Help vuurwerk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blokje

Help vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 14:55

iedereen kent het wel, je huisdier is bang voor vuurwerk.
Nou bij mij is dat ook zo, mijn hond (drie collor cavelier king carels) is bang voor vuurwerk. Nu hebben we hem elk jaar een pil gegeven en dan slaapt hij zo lief. Slapen Maar dit jaar hebben we besloten om het niet te doen, we willen hem laten wennen aan vuurwerk hij is 4 en een gek beest.
Vandaag ben ik alleen thuis en ik wordt gewoon gek van het eeuwige geblaf ik kan hem amper uitlaten dan hangt hij aan mijn been.. (echt met zijn achter potjes van de grond en zijn voor benen rond mijn been van TIL ME OP IK BEN BANG)

Hoe zijn jullie huisdieren of hoe lossen jullie dit op...
Ik moet hem negeren geen straf geven en ook niet knuffelen als hij bang is maar ik wordt echt gek van dat geblaf!

Groeten Helga

Bentuh

Re: Help vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 15:15

wij hebben een jonge hond van1.
en nu al weer vuurwerk in de wijk en dan gaat ze wel blaffen en wij doen haar dan gewoon negeren. ze schrik nu nog wel maar niet met blaffen of wegkruipen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 23:06

Geef hem Bach druppels, bij elke DA en apotheek voor mensen wel te verkrijgen, geheel natuurlijk.
Mijn gefrustreerde poes reageerd er perfect op, je kan het van te voren al geven, dan werkt het sneller.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 12:06

dankje zal eens met me ouders over leggen want nu staat hij al weer een kwartier lang te blaffen en bang te zijn

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 14:53

Onze hond en 2 katten gaan gewoon in de badkamer. Niks aan de hand Knipoog

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 14:56

Je kunt je hond ook een paar theelepels advocaat (dat gele spul, is een soort vla-likeur) geven, daar worden ze rustig van zonder de bijwerkingen die chemische pillen hebben (zoals dat je hond na Oud en Nieuw nog 2 dagen half van de wereld is).
Ik heb het zelf nog nooit hoeven gebruiken, mijn honden zijn gelukkig niet bang van vuurwerk, maar ik hoor van heel veel andere hondenbezitters dat het prima werkt.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 15:06

dankje miss word hij wel verslaaft aan advocaat Knipoog we gaan het gewoon proberen dus een paar thee lepels Haha!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 15:44

Het klinkt miss heel raar, maar je kan bij een hond en vuurwerk meer fout doen dan goed.
Wat wij daarom altijd doen als er vuurwerk is negeren. Zo laat je ook zien dat ze er niet bang voor hoeven te zijn. Wij doen zelf met het echte oud op nieuw de honden in de slaap kamer en we komen pas terug als het afgelopen is. En ze zijn er niet echt bang voor. De grote lag afgelopen jaar gewoon te slapen...

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 16:01

we negeren hem ook hoor maar word gewoon gek van het geblaf

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 16:05

blokje schreef:
we negeren hem ook hoor maar word gewoon gek van het geblaf

daar kan je helaas niks aan doen...

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 16:53

Hij licht nu bij mij op de kamer schenk hem geen aandacht heb de radio aan en hij is STIL Haha! misschien vind hij de woonkamer gewoon te groot want beneden heb ikk ook wel eens de muziek aan en zit ik ook in de kamer maar dan gaat hij wel te keer