Aquariumvraagje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oonax

Aquariumvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 18:52

Ik heb een koudwateraquarium van ongeveer 58x28x30
Daarin zitten 2 bonte Shubunkins (vermoed ik toch, ik ben het niet zeker van die witte) en 1 sluierstaart.
Die zijn op het jaar dat ik ze heb heel erg gegroeid. Hoe zit dat met de hoeveelheid vissen tegenover de grote van m'n aquarium?
Zou er nog een paar visjes bijkunnen? Of zit ik nu al aan het maximum (of zelfs erover... in dat geval ga ik de grootste Shubukin naar m'n nonkel z'n vijver brengen, maar liever niet natuurlijk)?

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Oonax op 27-12-06 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Aquariumvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 18:54

In [HK] is een topic over aquariumgekken,
daar zou je waarschijnlijk je vraag wel kwijt kunnen Knipoog
en je foto doet het niet

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 18:57

Ja, ik merk het Lachen heb em al aangepast.
Ik heb nog getwijfeld om het daar neer te zetten, maar die aquariumgekken zullen hier ook wel voorbijkomen zeker?

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 19:11

Tuurlijk komen we hier ook langs!
Maar Globetje weet de maten van een aquarium voor goudvissen precies, en voor zover ik er iets van onthouden heb is je aquarium eigenlijk te klein (met de nadruk op als ik het goed onthouden heb he Knipoog )

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 20:16

haha ja al die maten onthoud ik ook nooit hoor, ik doe meestal een beetje op de gok zo van, hmmm kunnen er nog een paar bij of niet...

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 20:28

nou over het algemeen is het per liter water 1 cm vis, dus als een vis 10 cm is moet hij 10 liter water hebben, maar je moet kijken naar de behoeften van de vis, een hoogvinkarper heeft bijvoorbeeld meer ruimte nodig dan een goerami omdat een hoogvinkarper graag heel veel zwemt, een goerami niet. En goudvissen hadden veel water nodig omdat ze... Dat weet ik dus ook weer niet Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 20:30

Hangt er vanaf he wat voor vissen het zijn.
Bodem, of oppervlakte vissen enzo....

Globetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 21:20

Hier Globetje Tong uitsteken
Een goudvis welke kweekvorm dan ook heeft eigenlijk een aquarium van 1 meter nodig. Dus als je de mogelijkheid hebt zou ik ze allemaal over zetten naar een vijver. En dan kun je ook kijken of je een tropisch aquarium wil nemen. Dan heb je veel leuke visjes die prima in jou aquarium kunnen.

@jockuh Omdat ze veel groeien Clown

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 22:19

Hoort de sluierstaart ook in een groter aquarium? Die zijn toch niet zo groot.
Als zelfs mijn aquarium aan de kleine kant is voor goudvissen, wat dan met al die beestjes die in een bokaal zitten.
In de winkel waar ik mijn vissen gekocht heb (samen met het aquarium) werd er zelfs nog gepushed dat ik meer vissen zou kopen, puur winstbejag dus. Toen waren ze inderdaad nog heel klein en zouden er wel meer in gepast hebben, maar als ik zie hoe ze gegroeid zijn op een jaartje...

Nuja, dan zal ik ze deze zomer maar eens loslaten in de vijver.
Voor een tropisch aquarium... Kan een verwarmelementje het water wel op temperatuur houden in een ruimte die in de winter toch af en toe eens een minimum van 5 graden bereikt? En kan ik de sluierstaart houden in een verwarmd aquarium? of heeft die echt een maximumtemperatuur?

Dus er zijn geen koudwatervissen die in dit formaat aquarium horen? Of begrijp ik het verkeerd?

Goh, wat heb ik veel vragen. Wie de moeite neemt om hier op te antwoorden, heel erg bedankt!

Globetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 00:53

Sluierstaart is een kweekvorm van de goudvis dus die worden even groot. Bokaal is kom denk ik? Dat is ook heel slecht voor ze maarja mensen weten het niet vragen advies aan zo'n winkel die het ook niet altijd weet of gewoon uit winst belang toch verkoopt.

Er zijn wel koudwater vissen voor op deze temperatuur zoals guppy's en verder weet ik het eigenlijk niet Bloos Tot een bepaalde hoogte kan een sluierstaart wel verwarmd zitten. Op www.punkyfish.nl is een site met forum en ook een database waar je per vis info kan zoeken dus hoe groot het aquarium moet zijn en temperatuur enz.

Juist goed dat jij de moeite neemt om het te vragen. Knipoog

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 18:49

ja idd goed, hoeveel mensen kopen niet gewoon in een opwelling vissen en een kom en die zijn dan na een tijdje dood en maar zeggen: goh snap er niks van hoor!!!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 18:57

In zo'n aquarium heb ik 2 shubunkins gehad en er later een kleintje met zo'n rood kopje bijgekocht. En toen was alles binnen een maand dood. In de dierenwinkel hier zeggen ze ook dat je er geen nieuwe vis moet bijdoen. Weer wat geleerd. Daarbij is jouw aquarium met 3 vissen al vol. Ik zou de grootste in de vijver doen als het water warm genoeg is en er 2 houden. En zo'n struikje groenvoer kopen, daar eten ze graag van en het brengt zuurstof in het water.

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 16:53

Heb beslist, ze gaan alledrie in de vijver (dit voorjaar) en ik maak er een warmwaterbakje van met gupjes ofzo. Lachen