Vraagje! de beesten en oud&nieuw?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Afanaisa

Vraagje! de beesten en oud&nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 18:47

Hoe doen jullie dat met oud&nieuw en de hond?

Maima(mijn hond)is echt ontzettend bang voor het vuurwerk al een jaar of 2, daarvoor nooit!
Ze vliegt ,als ze het in de tuin hoort, zo snel mogelijk naar de voorkant van het huis en andersom...
Ze wordt er simpel gezegd zelf helemaal gek van!
Als ik achter de computer zit zoals nu, dan komt ze naast me staan...als ik in de keuken sta komt ze achter me aan gerend...het arme beest!

Wat doen jullie met de beesten morgenavond/nacht?
Is er iets wat ik voor maima kan doen?
In de mand gaat bijna niet, ze stresst dan meer en bibbert...

Escha

Re: Vraagje! de beesten en oud&nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 20:07

De katten en Otje gaan meestal in mijn slaapkamer. Maar die vinden vuurwerk niet eng.
De twee grote honden(Borr en Zoeff) gaan gewoon op de gaan.
Alle deuren worden goed gesloten en op slot gezet.
Alleen Zoeff die heeft last van angst voor vuurwerk.
We geven hem meestal iets kalmeerends en hopen dat de schade mee valt Knipoog
Maar meestal plast hij alleen wat en verder houd hij zich wel groot Lachen

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 20:12

hond van mn ouders is super bang, eet niet meer, durft het hok niet uit..
ze doen haar morgen in de bijkeuken, wat kan je anders doen, ze zijn alle mogelijkheden al bij langs geweest, om een rustige plek voor haar te vinden, maar niet gelukt..
hopelijk komt het goed, het is een oudere hond.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:36

Ik heb geen idee hoe Isa reageert, heb kalmerend middel in huis en dan zie ik wel. ze kan op zich wel ergens in een donker hoekje weg kruipen dus ik hoop dat ze niet de hele tent afbreekt

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:46

Mijn honden hebben gelukkig nergens last van alleen de jack russel is soms nog wel wat bang. Ik maak me eerder zorgen om me nijnen die achter het huis staan. Verdrietig

FMG8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 22:07

mijn hond is absoluut niet bang voor vuurwerk, maar misschien is het een idee om hem gewoon in de keuken op te sluiten met de lichten aan, alle gordijnen dicht en de radio keihard aan, en geef hem een bot ofzo, zodat hij zich niet verveelt en het vuurwerk niet kan horen en zien!

vivalavida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 22:15

ik hoop dat mijn kat heel erg vast slaapt rond 12 uur (ookal valt het geknal nog wel aardig mee bij ons) sinds donderdag is hij helemaal angstig als er ook maar iets van een knal komt)
ik laat ze gewoon in de kamer, in hun vertrouwde omgeving
waarschijnlijk gaan ze wel weer onder de bank liggen net als vorig jaar

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 22:21

ik heb er 1 die heel het huis doorzoekt voor een plekje.
die laat ik gewoon zn gang gaan.
als je er opin gaat wordt het juist erger omdat ze dan denken dat het goed is wat ze doen.
dus als je niks kalmerends geeft zou ik er geen aandacht aan schenken als ze gaan rennen of zoeken.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 12:17

De hond zijn angst negeren we ..
Hij blijft gewoon lekker in de gang net als normaal waarbij hij op zijn mat kan liggen.

Mijn konijjn ga ik zo even in zijn hok zetten omdat ik het toch wel link vind met het vuurwerk

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 12:24

Mijn hond reageert er in principe niet op. Tegen de tijd dat het echt flink begint te knallen zorg ik dat alle deuren goed op slot zijn (mocht hij in paniek raken en proberen buiten te komen) de gordijnen gesloten zijn en gaat de muziek, redelijk, hard aan om het ergste geluid te overstemmen. Verder zorg ik voor voldoende verlichting in huis, zodat de lichtflitsen niet te erg opvallen. Mijn vogel (agapronide) geniet hier uiteraard van mee. Hij mag dan niet los, gaat dus lekker z'n kooitje in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 12:33

Mijn kat gaat in de inloopkast van mn zus (nee dat is niet zielig, daar wil ze altijd graag in, vindt ze leuk Gestoord Haha! ). Daar hoor je het geknal niet zo hard.

De knaagdieren merken er verder natuurlijk weinig van.

Mijn parkietjes in de voliere willen normaal gesproken 's nachts nooit naar binnen (vannacht om 2.00 stond ik buiten om te kijken of de boel nog niet weggewaaid was Nagelbijten / Gniffelen . En wéér zaten ze niet binnen maar hielden zich angstvallig vast met de snaveltjes aan het gaas).

Ik zet ze nu dus wel allemaal in het nachthok en daar hang ik een TL buis in. Mochten ze in paniek raken dan kunnen ze tenminste zien waar ze vliegen en vliegen ze zichzelf niet dood tegen de muren.
Twee van mijn parkietjes maken oud en nieuw voor het eerst mee, de andere twee had ik vorig jaar al. Die waren vorig jaar niet bang en gingen om 0.00 vrolijk mee zitten te kwetteren met het vuurwerk. Haha!
Maar hoe de twee mannetjes erop reageren is nog even afwachten. Ik houd het in ieder geval goed in de gaten.

Laurine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 12:52

Wij zijn voor onze kat omdat die ook echt ontzettend bang was naar de dierenarts druppeltjes gehaalt en dat gaat echt heel goed Lachen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 12:56

mijn konijn blijft gewoon buiten staan,die reageerd er eigenlijk helemaal niet op.
een van mijn katten is niet echt bang,maar de andere is echt zoooooo bang.
ik laat ze lekker rondlopen,naar buiten mogen ze vandaag niet meer, maar ik laat ze verder hun gang gaan, de ene zit dus eigenlijk ook de hele dag boven onder het bed Knipoog

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:16

Die van mij zijn zeker een uitzondering (katten)? die zitten rond 12 uur met hun neus voor het raam te kijken naar buiten Cool

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:34

Marigold schreef:
ze doen haar morgen in de bijkeuken, wat kan je anders doen, ze zijn alle mogelijkheden al bij langs geweest, om een rustige plek voor haar te vinden, maar niet gelukt..

hoorde net, mn vader heeft haar vanmorgen gevonden.. dood..
in haar mand.
hij is echt heel erg geschrokken..
of het vuurwerk (de stress, was een zenuwachtige hond) er mede oorzaak van is geweest, weten we niet.
we hadden gewoon gedacht dat ze nog even deze nacht doormoet, en dan is het weer over weet je wel..

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:59

Mijn hond ( 131/2 jarige Husky x Duitse Herder) is gelukkig absoluut niet onder de indruk van het vuurwerk. Het vind het zelfs heel interessant om naar te kijken.
Vroeger bij mijn ex schoonvader keek hij zelfs mee naar het vuurwerk vanaf het balkon. Legde dan zijn popen op de reling en volgde het vuurwerk vanaf de grond tot in de lucht. We kunnen hem ook gewoon mee naar buiten nemen als het volop knalt.
Het merendeel van de paarden is ook rustig. Zelfs mijn paard, die nog schrikt als ze opeens een vlinder ziet die een andere kleur heeft dan ze gewend is, trekt zich van het geknal niets aan. Vanmorgen waren ze flink aan het knallen bij ons in de straat, maar ik heb heerlijk ontspannen in de bak kunnen rijden. Geen vuiltje aan de lucht.
We hebben op het moment wel twee nieuwe jonge paarden staan. Weet niet hoe die vanavond gaan reageren. Hoop dat ze ook rustig blijven.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 14:02

Onze kat kwam vanmiddag heel hard vanuit het weiland naar huis gerent toen hij een knal hoorde Haha!
De hond geeft er niks om. De kat is verder ook erg rustig hoor!

Paardjes staan ook rustig in hun box naar binnen te kijken.

Niks aan het handje hier dus!

missyissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 14:04

mijn hond staat dan de hele tijd voor de raam te miepen omdat hij het vuurwerk wil zien en mijn poes vliegt van gordijn naar gordijn ik het keukenkasje onder de bank etz.

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 14:29

Onze dieren zijn er niet bang voor Lachen Gelukkig Lachen

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 14:36

De katten vinden het gewedlig, ik hou ze wel binnen, maar ze zitten voor het raam!

De hond is doodsbang, en kruipt het liefst in me.. als ze niet wil hoeft ze vandaag niet naar buiten.. nu ligt ze voor mn voeten te bibberen,

Afanaisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-06 17:24

Marigold schreef:
Marigold schreef:

hoorde net, mn vader heeft haar vanmorgen gevonden.. dood..
in haar mand.
hij is echt heel erg geschrokken..
of het vuurwerk (de stress, was een zenuwachtige hond) er mede oorzaak van is geweest, weten we niet.
we hadden gewoon gedacht dat ze nog even deze nacht doormoet, en dan is het weer over weet je wel..

Ach jeetje, wat sneu....
Nu houdt je vragen, waarvan?

heel veel sterkte, 31 december blijft nu voor altijd een rare dag....

Maima gaat nu goed...we hadden nog wat druppels...
Ze gaat kort even snel naar buiten om te plassen...

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 17:27

[quote="missyissy"]
mijn hond staat dan de hele tijd voor de raam te miepen omdat hij het vuurwerk wil zien quote]

dat hebben wij ook met een paar honden.
ze staan bij ons steeds voor de achterdeur

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 17:29

Wij hebben grote ramen tot bijna op de grond en de hond (duitse dog) zit prinsheerlijk op een poef naar buiten te kijken met diepe denkrimpels in zijn kop Haha!

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 17:42

wij hebben 2 katten de oudste die kijkt of luisterd er niet naar.
en de jongste is helemaal niet meer zichzelf,angstig,hij komt niet meer buiten terwijl hij normaal altijd naar buiten gaat.
ook slaapt hij niet meer in zijn mandje benede wilt veel naar boven en nu mag hij dan ook naar boven normaal mag dat niet maar omdat hij zo bang is en zich boven prettiger voelt mag het wel.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 17:43

Ik doe er niets aan.