Jippie!! mijn yosha komt thuis! iemand tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

whissie

Jippie!! mijn yosha komt thuis! iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 00:37

Hoi allemaal!

Ik moet het even kwijt, want ben zo blij!
Mijn kat Yosha ga ik woensdag weer ophalen bij mijn moeder!!

Ik had haar 3 jaar geleden bij mijn moeder gelaten toen we gingen samenwonen. We kwamen namelijk aan een drukke weg te wonen en dit was ze niet gewend, maar kwam wel zeer graag buiten, wat ze wel bij mijn moeder kon. Dus een zware maar goede keus.

Nu heeft mijn moeder een vriend die beetje ver weg woont (al bijna 2 jaar hoor) en ze is dus vaak een weekend daar. Dan zit yosha moederziel alleen, zonder mensen, zonder andere dieren. Alleen 10 minuten per dag iemand die het water verschoond en het voer aanvult.
Ook was ik niet 100% tevreden over de verzorging het laatste jaar.

Gister was voor mij de druppel toen ik een overvolle kattenbak aantrof die een uur in de wind stonk.
(ze was namelijk al 4 dagen weg, wat ze mij even vergeten was te vertellen Tong uitsteken , werd wel voer en water elke dag gedaan hoor) Ik kreeg er een beroerte van toen ik de klep opendeed, stel je voor wat dat voor een veel sterker kattenneusje betekend.
En aangezien we nu sinds maart aan een rustige weg wonen, heb ik mijn moeder over kunnen halen om haar naar hierheen te mogen halen, zonder ruzie! Haha! Haha! Dus ik ben super blij!! Dit lukte me een half jaar geleden niet(dat was de grootste bonje, en tja, tis m'n moeder, dus beetje vree houden is wel fijn) en nu wel!! Haha! Haha! Haha! Haha!

Heeft iemand tips om haar kennis te laten maken met mijn 2 andere katten die zij nog niet kent??
Ikzelf had het idee om de 2 in de gang te laten en yosha in de bijkeuken, hier zit namelijk een hordeur tussen, dan kunnen ze elkaar zien!

Dit is mijn lieve schat, ze is inmiddels 13 jaar. Ik heb haar als 6week oud katje, vol met vlooien/wormen/parasieten in huis gehaald. De verhoudingen kloppen ook niet helemaal als ze staat Clown
Afbeelding

Anoniem

Re: Jippie!! mijn yosha komt thuis! iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 00:45

wat fijn dat ze met je mee mag Haha! hoe oud zijn de andere katten? wij hadden al 2 katten (1 wa nog best jong, andere al ouder) toen we er een iniemienie wit poesje bij kregen, wij hebben ze gewoon in de kamer gelaten, de kleine kon wel onder de bank, de anderen niet, en even laten snuffelen, er wel bij blijven enz, en zo laten wennen, snachts niet bij elkaar eerst, ze hebben elkaar goed geaccepteerd, we hadden eerst 1 kat, die bij ons vorige huis ook niet buiten kwam, toen 2 jonge katten erbij, en mijn kat is er niet meer, maar de jongere poes en de ''oude'' kater zijn beste maatjes geworden, de kleine witte (ze blijft maar klein) is wel een pestkop, maar alles gaat goed samen, zou het even aankijken, denk dat je dat het beste zelf kan zien, hangt er ook vanaf hoe ze op elkaar reageren Knipoog

(ze komen nu wel buiten trouwens, maar op onze oude buurt werden er katten vergiftigd, en de oude kater is heel appart, dus mn vader was bang dat ie meegenomen zou worden, nu rennen en spelen ze op een heel groot grasveld hier enz, lekker de vrije ruimte Haha! Lachen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 14:22

jonge poesjes aarden makkelijker dan oudere katten, hou daar rekening mee!

Hier gaat het om een oudere kat die bij andere volwassen katten wordt geplaatst. Maak een kamer klaar voor alleen de nieuwkomer en laat haar daar een paar dagen wennen, dan wissel je de katten om zodat de katten alvast aan elkaars luchtje kunnen wennen.
Dan als je ze bij elkaar gaat zetten zorg dat ze weg kunnen vluchten en dat er verschillende kattenbakken en etensbakken zijn zodat ze niet naast elkaar hoeven te zitten.
Zorg dat je alle nageltjes van te voren geknipt hebt en dan is het afwachten.... reken erop dat er gevochten gaat worden en dat je ze eventueel weer uit elkaar moet halen.
Het kan zomaar 2 maanden duren voordat ze aan elkaar gewend zijn. Het kan ook zomaar zijn dat het in een week bekeken is en dat ze grote vriendjes worden.

Pas de nieuwe poes naar buiten laten als je zeker weet dat ze aan je huidige katten gewend is en haar nieuwe huis ook al thuis ziet. Anders heb je kans dat ze wegloopt.

Succes!

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 20:29

heel erg bedankt allebei!! Ik had inderdaad ook al het idee om ze savonds sowieso te scheiden, zodat ze rustig kunnen slapen. Heb ook 3 kattebakken Tong uitsteken in kamer/keuken, in gang en in achterhuis, ver bij elkaar weg dus Haha! Ze krijgt snachts ook aparte kamer, waar nog bureaustoel in staat waar ze altijd op lag te slapen. Ook komt haar eigen krabpaal daarbij in en haar vaste kussentje.

Dat van de nageltjes is wel een slim idee!! vooral die van Kyra, want die mept als ze niet weg kan komen Haha!

Yosha is opzich heel makkelijk hoor, heb haar ook een keer 3 week te logeren gehad toen ik de andere kat nog had, maar die kende ze wel, al liet ze dat niet merken.

Kyra en Silly zijn veel katten gewend, zaten met 15 anderen in een kamer in 't asiel. Katten die buiten lopen kijken ze niet eens na, en reageren niet als ze op de vensterbank aan de andere zijde van het raam komen te zitten.

En ze hoeven niet de dikste vriendjes te worden, als ze elkaar maar het licht gunnen Haha!
Toch heb ik het idee, dat kyra haar er wel bij trekt, die voelt zich verantwoordelijk als er wat met een andere kat is en die gaat ze dan opzoeken en gaat er dan gewoon bij zitten, heel lief.

Ik ben zeer benieuwd! Ze gaat sowieso de eerste maand niet naar buiten, hoe haar liever te lang binnen dan te kort. En binnen heeft ze 2x zoveel ruimte als bij m'n moeder, dus dat scheelt ook weer Haha!