Alweer een nieuw hok gekocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miekelover

Alweer een nieuw hok gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 13:07

ik heb alweer een nieuw konijnenhok met ren gekocht. We haden van de zomer een grote ren gebouw voor de konijnen, maar ze bleven ontsnappen. van de tuin bleef niks meer over. 1konijn had al bij de buurvrouw gezeten. Me moeder was het zo beu dat ik toch een hok met ren eronder moest kopen.

hoe graag ik ze ook in de oude ren had willen laten, maar helaas dat mocht niet. Ze sprongen gewoon over het gaas heen.

dit is hun nieuwe huis
Afbeelding
misschien beetje krap voor 3 konijnen
Afbeelding
en dat was hun oude huis. ( de oude hokken zijn te koop ook de ren
Afbeelding
van de zomer
Afbeelding

dit was het ook eerst. We hebben al veel mogelijkheden gehad. maar mijn konijnen zijn zo slim met graven en springen
Afbeelding

met de link waar ik hem gekocht heb
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... %253D%253D

JustNanno

Re: Alweer een nieuw hok gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 13:46

Als je je ren beter had afgezet was het geen probleem geweest. Vind dat ze nu wel erg klein zitten...

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 14:23

Als je de ren inderdaad gewoon onder gaas had gedaan en eroverheen gaas was er niks aan de hand.
In principe zijn de afmetingen redelijk, maar als ze ruzie krijgen kunnen ze nergens heen en ik vind het dus te klein om meer dan 2 volwassen konijnen te huizen.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 16:25

mooi hok, alleen net wat krap voor 3 konijnen, maarja, ik heb een hok dat nog groter is dan mijn bed voor 1 vlaam Clown en heb nog een groot hok, wel wat kleiner dan de andere, daar zitten 2 kleine konijntjes in, maar meestal zitten ze in de tuin, zijn ze gewent

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 16:30

Het is opzich een mooi hok maar inderdaad wat krap voor 3 konijnen. Misschien kun je om het hok dat je nu gekocht hebt een ren bouwen. En dan wel zo dat ze er niet uit kunnen ontsnappen Knipoog

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 18:46

we hebben van alles geprobeerd. Een grote plaat erover maar dan vond ze nog een klein gaatje waar mevrouw toch doorheen nog kon. En als ze konijnen ontsnappen gaat de hond erachter aan. er blijft geen gras,planten,tuinlampjes meer over. dusja.
er ligt 3 lagen gaas eronder en toch krijgen ze het voor mekaar

ik vind het ook erg jammer dat ze naar een veel kleiner hok moeten maarja. tis niet anders. Kheb gewoon te slimme konijnen

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 12:25

Je hebt het dus gewoon niet goed afgezet. Geen plaat erover maar gaas, en gaas kan prima in 1 laag eronder maar dan moet je het vastmaken aan het gaas aan de bovenkant. Dit vind ik ronduit sneu, helemaal als ze ruimte gewend zijn. Als ze ruzie krijgen ben je aan de beurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 12:28

Ik ben het met de anderen eens. Dit hok vind ik een vooruitgang (qua uiterlijk, het ziet er erg netjes uit), mits er een grote ren aan vast zou komen te zitten. En dat is idd een kwestie van consequent de boel afzetten.

Waar een wil is, is een weg.

Wat mij verder trouwens opvalt is dat je konijnen opvallend weinig hooi ter beschikking hebben?

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 12:31

Laurine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:02

Ik denk dat je het met het vorige hok prima had kunnen hebben al je hem wat had aangepast dit nieuwe hok is een beetje aan de kleine kant maar hek kan wel en het is een mooi hok Lachen

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:10

Ik vind dit hokje ook wel wat te klein. Dat vorige hok was volgens mij ook niet zo slim want er konden zo toch ook vogels en andere dieren bij doordat de bovenkant open was?!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:18

Inderdaad waar een wil is, is een weg.
Wij hadden eerst een ook een ren niet overdekt en gaas niet zo goed ingegraven. Eerst ontsnapte ze via een gat, toen via 2 stukken gaas die overelkaar vielen. Toen wisten we het niet meer en verdwenen ook dieren (mogelijk een vos). Toen hebben we een overdekt stuk gemaakt 2 jaar niks aan de hand. Toen ontsnapten ze ook uit het overdekte stukje we konden niks vinden. We hebben de hele ren afgebroken. Gaas eronder gelegt, scheepfences met gaas eromheen op 1.50m hoog, gaas eroverheen. En wat een plezier hebben ze er nu van! Geen ontsnappingen meer ook absoluut niet mogelijk en ze rennen wat af.
Je drinkflesje is trouwens wel erg groen aangeslagen en ik raad je stro aan dat is warmer als ze buiten zitten Ja