Ik heb een vraagje.. en hoop dat iemand weet hoe dit is op te lossen.. ( als dit al is op te lossen.)
Ik heb sinds een jaar een hele lieve rode kater. Toen hij 7 maanden was heb ik hem laten casteren en toen hij daarna weer helemaal "beter" was ( wonden geheeld ect) mocht hij naar buiten. Geweldig vond hij dat!
De buurvrouw heeft een poes ( vrouwtje dus) en eerst vond hij dat maar niks, maar langzamerhand kwam hij wel dichtbij. Nu is dat een hele bange poes, die bij het zien van iets levends gelijk naar binnen holt.
Maar ik wil dus heel graag een maatje voor Garfield (mijn kat) erbij hebben. Niet alleen omdat ik denk dat het voor hem leuk is met een andere kat te spelen ( de tuin is afgezet en er kunnen geen andere katten in of uit de tuin, op die van me buurvrouw na maar die laat zich bijna nooit zien.).
Dus ik dacht van de week, eens kijken hoe Garfield reageerd op andere katten.
Vriendinnen van mij zijn ook kattenliefhebbers dus ik had verschillende katten om "uitteproberen".
Ik had een kater van 1 jaar, een ex-kater van 6 jaar en een poes van 4 jaar geprobeerd.
Allemaal 1 voor 1 en al die katten waren andere katten gewend..
Maaaar wat gebeurde er..
Garfield ging keihard blazen als ze in zijn buurt kwamen.. Kwamen ze te dichtbij gingen die haren overeind en haalde hij met zijn klauwen uit.
Bij 1 kat liep het zelfs uit tot vechten ..
Nou ja, ik had ze wel laten wennen en geen aandacht aan die katten besteed.. Ik had ze rustig laten kennis maken en er was geen eten ofzo in het spel.
Ik heb de ex-kater 7uur bij me gehouden. en heel die 7uur heeft Garfield in een hoek van de kamer gestaan en die kat goed bekeken en maar blazen en die haren omhoog...
Nou mijn vraag;
wat is dit voor gedrag? En hoe kan ik mijn kat SOCIAAL maken naar andere katten?
Dit gedrag deed hij ook bij mijn hond ( die gewend is bij katten en zeeeer rustig is).
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.. want ik zou graag een zielig asielkatje erbij nemen..
Groetjes