HOND 1e keer loops geweest.. probleempje..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

0maris0

HOND 1e keer loops geweest.. probleempje..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 14:45

Heyhey ik heb een klein probleempje..
Ik heb een zwart labrador teefje..

26-12-05 Geboren dus nu 1 jaar oud.

Nou is haar loopsheid gestopt halverwege november.
De zaterdag erna is ze ontsnapt.. loopsheid was dus gestopt..
En vond ik dr met een mannetje op dr.,
We zijn niet naar de dierenarts geweest.

Nu dus tijdje later.. heeft ze nog erg dikke tepels.. ook dr nou jah.. je weet wel Haha is nog erg opgezet. Wel al minder maar nog wel erg.

Ik zit nou te twijffelen of ik morgen naar het dierenarts spreekuur zal gaan..
Ze is niet veel dikker geworden.. heb net nog gevoeld maar jah.. je begint nu wel erover na te denken.. dus lijkt het ook alsof ze iets dikker is.

Hebben andere mensen (honden Haha! ) hier ook last van?

Of zal ik eerst gewoon even naar de DA bellen??

Groetjes Mariska

Tries_en_Faf

Re: HOND 1e keer loops geweest.. probleempje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 14:51

ik zou even naar de da gaan inderdaad...
Spannend...

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 15:59

Bezoekje kan geen kwaad, kunnen ze het daar bekijken. Hoe lang is ze loops geweest?? Vanaf de 10e dag ongeveer is de hond ontvankelijk.
Ze kan ook nog schijnzwanger zijn waardoor de tepels opgezet zijn. Toch zou ik even met haar naar de da gaan, dan weet je het tenminste zeker

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:02

Ik zou naar de dierenarts gaan.. Dan weet je het wel meteen zeker Lachen

emilieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:13

Om zeker te zijn kan je naar de dierenarts gaan, maar nu is het wel zo dat elke (vrouwelijke) hond die niet gedekt is schijnzwanger word, de ene al duidelijker dan de andere. Hopelijk is dit bij jouw hond zo dat ze gewoon last heeft van haar schijnzwangerschap (als je niet klaar bent voor puppy's tenminste ).
En als je hond is gaan lopen zal je waarschijnlijk ook nie weten of het koppeltje met de konten tegen elkaar geplakt hebben gestaan.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:41

Het kan idd zijn dat ze zwanger is, maar het kan ook zijn dat ze schijnzwanger is, om het uit te sluiten ff bezoekje brengen aan de DA! ben beneiuwd

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:50

Ik zou ook ff naar de dierenarts gaan om gewoon zekerheid te hebben. Als ze zwanger is kan je je voorbereidingen treffen.

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:55

Ik zou ook naar de DA gaan, dan weet je of ze nu echt zwanger is natuurlijk, dan kan je inderdaad voorbereidingen treffen, al heb je er niet echt verstand van zou ik informatie vragen aan de dierenarts!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 17:25

zat dat mannetje echt nog boven op haar? of zat die man nog aan haar vast. soort van kont aan kont? als dat zo is. dan is ze bijna zeker zwanger, Maar ene bezoekje naar de dierenarts kan geen kwaad,

maar als het manege alleen boven haar hebt gezeten en niet vast heeft gezeten dus niet kont aan kont dan heb je kans dat ze niet zwanger is,

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 17:28

ja, als een teefje gedekt is plakken ze nog een tijd aan elkaar vast, en je kan dat ook niet zomaar los krijgen. Als mannetje er maar net op heeft gezeten kan ook schijnzwanger zijn. ben benieuwd, was voor ras was het reutje?

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 21:36

willeke16 schreef:
zat dat mannetje echt nog boven op haar? of zat die man nog aan haar vast. soort van kont aan kont? als dat zo is. dan is ze bijna zeker zwanger, Maar ene bezoekje naar de dierenarts kan geen kwaad,

maar als het manege alleen boven haar hebt gezeten en niet vast heeft gezeten dus niet kont aan kont dan heb je kans dat ze niet zwanger is,

Dit klopt niet. Koppelen doen reu en teef niet altijd, en is niet noodzakelijk om bevruchting mogelijk te maken. Ook al zijn ze gekoppeld, houdt dit niet altijd in dat een teefje drachtig wordt.

Om zeker te weten of je teefje drachtig is, kan de dierenarts tussen dag 24 en 28 na de dekking een echo maken om te zien of er vruchtblaasjes in de baarmoeder aanwezig zijn. Als dit zo is, kun je de pups eventueel nog laten wegspuiten. De dierenarts weet hoe en wat (er zijn wel risico's aan verbonden, maar die zijn er ook bij dracht en bevalling, zeker als het teefje nog zo jong is).
Volgens mij kan ook via een operatie de baarmoeder inclusief pups weggehaald worden, dan heb je geen kans meer op herhaling van deze onzekere toestand. Alleen weet ik niet zeker of dit (nog) wettelijk is toegestaan, maar je dierenarts wel.

Schijndrachtig kan ze ook zijn natuurlijk. Niet iedere teef wordt schijndrachtig (of schijnzwanger) na een loopsheid. Ik heb 1 teefje gehad die het iedere loopsheid werd (die hebben we uiteindelijk laten steriliseren), 1 teefje die het af en toe wordt sinds ze haar eerste nest pups heeft gekregen (gepland, na alle benodigde onderzoeken en dergelijke te hebben gedaan met goed gevolg) en 1 teefje dat nog nooit schijndrachtig is geweest.

Maar een bezoek aan de dierenarts kan in ieder geval meer duidelijkheid verschaffen over wat je te verwachten hebt.

Het is overigens zo, dat een teefje meestal dekrijp is op het moment dat haar uitvloeiing verandert van dieprood naar roze, waardoor het dus minder duidelijk is dat ze loops is. Juist dan loop je de meeste kans dat ze ongewenst gedekt wordt!

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 09:21

Goedemorgen.. iedereen erg bedankt voor jullie tips. Ik ga denk ik maar wel vanavond.. Mijn hond was dus weggerent toen ik aan kwam zat het mannetje boven op dr.
Ik ben naar ze toe gelopen en net op dat moment ging hij ervanaf en heb ik mn hond meteen meegenomen.. Dus het is en blijft een raadsel.. Ik houd jullie op de hoogte Tips zijn nog altijd welkom!!

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 09:22

Lynn_Nikita schreef:
ja, als een teefje gedekt is plakken ze nog een tijd aan elkaar vast, en je kan dat ook niet zomaar los krijgen. Als mannetje er maar net op heeft gezeten kan ook schijnzwanger zijn. ben benieuwd, was voor ras was het reutje?

Ik heb dus een zwarte labrador en het mannetje was een witte soort jachthond met bruine vlekken. Ook hangoren.. dus als ze zwanger is zullen het leuke pups worden Haha!

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 10:00

thaollat schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Ik heb dus een zwarte labrador en het mannetje was een witte soort jachthond met bruine vlekken. Ook hangoren.. dus als ze zwanger is zullen het leuke pups worden Haha!

Als ze drachtig is ga je de pups toch zeker niet hpouden?

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 10:05

@Pam Weg laten halen bedoel je?

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 10:07

Nee, als ze drachtig is, ga je de pups toch zeker niet houden was mn vraag Lachen

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 10:12

Neej niet allemaal!!! Haha zal toch een leuk gezicht zijn.. met allemaal honden.. neej.. we hebben het er wel altijd over gehad dat we een pup uit een nestje willen houden.. maar dan weer een zwarte lab. Maar jah we zullen wel zien.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 10:17

Ze is veel te jong voor een nest met pups.
Als ze echt drachtig is zou ik er in jouw plaats niet zo happy ermee zijn..
Daar kunnen veel problemen van komen.

Een scan direct na de dekking had veel ellende kunnen voorkomen en kost bijlange na niet zoveel als een nest gezonde pups, of een nest waarmee het verkeerd gaat.

Veel succes ermee, ik hoop dat ze niet drachtig is.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 10:18

Ja.. Ik bedoelde.. Toch de dracht afbreken dan.

Ik heb een blonde lab met stamboom (zie profiel) als ze 1 is geweest laten we haar lichamelijk keuren. We willen graag een nestje van haar, maar eerst alles afwegen en overwegen. En geen haar op mn hoofd die eraan denkt om haar voor 2,5 liefst nog 3 te dekken.
Mocht ze bij mij tijdens haar eerste jaar ontsnappen in de loopsheid en per ongeluk drachtig raken.. Laat ik haar liever (als ze te ver heen is) de pups en al verwijderen.

Want een 1-jarige hond, en zeker een grote hond als de labrador (die laat volwassen zijn) laten bevallen is gewoon absoluut niet goed.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 10:22

Dat zullen we van de DA ook wel horen bovendien weet ik gewoon niet 100% zeker of ze het wel is.
Dus we horen wel wat de DA zegt hoop zelf ook niet dat ze zwanger is. we wilden zelf ook nog wel even wat langer wachten. voor haar maar ook voor ons.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 10:22

Ok.. Omdat je in t bericht er boven zo enthousiast op reageerde.
Ging je nou vandaag naar de da?

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 10:27

Tjah, ik weet gewoon niet hoe ik moet reageren,
We willen dolgraag een nest maar nu idd nog niet.
Maar voor het zelfde geldt is ze schijn.
Ik ga idd vanavond naar de DA want als het goed is is er vanavond spreekuur,

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 10:29

Ok dan horen we t wel Knipoog

Ik bedoel t trouwens niet aanvallend hoor.
Maar ik heb zelf ook nog zo'n babylabje lopen en moet er niet aan denken Clown Ook al is zij bijna 1, ze blijft nog een baby haha

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 10:36

Natuurlijk!!

Jah mijn lab ook ze blijft idd je kindje!! ook kwa gedrag..

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 14:02

jacimatho schreef:
Ze is veel te jong voor een nest met pups.
Als ze echt drachtig is zou ik er in jouw plaats niet zo happy ermee zijn..
Daar kunnen veel problemen van komen.

Een scan direct na de dekking had veel ellende kunnen voorkomen en kost bijlange na niet zoveel als een nest gezonde pups, of een nest waarmee het verkeerd gaat.

Veel succes ermee, ik hoop dat ze niet drachtig is.

klopt
we hebben dit zelf mee gemaakt met onze vorige hond. we kregen der toen ze bijna 1 was en twee weken later hadden we 7 pups erbij lopen.
Onze hond was te jong, had geen meld en wist absoluut niet wat ze moest doen.
ze moest een spuit krijgen van de dieranrts om der melkproduktie op gang te krijgen en we moesten zelf melkpipetjes maken van poedermelk om de pups te voeren,
geloof me, dat kost een bult geld en energie. 3 keer per nacht je bed uit voor de pups.
Onze hond was er totaal niet gelukkig mee