Konijn eet niet na verhuis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Coberlina

Konijn eet niet na verhuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-06 00:05

hey allemaal
Het konijn dat een jaar of 2 bij mijn zus heeft gestaan, is sinds gisteren bij ons. Daarvoor heeft het een jaar of 2 à 3 bij een andere persoon gestaan.
Nu is het probleem dat hij niet eet. Of toch maar amper. Hij zit nog in hetzelfde hok, heeft zelfde voerbakje enzo. Alleen de omgeving errond is veranderd.
Hij heeft een bakje met z'n voer (dat hij anders goed eet), een drinkbakje met water, veel hooi en plukje kruidenhooi, soort snoep-staafje (met extra vit C staat erop) en zo'n hangstaafje met maïs. Oja en een wortel Knipoog
Maar niks van dit alles wordt dus gegeten. Hij heeft wel z'n voer al omgekiept waardoor een deel naast het bakje ligt.
Hoe lang moet hij wennen aan de nieuwe omgeving? Kan ik iets doen om hem te laten eten?
Alvast bedankt!

ellepel

Re: Konijn eet niet na verhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 00:06

zet het konijn in elk geval in een rustige hoek neer,vaak is te druk toch de oorzaak dat ze niet willen eten Knipoog

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-06 00:11

Hij staat in de gang. Af en toe lopen we er wel eens langs, maar echt veel is dat niet. Het grootste deel van de tijd is het er wel rustig.
Misschien zal ik hem beter verzetten naar de andere kant. Morgen even bekijken of het helpt.
Alvast bedankt!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 00:15

misschien de temperatuur verschillen? wij hadden ze buiten zitten en als ze 5 min binnen zaten werden ze al gek..
misschien gewoon veel aaien ofzoiets?

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-06 00:18

bij mijn zus zat hij in de woonkamer. maar daar is het ook nooit heel erg warm. Terwijl het hier in de woonkamer veel te warm is voor hem, daarom hebben we hem in de gang staan. De veranda en berging zijn te koud.

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 00:34

hey hey,

wordt er veel geknald bij jullie in vergelijking met bij je zus?
Liep hij eerder altijd los?

verder tja, hij heeft alles binnen pootbereik en wat een konijnenhartje begeert...

drinkt hij wel gewoon? want zo niet kun je hem ijsthee of limonade geven. dan gaan ze meestal wel weer drinken. klinkt stom, maar als hij maar blijft drinken scheelt het al een stuk.'

Je doet het super hoor! Knipoog

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 00:35

Is alles met het gebit in orde??Vaak moet bij konijnen de tanden geknipt worden,dit is voor de dierenarts een peuleschilletje.Ook doen ze het weleens in de betere dierenspeciaalzaak.Kijk even of het gebit nog goed op elkaar staat,en de voortanden niet te lang zijn.En let ook goed op of hij wel drinkt,dit is heel belangrijk.Veel succes met je knagertje. Vork

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-06 00:38

dank je wel allebei Lachen
Misschien dat hier de deuren wel af en toe iets harder dichtknallen Nagelbijten / Gniffelen Daar ga ik zeker op letten en tegen iedereen zeggen dat ze stiller moeten zijn.
Zal morgen een beetje limonade in het hok zetten. Benieuwd of hij dat lust Lachen
Loslopen heeft hij nooit gedaan. Zodra het goed weer is, krijgt hij van m'n moeder zo'n speciaal 3 hoekig hok voor in de tuin op het gras.
De nagels moeten geknipt worden (m'n zus moet het tangetje nog brengen) en als het lukt zal ik ook even de tanden nakijken. Als het nodig is, gaan we deze week nog wel naar de d.a. Lachen
alvast bedankt voor alle tips!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 01:08

Het komt wel vaker voor dat konijnen even moeten wennen aan de nieuwe omgeving. Zolang deze maar hooi eet en water drinkt. Persoonlijk zou ik met zo'n verandering niet allemaal maisstaafjes, worteltjes en allerlei dingen gaan voeren. Ik zet ze meestal als ze zo zijn op alleen water en hooi. Hoeveel voer geef je trouwens? Wat voor voer?

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-06 20:28

Geen idee welk voer het juist is, het is hetzelfde dat hij al jaren krijgt!
Maar het was paniek voor niks. Hij heeft ondertussen gegeten. Al een bladje sla, een halve wortel en een beetje witloof Lachen Ook wat gewoon voer al.
Bedankt voor alle reacties!
xxx