konijnen adopteren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

konijnen adopteren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 10:09

Ik dacht dat het niet kon, maar het is ons nu al 2x overkomen dat de ene moeder het kind niet accepteerde of teveel jongen had, omdat we er altijd 2 tegelijk laten dekken kunnen ze dan bij de andere moeder, en dat gaat goed, die accepterenen ze en voeden ze op.
Wie heeft hier ervaring mee?

Faniek

Re: konijnen adopteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 11:30

Dat doen zelfs heel veel fokkers Knipoog
Er zijn zelfs fokkers en dit gaat totaal tegen mijn principes in die meerdere voedsters laten dekken. Alle jongen bij 1 voedster leggen en de andere voedsters meteen weer laat dekken. Dit vind ik niet kunnen, maar noodgedwongen wanneer teveel jongen of niet accepteren natuurlijk wel Lachen
Welk ras fok je?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 13:43

we hebben hangoren, maar dit was toevallig een konijn die eerst een miskraam had gehad (1e nest) en nu dus weer gedekt, expres mijn supermoeder ook laten dekken (geen ras konijn) en die heeft er nu 4 over genomen, de 4 zwakste, 2 zijn er helaas al overleden, waren nog geen 5 cm groot en echt erg slecht.

Die niet ras konijn is een schat, ik heb haar met haar 1e nest geholpen en sinds dien kan ik haar pakken, op haar rug leggen en rustig alle jongen (ook van andere) laten drinken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 13:46

Een kennis van me heeft een konijnenopvang en daar heb ik gezien dat een voedster (half jaar oud, eerste nest) vreemde jongen (wilde konijnen) heeft geaccepteerd.