Bang voor vuurwerk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

roosjehe

Bang voor vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 22:08

hallo.
Wij hebben een hond, een Jack Russel.
Normaal is hij heel erg stoer, maar rond deze tijd nooit.
er word zo veel met vuurwerk geknalt dat hij er gewoon bang voor is.
nu ik dit typ is hij weer bij mij op schoot gesprogen en is weer aan het trillen en piepen.
hij heeft dit trouwens niet alleen met vuurwerk hoor, ook als ze weer aan het jagen zijn of van die crofty bommen aan het afknallen zijn.
Heeft iemand dit ook, of heeft iemand hier raad mee?
bedankt.
roosjehe.

malie

Re: Bang voor vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 22:40

ten eerste moet je je hond totaal negeren als hij bang en onzeker word, als je hem dan aanhaalt verstekt je zijn gedrag.
je kan bij de DA pilletjes kopen waar je hond rustig van word.

Mijn hond is ook doodsbang voor vuurwerk, maar de pillen werken niet bij hem, hij vecht ertegen :S.... verder kan je er weinig aan doen, of het afleren. Maar dat heeft weinig nut 2 dagen van te voren

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 22:46

Bach rescue druppels?

Ennuh...is het normaal bij jullie om crofty bommen af te knallen?

IlseKuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 22:49

Dit jaar is het even afwachten hoe onze hond erop zal reageren. Hij is nu 11 maand en heeft dus nog nooit vuurwerk mee gemaakt. De reactie is nu ook heel verschillend als we buiten zijn, maar we negeren het dan gewoon.

De vorige hond was totaal niet bang voor vuurwerk, totdat iemand zo leuk was om een rotje naast haar te gooien toen ze sliep. Sinds die tijd was ze er als de dood voor. We hebben haar het laatste jaar ook pilletjes gegeven. Minder dan de aangegeven dosis. Daar hebben wij niet zulke goede ervaringen mee, de volgende dag was ze nog steeds half dood.

Succes in ieder geval!

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 02:10

die van mij vinden het ook eng maar inderdaad geen aandacht aan besteden anders wordt het enkelt maar erger. Wij hebben relax pilletje gehaald.

PaardenBit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 11:17

mijn hondje is er niet bang van maar echt leuk vind geen een dier het.
je kan hem er aan late wennen door een vuurwerk cd te kopen of een duffmaak pilletje die haal je bij da

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 11:29

Pas op me die pilletjes, de honden zijn nog even panisch, alleen kunnen ze het niet meer uiten. Is ook niet echt een fijne situatie voor zo'n dier.....

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 11:33

wij brengen onze honden weg naar de stallen. daar wordt nauwelijks geknald in de buurt en dat is toch het prettigst.

bij billy sluit ik me niet helemaal aan; het ligt er namelijk aan welke pilletjes je gebruikt. onze hond (1-tje is er maar bang), kreeg ze ook jarenlang. Hij kreeg er dan een flinke dosis van, zoveel dat hij daadwerkelijk sliep. Pilletje was rond een uur of 4 uitgewerkt en konden wij voor het slapen gaan nog even rustig met hem naar buiten.
Angst voor het knalwerk houdt helaas niet op bij hem; vuurwerkcd, schriktraining. het mag helaas niet baten.

M_C_Design

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 11:37

Billy schreef:
Pas op me die pilletjes, de honden zijn nog even panisch, alleen kunnen ze het niet meer uiten. Is ook niet echt een fijne situatie voor zo'n dier.....

dat is idd waar!
heb je ook bij paarden.
misschien kan je in de woonkamer een grote kartonnen doos met een opening erin neerzetten.
dan kan hij daar in schuilen als hij dat wilt.
bij pony's kan je ze in de stal zetten, dan voelen ze zich ook veiliger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 11:42

Maak een lekker warm en veilig plekje voor hem !

roosjehe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 12:36

beantsje schreef:
Ennuh...is het normaal bij jullie om crofty bommen af te knallen?

jah heelaas wel, wij hebben een school met veel buitenlanders, en veel racisten knallen daar veel van die bommen af.
wij wonen daar achter....

maar ik ga wat doen met jullie tips.
heel erg bedankt

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 14:11

Een hond die bang is voor vuurwerk (even voorop gesteld dat de hond niet histerisch door het huis rent e.d.), maar gewoon de staart tussen de poten, bescherming zoeken bij baasje e.d. kun je het beste negeren. Wanneer je hond bescherming zoekt en jij geeft die dan beloon je zijn angstgevoelens en leert de hond dat dat de goede manier is van reageren bij vuurwerk. Wanneer je op deze momenten de hond compleet negeert, niet eens aan kijkt moet hij zelf iets anders verzinnen dan zijn angstige gedrag. Let wel vanuit een ooghoek op je hond. Zie je bijvoorbeeld dat hij gaat liggen in de kamer en een tikkeltje ontspant, dan kun je hem belonen. Zo kun je heel langzaam je hond minder bang maken voor vuurwerk.
En natuurlijk kun je rustgevende druppels e.d. om je hond te ondersteunen.

Sabine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 16:16

Onze vorige hond was er ook heel bang voor, die we nu hebben niet. Wij negeerden haar gewoon, onze buren deden dat niet en je merkte gewoon dat die hond elk jaar banger werd. Wij hebben verschillende pilletjes etc. gebruikt, maar die hielpen voor geen meter, daar zijn we dus ook mee gestopt.
De meeste honden (en katten trouwens ook) zoeken iets waar ze onder kunnen liggen, misschien dat je daar voor kunt zorgen Lachen

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 17:20

Onze hond is er ook doodsbang voor.. Hebben idd pilletjes bij de dierenarts gehaald, maar daar blijkt ze nu waarschijnlijk allergisch op te reageren, heel moeilijk ademen en tong zakt naar achteren.. Moeten nu even afwachten van de dierenarts en anders daar zo naar toe..Niet leuk, zo bang en nu voelt ze zich ook nog zo slecht en benauwd..

SprinT_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 17:21

onze hond is er ook bang van maar we hebben piletjes gehaald bij de dierenarts en dan worde ze beetje verdooft

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 17:53

Er is genoeg reclame igg!

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 18:55

Mijn hond geeft er helemaal niks om..
Het liefst gaat ze achter een twister aan en wil mee naar buiten als ik vuurwerk afsteek.
Vanmiddag ging ik der uitlaten en iemand schiet een gillende keukenmeid en mijn hond kwispelt en wil er achteraan.. En als er een rotje knalt kijkt ze niet eens op.. Haha! Haha!