mijn hondje is zwanger (1,5 jaar)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

mijn hondje is zwanger (1,5 jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 17:38

hoihoi

ik heb een hond, hotdog, voor foto's zie mijn profiel, ik heb haar gekregen van de mensen waar mn pony staat, ze is super! nou had ik haar een tijdje terug mee, zoals elke zondag, en toen ben ik der even uit het oog verloren...

naast de boerderij woont ook een hond, een reu, spike...

nu word hotdog steeds zwaarder en maakt al uier aan.. ik gok dat ze op 8 weken zit.. ik vind het eigelijk te vroeg, ze is pas anderhalf maar goed, het is niet anders meer. heeft iemand nog tips enzo voor me??

groetjes

corinne1981

Re: mijn hondje is zwanger (1,5 jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 17:43

Aj! Dat is niet echt slim...
Was ze loops toen je haar mee had? Alleen als ze loops was heeft er bevruchting plaats kunnen vinden, anders niet.
Kan ze niet schijnzwanger zijn?
Verder kan ik je geen tips geven, alleen maar sterkte...

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 18:37

ik dacht dat ze niet loops was, blijkbaar dus wel.. ze loopt normaal nooit bij me vandaan en dit keer dus wel.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 18:40

ik zou even naar de DA gaan om haar te laten scannen dan weet je het zeker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 18:42

dat zou ik idd ook doen Ja

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 19:05

ik zou zeker eve naar de da gaan voor een scan, want als ze echt zwanger is moet je meteen zorgen dat je alles klaar hebt in huis.
Werpkist, warmtelamp, flesjes, puppymelk ect.

En als je nog nooit een bevalling van een hond hebt meegemaakt, zou ik als ik jouw was er een boekje over lezen waar je op moet letten en wat je allemaal in huis moet hebben en wat je moet doen als het mis gaat.

ratzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 19:11

mijn hondje van nog geen jaar is momenteel loops... normaal mag ze altijd lekker alleen buiten lopen, nu houdt ik haar angstvallig in de gaten als ik met haar naar buiten ga. Ik zit me nu een beetje te orienteren wat ik zal doen, steriliseren of de prikpil. Wil absoluut geen nestje! Iemand ervaringen en/of tips wat ik het best kan doen?

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 19:13

Als je je hond laat steriliseren ben je er wel meteen voor altijd vanaf en ze hebben nog eens minder kans ( wordt moeilijk zonder dus geen kans op :p ) op baarmoederkanker en eierstokkanker, wat bij honden best regelmatig voorkomt

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 19:14

Het beste kun je haar sterileren.
Mijn twee teven zijn dat ook, is prima
Nergens geen omkijken naar!

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 19:19

Zou zelf niet naar de dierenarts gaan om te scannen.

Is natuurlijk wel handig om te weten hoe lang het nog gaat duren en om te kijken hoeveel puppy's ze gaat krijgen.

Maar er is nu toch niets meer aan te doen en meestal gaat alles gewoon goed. Je weet wanneer ze waarschijnlijk is gedekt dus kun je datum van de geboorte van de puppy's zelf ook berekenen. Hoeveel het er zijn dat zie je vanzelf.

Zou inderdaad alvast een werpkist neerzetten dan kan ze daar ook vast aan wennen. Zou er ook voor zorgen dat er op de uitgerekende datum iemand thuis is die zonodig de dierenarts kan inschakelen. Boekje halen om wat meer informatie op te doen is ook een goed plan.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 20:13

hoihoi

er is altijd iemand op de boederij gelukkig, we hebben al iets voor haar gemaakt waar ze kan liggen enzo dus dat komt helemaal goed, ik heb van zeer dichtbij nestjes megemaakt, dus weet wat me te wachten staat, ook kan ik aan een warme lamp e.d komen, en tja precies er is niks meer aan te doen, dus laat maar komen!

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 20:25

lindsey schreef:
Zou zelf niet naar de dierenarts gaan om te scannen.

Waarom niet?
Ik zou wel naar de DA gaan in ieder geval. Als hij afraadt een scan te maken, kan hij wellicht zelf de buik palperen en voelen of er pups zitten. Dat moet als ze een week of 8 onderweg is wel lukken.
Mocht ze drachtig zijn, zou ik heel veel informatie proberen te bemachtigen over bevallingen bij honden, boeken uit de bibliotheek halen of kopen, en op Internet zoeken. Het is namelijk niet altijd vanzelfsprekend dat alles goed gaat zonder hulp of soms zelfs medische ingrepen. Niet dat ik je bang wil maken hoor, maar het is beter voorbereid te zijn. Je moet er toch niet aan denken dat je teefje het niet overleeft...
Was de eventuele vader veel groter dan jouw teefje? Als dat zo is, heb je kans dat er grote pups geboren gaan worden, groter dan wanneer ze door een hond van haar eigen formaat gedekt zou zijn. Dan zijn er ook meer risico's aan de bevalling verbonden.
Als je teefje begint met persen, moet er binnen 45 minuten een pup geboren worden. Tussen 2 pups in mag maximaal 2 uur zitten. Als deze tijden worden overschreden moet je gelijk contact opnemen met je dierenarts.

Mocht je meer willen weten, mag je me altijd PB-en.

Ik hoop dat je teefje toch niet drachtig blijkt te zijn. Een ongepland nestje kruisingen is niet iets waar je echt enorm blij van moet worden. Maar het is nou eenmaal zo als ze wel drachtig is, en dan moet je er maar het beste van maken.
Succes in ieder geval!

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 21:31

Nog even een opsomming van zaken die je het beste in huis kunt hebben als er pups verwacht worden:

- handdoeken voor in de werpkist tijdens het werpen, of speciale incontinentiematjes (kun je bij de drogist kopen)
- werpkist zelf (eventueel lenen misschien?)
- warmtelamp (ik vind zelf een keramische het fijnst omdat die niet van dat irritante rode licht geven maar alleen warmte)
- puppy-colostrum voor als je teefje zelf geen melk heeft als de pups er net zijn (dit is een soort biest, maar dan voor pups)
- puppy-melk (poeder), kun je bij dierenwinkel of dierenarts krijgen
- pipetje om pups bij te voeren als ze heel klein zijn
- slijmzuigertje om het slijm eventueel uit de keeltjes van de pups te kunnen zuigen indien nodig
- draad om de navelstrengetjes eventueel af te binden (ik gebruik hiervoor flostouw)
- kranten voor onder het kleed in de werpkist
- kleden voor in de werpkist
- druivesuiker voor de teef voor als ze het moeilijk krijgt tijdens de bevalling (door het water doen, poedervorm is het beste)
- thermometer om je hond te temperaturen (teefje haar temperatuur daalt doorgaans maximaal 24 uur voor de bevalling ongeveer een graad, dus het is van belang te weten wat haar temperatuur is vanaf de week voor de bevalling)
- weegschaal om pups te kunnen wegen, zodat je kunt zien of ze goed groeien (ik heb een gewone keukenweegschaal met bakje waar de pups de eerste weken in kunnen.

Ik heb dacht ik de meest belangrijke zaken opgesomd. Je kunt ook op de website van Spat puppycare kijken (www.spat.nl), daar staat ook heel veel info en kun je ook heel veel produkten bestellen.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 21:52

Kijk eens! Daar heb je wat aan! Wat een goede adviezen. off-topic: ook een hondenforum ganger? --> Sjefke en Nozem zag ik in je profiel.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 22:56

Odin heeeel erg bedankt, hier kan ik zeker wat mee, mn vriend houd haar ook goed in de gaten, ik werk de hele dag en zij woont op de boerderij bij hem, gelukkig maar.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 23:20

corinne1981 schreef:
Kijk eens! Daar heb je wat aan! Wat een goede adviezen. off-topic: ook een hondenforum ganger? --> Sjefke en Nozem zag ik in je profiel.

Je hebt het inderdaad goed wat het hondenforum betreft. Knipoog

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 18:49

hoihoi

vandaag is hotdog bevallen van 6 pups!
het fijne weet ik er niet van, ga er zo naartoe, iig zijn ze er goed aan toe en mamma zelf ook! ze liggen heerlijk bij mamma en extra de lamp er op. tot snel!

doossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 19:13

aaah leuk Haha! Bloos
ben je nog naar de DA geweest??
is ook snel gegaan ineens Tong uitsteken

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 23:15

ja snel he..

nee was niet geweest, hij zou komen deze week maar is nu niet meer nodig. tenminste als alles zo goed blijft gaan!

xlaurax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:07

Ik heb even in jouw profiel gespiekt Bloos
Wat een leuke hond is hotdog.
Heb je foto's van de puppies, ik ben wel benieuwd.
Hoeveel puppies zijn het?
Wat voor ras is de vader, heb je daar geen foto van?

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 18:35

ik zal snel fotos plaatsen, de vader is een kruising maar wel een erf mooie hond! het zijn er 6!

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:39

Wat leuk zeg! Fijn dat alles goed is gegaan. Bij mijn bijrijd tinker zijn 2 weken geleden ook pups geboren, is toch altijd weer leuk zo'n nestje (ong. 2 per jaar ) Vooral als ze tanden krijgen Duivel

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:40

Onze pups zijn ook al zo leuk, het is wel veel werk trouwens en duur met al die ontwormingen, inenten en chippen! Lachen

Saskia_Omar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:02

Nou ik ben benieuwd geworden naar de foto's hoor Haha!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 21:44

Afbeelding