Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anna-Jelly schreef:Sinds paar dagen is mijn kat nouja lusteloos wil ik niet zeggen, ze speelt nog wel.
Maar ik vind dr vacht wat plukkerig, ze eet dr vlees niet (krijgt 2x per dag vlees, de rest brokjes) goed, misschien 2 hapjes en dan loopt ze erbij weg. Normaal doet ze er een moord voor. Heb ook al ander soort geprobeert, dacht misschien is ze hier op uitgegeten haha maar dat maakt ook niks uit. Daar heeft ze alleen de gelei vanaf gelikt. Harde brokjes heb ik niet zo opgelet maar volgens mij eet ze ook daar minder van.
Verder is dr neusje ook zo bleek. Normaal mooi roze en nu wat wittig.
Maarja beetje dubbel want ze speelt nog wel en wil er ook wel uit, maar toch vind ik dr niet 100% maar ook weer niet erg genoeg om ermee naar een DA te gaan.
Misschien dat iemand hier een idee heeft?
Of zou het ook met iets geestelijks te maken kunnen hebben? Ze is ontzettend bang van vuurwerk en paar dagen voor oud&nieuw heeft ze vast gezeten ofzo. Dr nagels aan 1 pootje zijn ver afgesleten en bij 1 teen had ze bloed en zit nog een klein stompje nagel, maar daar had ze niet veel last van.
Anna-Jelly schreef:paar dagen voor oud&nieuw heeft ze vast gezeten ofzo. Dr nagels aan 1 pootje zijn ver afgesleten en bij 1 teen had ze bloed en zit nog een klein stompje nagel, maar daar had ze niet veel last van.
fixture schreef:( no worries als ze een dag 1 a 2 niet eten , het kan altijd over gaan )
lindsey schreef:fixture schreef:( no worries als ze een dag 1 a 2 niet eten , het kan altijd over gaan )
Voor katten is het erg slecht om een aantal dagen niet te eten. Als het lichaam geen voedsel binnen krijgt zal het de vetreserves gaan verbranden.
Bij mensen en honden worden die vetreserves omgezet in energie maar bij katten gebeurd er iets anders. De vetten worden weer terug opgeslagen in de lever waardoor leververvetting gaat optreden.
Kat gaat zich dan erg ziek voelen en wil dan helemaal niet meer eten.
Voor katten is het dus veel gevaarlijker om langer dan een paar dagen niet te ten.
Gelukkig eet kat van TS dus wel weer.