Hellup..een oppaspapegaai

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magic_Ubaila

Hellup..een oppaspapegaai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 02:30

Hallo mensen,
ik heb dus vanaf deze vrijdag t/m aankomende maandag een pagegaai om op te passen!
Allemaal leuk en aardig maar bij die mensen thuis is t allemaal leuk en aardig,
maar nu die bij mij thuis staat vind ik het echt DOODeng.. Nagelbijten / Gniffelen
nou moet ik dus morgen dat beestje schoon drinken en nieuw eten geven..
Hoe moet ik dit in vredesnaam gaan doen!Hun zegge dat hij niks doet..Maar hij voelt zich hier niet op zn gemak..
T arme beestje is denk net zo bang als mij Nors opkijken

groetjes joyce

luxje

Re: Hellup..een oppaspapegaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 02:37

Kun je de bakjes niet vanaf de buitenkant van de kooi vullen?
Probeer eens rustig voor de kooi te gaan zitten en ga lekker met het beestje zitten kletsen, let goed op de reactie van de papegaai.
Steek nog niet je vingers door de tralies, ga eerst aan elkaar wennen.
Wat is het voor vogel?
Heeft hij/zij vanmorgen nog schoon voer en water gekregen?
want in dat geval zou je kunnen wachten tot morgenavond voor je weer opnieuw voert, wellicht zijn jullie dan al een beetje aan elkaar gewend

Magic_Ubaila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 02:40

Het is een papegaai...Mn vingers doe ik zeker weten niet door de kooi!!Haha..kijk wel uit...Vandaag heeft hij idd nog nieuw voer en water gekregen!Maar die bakjes staan IN de kooi...helaas! ach, het zal op de 1 of andere manier wel goed komen!Hoop ik...

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 02:49

wat voor soort papegaai Knipoog
grijze roodstaart, ara, etc.
Inderdaad gewoon rustig met het beestje bezig gaan, kijk hoe hij reageert als je met je handen in de buurt van de kooi komt, gewoon gezellig blijven kletsen.
Heb je de verpakking of de bewaardoos van het voer meegekregen?
dit kent de vogel natuurlijk en weet dat het "eten krijgen" betekent.
Ook kun je natuurlijk een stukje fruit van buiten de kooi aanbieden, een mandarijnpartje ofzo, daarvoor kun je je vingers ver genoeg bij de tralies weghouden en merkt de gaai dat je alleen maar goeds in de zin hebt Knipoog
Mijn moeder heeft afgelopen zomer op mijn gaai gepast en die wilde eigenlijk ook liever dat ik de bakjes aan de buitenkant deed, maar we hebben wel eerst samen geoefend en dat ging heel goed.
Dus, gewoon proberen de rust te bewaren.
Durf je écht niet ook niet na morgenavond, strooi dan gewoon wat voer door de tralies, dan kan hij het van de grond gaan zoeken.

Magic_Ubaila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 11:41

Nou..Er was een hele lieve vriendin van mij!Die toevallig langs kwam & die heeft het gedaan!Verder is t een super lief beestje..Vind ik nu!Vanochtend toen ik naar beneden kwam zij die heel de tijd lekker lekker lekker Tong uitsteken ..dat is nou eens leuk beneden komen!ik weet verder niet precies wat voor papegaai t is..

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 11:45

wat voor kleur heeft hij?

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 12:06

Ja ben ik ook wel benieuwd naar..... (wat voor kleuren hij heeft)

Dat vind ik altijd jammer aan bepaalde kooien. Dat je dus echt de kooi inmoet om hem eten of drinken te geven!

Verder idd lekker tegen hem praten, zingen fluiten en gek doen. Je zult zien dat ie je al heel snel na gaat doen. (als ie CoCO heet wel Haha! kijk in mijn profiel voor foto's haha)

Wees vooral rustig als je het morgen zelf ga proberen, als jij druk gaat doen zal hij hij dat misschien zien als een aanval oid. Maak je niet groter dan dat hij is dus ga niet met je hand boven zijn hoofd langs of ga niet met heel je lichaam zo tegen de kooi aan staan dat ie zich bedreigd voelt. Tis voor hem natuurlijk ook allemaal vreemd.

Hoe makkelijker jij doet hoe sneller hij zal wennen.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 16:30

neem de tijd Knipoog en doe gewoon rustig, ik ging vroeger voor mijn bange konijn zingen, het hielp, misschien hier ook?