Hond dekt de kat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diana_14

Hond dekt de kat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 22:07

Zoals de titel al zegt; Onze hond (reu) blijft maar dekken op onze kater.

De kat slaat niet van zich af en blijft gewoon voor de hond liggen.
Zodra de kat buiten is begint de hond te janken en is druk opzoek naar de kat.
We hebben nog meer katten, maar hij doet het alleen met deze.

We straffen hem wel af door hem naar 'zijn plek' te sturen, maar 5 minuten later is hij weer bezig met de kat.

Hoe lossen we dit op?? Lachen

Urko

Re: Hond dekt de kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 22:09

castreren?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 22:10

en wat vindt de kat ervan als de hond weg is......

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 22:10

In eerste instantie de hond op de plek houden? Jij bepaald wanneer hij van zijn plek gaat. Verder weet ik eigenlijk niet.. Da bellen? Vork

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 22:11

jezus. is wel erg. ja zou ook zeggen edele delen eraf. is toch niet normaal. arme kat. en arme hond ook, dat hij zo last van zijn hormonen heeft. hup ballen eraf. hond geen last van hormonen en kater word niet meer gedekt

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 22:14

Helemaal eens met de voorgaande reacties. Ten eerste gewoon castreren, voor de bestwil van de hond en tevens die van de kat en hij moet, wanneer jij zegt dat ie naar z'n mand oid moet, hij blijft tot dat je zegt dat hij ervan af mag komen. Gewoon een stukje gehoorzaamheid Knipoog.

Ebony_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 22:17

Het wil niet gelijk zeggen hoor dat door castratie het probleem over is. Hij heeft dit gedrag nu ook deels zichzelf aangeleerd en de kat laat het toe dus die heeft ook bepaalde lichaamstaal om "uit te nodigen".

Ik zou eens met je Dierenarts overleggen. Misschien dat je eerst een chemische castratie kan overwegen, dit is een simpele injectie die ook de hormonen afremt zoals een castratie zou doen, alleen minder ingrijpend. Zou zonde zijn als je de hond liet opereren, is niet niks voor het beestje, en dat het dan nog niet helpt.

Als de chemische castratie werkt dan is het idd een idee om hem definitief te beroven van zijn manlijkheid.

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 22:24

Heeft iemand enige ervaring met een chemische castratie?

Freppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 01:49

Ik heb er ervaring mee, het is erg duur vind ik ( rond de 80 euro) en het werkt ongeveer een week of drie. Bij de ene hond schijnt het ook meer aan te slaan dan bij de andere hond. Ik heb het zelf 1 keer laten doen bij mijn hond omdat hij steeds mijn huis aan het markeren was en dat hielp. Met mijn tweede hond heb ik het niet meer gedaan omdat ik het verschil met chemisch en gewoon castreren te klein vond ( scheede bij mijn hond 30 euro). Bovendien had hij een beetje last van zijn hormoontjes dus vond ik het wel zo verstandig.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 02:01

Dit gedrag hoeft niets met de hormonen te maken te hebben maar met dominatie!
Hoe oud is de hond en hoe oud is de kat? en wie kwam er eerder in huis?

Doordat de kat niet afstraft moet jij de hond afstraffen op zijn dominante gedrag.
Een hond op zijn plek leggen heeft niet veel nut. Het is geen mensen kind en begrijpt later niet waarvoor hij op zijn plek ligt dus verlaat uiteraard zijn plek. Ook heb je het geval dat zijn plek nu een negatief punt wordt.
Je moet je hond ,als hij dit gedrag vertoond, direct en consequent bestraffen.

Ik heb ergens flauw gehoord dat chemische castratie geen zin heeft.

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-07 02:01

De kat is hier geboren, de hond was eigenlijk een oppashond, die nooit meer opgehaald is Lachen

Ik vind 3 weken wel heel erg kort, vooral voor die prijs!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 16:50

Diana_14 schreef:
Heeft iemand enige ervaring met een chemische castratie?

Ja. Mijn Duitse herder reu kreeg vorig jaar rond December door hormoonproblemen (volwassen worden) een Chemische castratie. Hij hadt een zo vergrote prostaat dat hij niet meer kon plassen en ontlasten. Dat heeft goed geholpen. Houdt er wel rekening mee dat het erg ongzond voor de hond is. Ook ligt het aan de leeftijd van de hond. Is hij ouder dan 2 jaar dan heeft een castratie (chemisch of gewoon) vaak weinig zin daar het gedrag van de hond normale gang van zaken voor hem is geworden...