Drentsche patrijs, wie nog meer???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bergkraai

Drentsche patrijs, wie nog meer???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 22:22

Wij hebben thuis 1 drent en een kruising.. De drent = Laska, ze is al 11 jaartjes oud maar ze kan nog uren mee wandelen.. Mijn zus die naast ons woont heeft ook een drent in huis genomen... Dat is de lieve maar HEEEEL ondeugende Luna... Ze begint beter te luisteren inmiddels...

Van de zomer ga ik uit huis (nou ja, ik blijf natuurlijk wel in dezelfde straat als mn ouders en zus Tong uitsteken) mijn zus gaat de zomer erna waarschijnlijk puppies nemen/krijgen met Luna... Dus het word nog ff wat clubmatches lopen want we willen er natuurlijk wel een stamboom bij weg kunnen geven he?! (iemand nog een leuke dekreu toevallig met stamboom???)

Laska(moet ik hier nou echt zitten???) & Luna
Afbeelding

Luna lekker aan het spelen
Afbeelding

Dag 1, lekker in de bench slapen...
Afbeelding

Een al wat grotere Luna
Afbeelding

Wie heeft er nog meer een drent???

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Re: Drentsche patrijs, wie nog meer???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 23:10

Mijn vriendin heeft jarenlang een drent gehad. Hij is uiteindelijk 13 geworden. Een leuke lieve hond (voor mensen, niet voor andere honden), maar zo ontzettend eigenwijs!
Maar dat kwam door de opvoeding (geen dus). Hij kon wel goed luisteren, als hij wilde en als hij wist wie aan de andere kant van de riem zat. Hij luisterde naar haar, naar mij en naar mijn echtgenoot waar hij groot respect voor had. Die heeft hem een keer goed aan het luisteren gezet en daarna was het voor altijd goed. Ik liet hem vaak voor haar uit als zij aan het werk was. Eens in de zoveel tijd probeerde hij mij weer uit en dan moest ik even superstreng zijn en dan was het weer goed. Haar vader, moeder en broer waren zo inconsequent dat hij niet naar hun luisterde. Ook gingen we vaak samen wandelen met onze honden en dat ging meestal wel goed. Tot wij een reu kregen en dat niet zo goed samen ging. Haar drent greep onze reu nog wel eens zonder reden. Maar dat deed hij ook bij andere honden. Niet zo lief dus. Maar verder was het een grote knuffel!

mevrOuwZILLA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:09

Wij hebben al 2 honden, maar als we deze niet hadden gehad en/of in een groter huis zouden wonen, dan zouden wij er wel eentje by willen Lachen
Ze zyn echt leuk!

x

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 23:58

Ik heb mijn drent helaas in maart moeten laten gaan. hij werd van de ene op de andere dag ziek en bleek helemaal onder de kanker te zitten. hij was niet 8 geworden. chester was echt m'n maatje. heb nog een tijd shows gelopen maar dat is ook niet alles. het waren toch vaak steeds dezelfde mensen die wonnen. en dat waren ook nog eens de grootste fokkers en mensen die in het bestuur zaten. honden uit eigen lijn werden sterk voor getrokken en om nou te zeggen dat die mooi waren
daarnaast koste het ook nog eens een hoop geld. wilde eigenlijk wel weer een drent maar ik vindt persoonlijk de drenten die er nu veel gefokt worden niet mooi. veel te iel en vaak steeds dezelfde honden in de bloedlijn. misschien ooit...
Afbeelding
Afbeelding

jessica_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 10:08

Ik zelf heb er geen, maar ik vind het echt prachtige beesten.
Een vriendin van me heeft er 1 Lachen echt zo'n leuk dier.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 00:18

Sinds twee weken zijn wij de trotse huisgenoten van een geweldige Drentse pup Lachen.

Mijn ouders hebben al twee keer een Drent gehad (de tweede hebben ze nog, die is 15,5 jaar!) en mijn vriend en ik vinden het ook prachthonden. We zijn heel blij met Floor (die nu al zindelijk is, keurig aan de voet blijft, goed luistert en vuurwerk-proof lijkt). Kortom: we willen haar niet meer kwijt Haha!.

Op deze foto`s was ze net bij ons, we hebben nog niet echt mooie plaatjes van haar kunnen maken.
Afbeelding

Afbeelding
Eten uit... het Hercules-bakje Tong uitsteken

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-07 10:16

Uums schreef:
Sinds twee weken zijn wij de trotse huisgenoten van een geweldige Drentse pup Lachen.

Mijn ouders hebben al twee keer een Drent gehad (de tweede hebben ze nog, die is 15,5 jaar!) en mijn vriend en ik vinden het ook prachthonden. We zijn heel blij met Floor (die nu al zindelijk is, keurig aan de voet blijft, goed luistert en vuurwerk-proof lijkt). Kortom: we willen haar niet meer kwijt Haha!.

Op deze foto`s was ze net bij ons, we hebben nog niet echt mooie plaatjes van haar kunnen maken.
Afbeelding

Afbeelding
Eten uit... het Hercules-bakje Tong uitsteken

Ow ook een heerlijk beestje!! Ik wil je niet bang maken maar mn zus had dat ook.. keurig zindelijk.. netjes meelopen etc etc... de maanden daarna is het een echte donder geweest....! Zo langzamerhand word ze weer steeds braver (ze is nu bijna een jaar)

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 14:06

Daar bereiden we ons op voor! Haha!

Het gaat zo mirakels dat er wel een terugval moét komen. Dat ken ik van aanvankelijk makkelijke paarden ook. Maar dan nog vinden we het heel leuk om ons eigen hondenbeest te hebben (zeg ik nu heel dapper Nagelbijten / Gniffelen ).

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-07 23:15

Uums schreef:
Daar bereiden we ons op voor! Haha!

Het gaat zo mirakels dat er wel een terugval moét komen. Dat ken ik van aanvankelijk makkelijke paarden ook. Maar dan nog vinden we het heel leuk om ons eigen hondenbeest te hebben (zeg ik nu heel dapper Nagelbijten / Gniffelen ).

Ja die terugval gaat wel komen.. ALLES kapotkauwen wat ze maar tegen komen etc etc.. maar idd je eigen hondebeest is natuurlijk super! En alle jonge honden geven wel problemen.. Maar je moet de humor er gewoon een beetje van in zien.. Anders moet je maar geen hondje nemen zeg ik maar zo.. hoe ouder ze worden hoe makkelijker ze worden en hoe beter ze gaan luisteren!

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 23:26

Dat hadden we op zich al meegekregen van alle vorige honden Knipoog. We hebben de Drent vooral gekozen vanwege het karakter. In eigenlijk iedere karakterbeschrijving van de Drent staat dat je als eigenaar over veel gevoel voor humor moet beschikken Haha!.

bergkraai schreef:
hoe ouder ze worden (...) hoe beter ze gaan luisteren!

Mwah... onze 'oma' van 15,5 luisterde altijd prima, maar het laatste jaar is dat toch minder... ouderdom hè Clown .

M_en_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 01:24

ik had een kruising drentsche patrijs
en het was echt een super hond heb hem jammer genoeg in moeten laten slapen 2 jaar geleden

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 01:43

Verzameltopic's zijn niet toegestaan zonder overleg met een van de Mod's Knipoog

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 12:00

Zie de post van Annepaardoes. Iedereen mag een eigen topic over zijn/haar hond openen, maar verzamel topics mogen niet. Vandaar een slotje.