 00:46

keek net naar foto's maar de andere katten redbull lag ook tussen de kleine katjes nog by mama te drinken Tong uitsteken en pluis liet kleine kittens ook bij haar drinken..naja ze had geen melk.Maar ze deden dat dus ook.

me ma heeft er 1 gehad en die deed het op zijn eigen staart die had dan een heel nat puntje aan zijn staart Haha!

http://www.mijnalbum.nl/Foto=BAJMKOLV
redbull bij sproet
http://www.mijnalbum.nl/Foto=KIPCFKHX

http://www.mijnalbum.nl/Foto=VN3S6MCW
het ging denk ik alleen niet zo makkelijk met zn lampenkapje op

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 00:55

Mijn kat sabbelt ook nog steeds... Maar dat is dan ook een getraumatiseerd watje Clown

Hij komt uit het asiel, en daar wisten ze ons te vertellen dat mama-poes de eerste dag na de geboorte een wandelingetje buiten ging doen. Helaas kwam ze een auto tegen... gevolg... een heel nest kittens zonder moeder, die dus maar gedumpt werden in het asiel. Hij is met de hand opgevoed...

En ja hoor... iedere ochtend, kom je slaapdronken benenden, doe je de deur open van de garage zodat de katten binnen kunnen, begint meneertje als een wanhopig bolletje haar te miauwen om aandacht. Wat doe je dan? je pakt hem op... en 5 minuten later is heel je pijama doorweekt van het kattekwijl Haha!
En als hij zijn ochtendritueeltje gemist heeft, is hij heel de dag zijn kluts kwijt en weet hij niet wat hij met zichzelf moet aanvangen.. Ach gut de sukkelaar.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 01:07

Ik heb ooit een kater van 15 + geadopteert en we hadden hier een poesje die een nestje had.
En de kittens van die moeder poes lagen aan de tepels te drinken, maar die oude kat ook!
Dan zag je een rij kleintjes en z'n grote oude witte pluizenbol liggen, heel apart.

Wij lieten het toe omdat de kittens toch al oud genoeg waren en ook al zelfstandig aten en de oude kater heel slecht at en geen tanden meer had.

Het heeft z'n leven een lange poos gerekt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:12

Mijn kat (bijna 17) doet dit ook nog steeds. Ja

Er zijn heel erg veel katten die dit doen en een zeldzaamheid is het zeker niet. Tong uitsteken

Als mijn kat zich aan het wassen is en je aait haar wil ze jou ook helemaal gaan wassen, zo schattig. Haha!
En dan gaat ze op haar rug liggen met haar achterpoten helemaal naar achteren en voorpoten ook uitgestrekt, en dan wil ze dat je haar buik aait.

Het blijven geweldige wezens, die katten. Lovers

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:31

zeldzaam is het niet nee Lachen

Ik heb een poesje Seleentje erbij genomen en ze is nu 9 mnd, ze sabbelt bij alletwee mn andere poezen en dat zijn moeder en dochter van elkaar en die dochter sabbelt niet meer bij dr eigen moeder!

Lekker gesabbelt bij Isami, die overigens innig verliefd is op Seleentje en dr uitgebreid wast en knuffelt:
Afbeelding en lekker sabbelen bij Isami dr moeder Mylah

Afbeelding

Het is een vreselijk lief gezicht en Seleentje sabbelt dan ook echt aan de tepels met alle bijbehorende smak en sabbel geluidjes, erg lief en grappig. Zolang de gesabbelden in kwestie er verder geen hinder van ondervinden vind ik het prima! De poezen reageren ook op haar met de moedergeluidjes Lachen

Ze is ermee begonnen in juni bij Mylah toen ze een week bij mij in huis was (en ze is niet te jong gekomen, ze was 14 weken). Maar bij de fokker hadden ze meerdere poezen met een nestje en Seleentje ging daar ook vaak van de ene naar de andere poes om te sabbelen dus dat is ze hier ook maar gaan doen.
Sinds oktober doet ze het ook bij Isami en die vond het eerst niet goed maar moest krols worden en nu vinden ze het beiden helemaal leuk!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:35

Ashkerlon schreef:
Mijn kat sabbelt ook nog steeds... Maar dat is dan ook een getraumatiseerd watje Clown

Hij komt uit het asiel, en daar wisten ze ons te vertellen dat mama-poes de eerste dag na de geboorte een wandelingetje buiten ging doen. Helaas kwam ze een auto tegen... gevolg... een heel nest kittens zonder moeder, die dus maar gedumpt werden in het asiel. Hij is met de hand opgevoed...

En ja hoor... iedere ochtend, kom je slaapdronken benenden, doe je de deur open van de garage zodat de katten binnen kunnen, begint meneertje als een wanhopig bolletje haar te miauwen om aandacht. Wat doe je dan? je pakt hem op... en 5 minuten later is heel je pijama doorweekt van het kattekwijl Haha!
En als hij zijn ochtendritueeltje gemist heeft, is hij heel de dag zijn kluts kwijt en weet hij niet wat hij met zichzelf moet aanvangen.. Ach gut de sukkelaar.

dit doet mijn poezendame van anderhalf ook. Maar die is pas op 7 weken der mama kwijt geraakt. Ze denkt nu dat ik haar mama ben en komt heerlijk mij me knuffelen en kroelen smorgens
Gebeurt dit niet en nemen mijn ouders het neit over is ze de hele dag boos

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:37

Wij hebben eens een nestje gehad met 3 jongen, en we kregen van de buurvrouw een katertje van 8 weken, die schoof gewoon aan bij onze moederpoes, naast de kleine jongen!!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 12:03

Mijn kitten (inmiddels volwassen) heeft tot z'n eerste jaar bij mijn Jack Russell reutje gesabbeld. Arme foef had helemaal paarse tepeltjes Ach gut

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 12:10

TanteMiesje schreef:
Ze kruipen lekker met hun snoet bijvoorbeeld in de holte van je elleboog en trappelen/kneden dan met hun voorpootjes tegen je arm aan en duwen/wrijven hun neusjes in de holte van je elleboog. EXTRA lekker als het vrouwtje dan een fleecetrui aan heeft ofzo Knipoog

Doet 1 van mij ook ja!
Ze gaat dan heerlijk languit op dr rug in je armen liggen hihi.

Mijn andere poes heeft wel 6 maanden écht bij mams nog gedronken, dat vond ik al vrij lang dus dacht bij het zien van jouw topic dat jouw kat nog steeds écht dronk haha..