Papegaaien vraag...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

This_is_me

Papegaaien vraag...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-06 01:11

beste bokkers..

Ik ben in het bezit van een lieve papegaai (zie voor foto's mijn profiel) het is een gele voorhoofdsamazone.

Mijn vraag is. Als we er ooit een vriendje voor hem bij willen, hoe pakken we dit dan aan??? Ze komen dan samen in een kooi te zitten..

We gaan volgende week naar een winkel waar ze helemaal gericht zijn op Pino's CoCos en Lorres, maar ben benieud hoe de bokkende vogel kenner er tegen aan kijkt of het aan zou pakken...

Volgend jaar krijgt onze CoCo wel een grotere kooi waar er eventueel een vriendje voor hem bij kan... (zelfde soort en type vogel)

This_is_me

Re: Papegaaien vraag...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 13:33

zoveel vogel kenners hier en niemand die het weet???

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 23:59

Ik hoop voor jullie dat je iig NIET naar dennis papegaai toe gaat voor een vogel en gewoon naar een goeie kweker op zoek gaat voor een jonge vogel. Als je informatie wil kan je misschien iets vinden op www.demodernepapegaai.nl . Verder heb ik niet zoveel ervaring met 2 vogels bij elkaar zetten, werk op een papegaaienopvangcentrum en daar plaatsen we ze altijd met groepen in een keer bij mekaar zodat t voor allemaal vreemd is.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 00:05

Laat je heel goed voorlichten door een ECHTE kenner! B.v iemand die papagaaien fokt. Volgens mij heeft een papagaai een vriend ( of vriendinnetje ) voor het leven, dus als het niet "klikt" dan "klikt" het nooit.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 10:02

toen ik binnen nog 1 aga had zitten en die een vriendinnetje kreeg hebben we ze allebei appart in een kooi gedaan, en die kooien tegen elkaar gezet. ze konden elkaar zien, horen, en aanraken als ze wilden. 1 van de 2 was super tam, dus die heb ik op een gegeven moment losgelaten, en die ging over de kooi van zijn vrouwtje lopen, toen heb ik ze allebei losgelaten, allebei in een grote ruimte. Na 10 minuten zaten ze samen te kroelen op de gordijnrail..

Toen er 1 doodging (ondertussen zaten ze buiten in de voliere) hebben we een nieuwe gewoon losgelaten in de voliere, even gekeken of het goed zat, en dat was zo.
als ze maar de ruimte hebben om weg te kunnen..
Bij voorbaat ALLEBEI in een vreemde omgeving aan elkaar laten wennen, is mij verteld..

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 11:56

Bedankt voo rjullie reacties.. Als er een nieuwe bij komt dan word het geen jonkie maar een die al wat ouder is, en waarschijnlijk uit een opvang oid komt. CoCo is zelf niet tam, als ik er een tamme bij koop ben ik bang dat CoCo nogal jaloers zou kunnen worden, Daarom eentje die net als CoCo lekker babbelt en fluit, die je kan aaien maar verder zijn eigen gang gaat.

We hebben een zeer ruime kooi voor onze CooC op het oog, eentje die twee keer zo groot is als wat hij nu heeft. Daar komt hij ins als we gaan verhuizen. Dan hebben we nl zelf een huis met twee keer zoveel leef ruimte voor ons zelf en daar mag de vogel ook wel van mee genieten. Hij kan immers een jaartje of 60 wel worden!

www.Demodernepapegaai.nl had ik al in mijn fvo's staan. Goede site!!!

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 13:45

Als je ze apart in kooien naast elkaar zet moet je de kooien NOOIT tegen elkaar aan zetten, anders knagen ze elkaars tenen eraf Knipoog Een cm of 5 uit elkaar is meer dan genoeg. Heel veel suc6 met het vinden van een maatje voor jullie vogel.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 13:48

Precies. Eerst gewoon met een ruimte ertussen naast elkaar zetten. En dan kijken hoe dat klikt. Als ze zich een beetje op hun gemak gaan voelen, dus na een week of 2 denk ik, misschien wat dichterbij. En dan gewoon kijken hoever je gaat. Als dat goed gaat, kan je ze idd wel loslaten, maar dan moet je zeker zijn dat je ze zonder teveel stress te paken krijgt.
Maar ik zou idd ook naar een echte kenner gaan, en daar voorlichting vragen. Succes!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:01

jen schreef:
Als je ze apart in kooien naast elkaar zet moet je de kooien NOOIT tegen elkaar aan zetten, anders knagen ze elkaars tenen eraf Knipoog Een cm of 5 uit elkaar is meer dan genoeg. Heel veel suc6 met het vinden van een maatje voor jullie vogel.

als je bij ons de onderbakken tegen elkaar zet zit er automatisch tussen de kooien een beste ruimte, maar we hebben ook redelijk verouderde kooien Lachen

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-06 10:09

mmm we hebben een grotere kooiop het oog, en die is zo groot dat er niet nog een kooi naast kan haha... WE zien wel hoe het gaat lopen. NIets is nog zeker hoor. Pas als we in het nieuwe huisje zitten. Bedankt iig!!