Hond eet poep

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NeandroD

Hond eet poep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-06 18:54

We hebben een heel lieve en leuke labrador maar hij heeft een probleem, hij eet poep. Dit is echt heel erg vies en jammer want hij kan bijna niet los omdat als die te veel poep eet ziek wordt.
Hij is nu 4 jaar en we hebben echt al vanalles geprobeerd, maar niets helpt.
Het enige wat we nog niet hebben geprobeerd is zoon halsband waardoor die een schokje krijgt als jij op een knopje drukt. We vinden het allemaal een beetje zielig. Heeft iemand hier ervaring mee? werk het? toch proberen?Of andere tips?
Alvast heel erg bedankt!!

Girlgamer

Re: Hond eet poep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 18:59

Meestal doen ze dat als je nog wat jonger zijn. Ik zou het even aan ja DA vragen. Ik denk iig niet dat het kwaad kan, alleen is het wel smerig natuurlijk.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 19:12

is het niet misschien net als bij paarden dat als ze poep/mest eten, ze een mineralen te kort hebben? is dat al eens een keertje nagekeken?

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 19:13

Onze pup doet dat ook. Ze schijnen inderdaad iets te kort te komen. Wij hebben gehoord dat je eierkoek moest geven, en hij is er inderdaad mee gestopt!

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 19:16

Honden of kattenpoep??

Onze teef eet kattenpoep, hier zit geloof ik ook iets in wat ze aantrekklijk vinden, maar wij vinden dat iets minder.
Als ze dus de struiken in dook dan ging de stem en riem erachteraan, nu hoeft alleen de stem nog maar en gebeurt het vrij weinig.

Ik zou niet zo'n riem gaan gebruiken, zo'n anti-blaf riem bedoel je toch?? Vind ik geen fijne werking, ik bedoel als wij vroeger iets deden wat niet mocht, kregen we toch ook geen stroomstoot??

NeandroD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-06 19:24

Zachtblauw schreef:
Meestal doen ze dat als je nog wat jonger zijn. Ik zou het even aan ja DA vragen. Ik denk iig niet dat het kwaad kan, alleen is het wel smerig natuurlijk.

Bedankt voor je reactie!
Toen hij klein was waren we bijna elke week bij de dieren arts, omdat hij toen (en nu nog) een slecht maag en darm stelsel heeft.
We hebben al vanalles geprobeerd samen met de dieren arts maar helaas het helpt allemaal niet. Het probleem is dus ook als hij het (te veel) eet gaat hij over geven en dat is echt heel vies!

NeandroD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-06 19:25

samantha21 schreef:
is het niet misschien net als bij paarden dat als ze poep/mest eten, ze een mineralen te kort hebben? is dat al eens een keertje nagekeken?

Hmm ja daar heeft hij volgensmij pilletjes voor gehad, ik zal eens aan mama vragen, bedankt!

NeandroD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-06 19:27

Elzepelze schreef:
Onze pup doet dat ook. Ze schijnen inderdaad iets te kort te komen. Wij hebben gehoord dat je eierkoek moest geven, en hij is er inderdaad mee gestopt!

Hebben we ook een tijdje gedaan alleen bij ons heeft dat helaas niet geholpen.
bedankt voor je reactie!

NeandroD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-06 19:31

JoanneArnhem schreef:
Honden of kattenpoep??

Onze teef eet kattenpoep, hier zit geloof ik ook iets in wat ze aantrekklijk vinden, maar wij vinden dat iets minder.
Als ze dus de struiken in dook dan ging de stem en riem erachteraan, nu hoeft alleen de stem nog maar en gebeurt het vrij weinig.

Ik zou niet zo'n riem gaan gebruiken, zo'n anti-blaf riem bedoel je toch?? Vind ik geen fijne werking, ik bedoel als wij vroeger iets deden wat niet mocht, kregen we toch ook geen stroomstoot??

Hij eet hondenpoep. kattenpoep zal die vast ook wel lusten maar daar krijgt hij geen kans voor.
Hij weet ook heel goed dat die het niet mag, aan de riem doet die het nooit, alleen als die los is, dan rent die in een keer weg en gaat poep eten en komt dan ook niet meer terug omdat die weet dat we dan boos worden.
Nee precies dat vinden wij ook. Daarom hebben we het ook nog nooit gedaan. Maar aan de andere kant, als het help en hij kan weer lekker los lopen zal die dat ook geweldig leuk vinden

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 23:44

Onze labrador heeft dat ook een hele tijd gedaan. het zou een minerale te kort kunnen zijn zeggen ze alleen dat geloof ik niet echt. Het ziet er idd vies uit, maar je moet maar denken het is niet anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 23:46

Mijn honden deden het ook,
gewoon afleren nu doen onze honden het ook niet meer ,
want het is gewoon een hele vieze gewoonte

NeandroD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 11:04

pubelia schreef:
Onze labrador heeft dat ook een hele tijd gedaan. het zou een minerale te kort kunnen zijn zeggen ze alleen dat geloof ik niet echt. Het ziet er idd vies uit, maar je moet maar denken het is niet anders.

Hoe komt het da dat ze ermee zijn gestopt?

NeandroD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 11:10

Olifant schreef:
Mijn honden deden het ook,
gewoon afleren nu doen onze honden het ook niet meer ,
want het is gewoon een hele vieze gewoonte

Ja het probleem is dus dat die echt wel heel goed weet dat die het niet mag, als die aan de lijn is dan doet die het nooit.
Als je hem los laat dan doet die het, en komt dan ook niet meer terug omdat die weet dat die dan gigantisch boos worden!
Maar wat je zegt, volgensmij is het een gwoonte geworden!

_Snooplover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 12:39

onze hond deed het ook maar het kan liggen aan dat er niet genoeg vitamines in het voer zit. Dan gaan ze poep eten Clown Erg vies, haha.

edit; Ik zag dat dit al eerder is gezegt.

Sandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 12:45

MIjn hond doet het ook....en we hebben regelmatig bij de dierenarts gezeten hiervoor...We hebben anders voer geprobeerd, eierkoeken echt alles..maar hij blijft het doen...Zodra hij de kans krijgt gaat hij poep eten...we laten hem niet meer los, omdat hij dan gewoon te veel poep eet en aan de lijn doet hij dit veel minder....Hij is nu inmiddels bijna 9 en doet het nog steeds...Oplossing kan ik je dus niet geven, behalve dat je, je hond misschien niet meer los moet laten??

NeandroD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 13:26

banjers schreef:
MIjn hond doet het ook....en we hebben regelmatig bij de dierenarts gezeten hiervoor...We hebben anders voer geprobeerd, eierkoeken echt alles..maar hij blijft het doen...Zodra hij de kans krijgt gaat hij poep eten...we laten hem niet meer los, omdat hij dan gewoon te veel poep eet en aan de lijn doet hij dit veel minder....Hij is nu inmiddels bijna 9 en doet het nog steeds...Oplossing kan ik je dus niet geven, behalve dat je, je hond misschien niet meer los moet laten??

Ja precies dat doen we ook niet meer alleen het is wel jammer!

mijntjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 21:11

ik heb ergens gehoord dat het eiwitten tekort zou kunnen zijn. een kennis van mij had dit ook met haar hond, en die gaf haar hond toen regelmatig een eierkoek. toen at hij geen poep meer. zou niet weten of dit bij jou hond zou helpen, maar je kan het altijd proberen

BartEldorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 21:14

Zijn ontzettend veel theorieen over en niemand weet nu eigenlijk waardoor dit precies komt. Sommige hebben goede ervaringen met voeren van pens en eierkoek.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 21:14

Heb je al een bloedtest bij de DA laten doen om te kijken of zijn bloedwaarden goed zijn?
Het kan een mineralentekort zijn.

BartEldorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 21:21

Wat je ook eens kan doen is een beetje sambal op een drol doen en hem het expres oplaten eten. Misschien ziet hij dit als zo'n slechte ervaring dat hij het nooit meer in zijn hoofd haalt.

NeandroD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 21:28

mijntjuhh schreef:
ik heb ergens gehoord dat het eiwitten tekort zou kunnen zijn. een kennis van mij had dit ook met haar hond, en die gaf haar hond toen regelmatig een eierkoek. toen at hij geen poep meer. zou niet weten of dit bij jou hond zou helpen, maar je kan het altijd proberen

Dit hebben we geprobeerd, het werkte allen niet! bedankt.

NeandroD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 21:29

BartEldorado schreef:
Zijn ontzettend veel theorieen over en niemand weet nu eigenlijk waardoor dit precies komt. Sommige hebben goede ervaringen met voeren van pens en eierkoek.

Beide geprobeerd, maar helaas, geen resultaat! bedankt voor je reactie

NeandroD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 21:33

We hebben eigenlijk al bijna alles geprobeerd, maar volgenmij is het meer een "gewoonte" geworden dan dat die het echt nodig heeft (bv met een mineralen tekort ed).
Daarom zat ik toch te denken aan die band, waarbij die een schokje krijgt. Maar ik denk niet dat we dat over ons hart verkrijgen, zo zielig!
iemand hier ervaring mee?
Iederen bedankt voor de posts!!

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 21:36

Er is heel weinig aan te doen.. onze honden (van 8 en 11) doen het ook nog steeds.. ook van alles geprobeerd.. ze weten dat het niet mogen maar af en toe worden ze er toch nog op betrapt...

Ik heb ook wel ergens op internet gelezen dat ze het gewoon lekker vinden... en ik geloof daar in... Kortom... goed opletten!!

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 21:40

Onze honden deden dat ook.
Toen is er tegen ons gezegt als ze dat doen dat je ze dan eierkoek moet geven dat dat helpt.
Bij onze honden heeft het geholpen