Shayla schreef:Karin schreef:Misschien heb je iets aan dit topic?
viewtopic.php?f=73&t=700510
In het profiel van haar (TS van het topic in de link) staan nog meer links

Heey das mijn profiel 
Ik doe VD met mijn schaapje. Ik vraag me idd ook af of er nog meer zijn die ook een schaap hebben waar ze VD mee doen. Lambo vind het iig erg leuk om te doen (anders deed die het ook niet).
Lambo kan al aardig wat kunsjes. Zo als: Stap (poot naar voren steken), op blok, stap op blok, kniel, lig, liggen en graven tegelijk, graven (als een stier), beuken (met zijn hoofd), steigeren, springen, en sinds een paar dagen ook kruipen (onder mijn pony door
).
De meeste kunsjes heb ik hem geleed door dat hij het kunsje al deed. Stap deed die uit zich zelf (door mijn pony na te doen) en dan gewoon comando geven en belonen.
Op blok kun je hem lokken met wat biks. Eerst een laag blok en als die dat door heeft kun je dat hoger maken.
Stap op blok is dan ook zo geleerd.
Knielen en liggen is eigenlijk bijna het zelfde alleen bij knielen geeft ik hem het biks gewoon wat eerder zodat hij niet gaat liggen maar geknielt blijft.
Liggen was ook snel geleerd door dat hij altijd al bij mij ging liggen als ik in de bak zat. Gaf hem wat biks zei lig en na 3 keer dat hij af en toe weer weg ging gras eten en dan weer terug kwam om bij me te liggen en ik hem biks gaf en "lig"zei wist die wat die moest doen.
Graven is bijna hetzelfde als stap alleen hielt ik me hand met biks een keer iets lager en hij deed zijn poot later en schrapte er mee over de grond.
Als die ligt en ik geef het comando stap doet die tijdens het liggen zijn poot naar voren.
Beuken is eigenlijk niet veel mer als hem ff gek maketn tot hij wil spelen (hij rent dan zelf schuddend met zijn kop achter me aan)en belonen.
Steigeren doet hij als hij niet bij het biks kan (hand omhoog houden).
En dat kruipen deed die ook af en toe al uit zich zelf. Hij vind VD namelijk echt heel erg leuk. Als ik er aan kom begint die al allemaal kunsjes te doen. Stap, kniel, steigeren en liggen. En zo af en toe ging die half liggen en knielen en kroop die op zijn knieen een heel rondje door de bak. Ook kroop die wel is onder de hindernis door ipv er over heen
(echt humor heeft dat beest). Vorige week vroeg ik hem te gaan liggen en hij kroop weer een stukje en toevallig stond Polly in de weg en daar kroop die onder door.
Als ik hem nu het comando laag geef en ik wijs onder de pony door kruip hij er onder door.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Heel veel suc6 met je VD!