Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:uit profiel
zins een paar maand hebben we nog een hond, nu nog pup, geboren op 06-12-2005.
Een kruising (ik heb wat met kruisingen ) rottweiler/labrador/rodeasion ritchback.
Een erg brave en vrolijke pup.
Rosita schreef:Citaat:uit profiel
zins een paar maand hebben we nog een hond, nu nog pup, geboren op 06-12-2005.
Een kruising (ik heb wat met kruisingen ) rottweiler/labrador/rodeasion ritchback.
Een erg brave en vrolijke pup.
Deze hond? Wat hebben jullie er al allemaal mee gedaan qua trainingen?
't Lijkt me sterk dat de hond niet lang tevoren allerlei signalen heeft gegeven. Hebben je ouders en oudere broer geen problemen met de hond? In overleg met hen zou ik maar een gedragstherapeut contacten. Tot die tijd kun je de hond in de bench krijgen door er een paar brokjes in te gooien. Wanneer hij er in loopt ga je meteen achter hem staan en biedt je een aantal brokjes aan terwijl je het deurtje dicht doet. Niet de deur achter 'm 'dichtsmijten' dus. Clickertraining is ook een veilige manier om je hond een en ander te leren. Ga maar niet meer samen uitvechten wie de 'dominantste' van jullie zal zijn. Dat lijkt me pijnlijk voor je.
Succes, zijn uiterlijk heeft'ie in ieder geval mee, leuk hondje!
Casca schreef:Heb je hem nadat hij je aanviel op zijn rug gelegd?? Ik zou iig naar een kynologenclub gaan voor trainingen. Zij weten daar vaak al veel van het gedrag van honden, dit is absoluut niet normaal! Eerst maar eens naar een kynologenclub!
Rosita schreef:Fysiek conflict met een hond is nooit goed. Met of zonder 'tyleenbuis'..... De peut komt wel met andere oplossingen die niet gebaseerd zijn op onderdrukking (want dat is het natuurlijk wat Billy en Albert voorstellen)
Billy schreef:Heel simpel, als mijn hond denkt dat hij mij aan kan vallen, vind ik dat ik het recht heb om dat teonderdrukken. En als hij niet goedschiks wil luisteren, dan maar met een stuk tyleenbuis. Het moet verdikkie niet gekker worden.
Moet wel zeggen, dat dit niet mijn normale manier is om om te gaan met mijn honden, maar als het nodig is, is er maar een die pijn krijgt, en dat ben ik niet
Billy schreef:Een hond die andere honden aanvalt, vind ik nog wat anders als een hond die de baas aanvalt. Maar sowieso zou ik nooit een hond op de rug leggen. Het risico is mij te groot.
Albert schreef:Jou hond valt jou aan? Bijt je?
Een reu hè, die bezig is zijn plaatsje als alfa te veroveren.
Helaas, nu nog straffen is zinloos, maar ik zou voor de zekerheid een stuk tyleenbuis op de bench leggen, binnen handbereik. Mocht hij de volgende keer weer geen zin hebben dan maakt hij maar zin.
Positief belonen is mooi, maar straffen is soms ook nodig. Hard, kort en duidelijk.
marleen_usar schreef:Ik heb op een hondenschool gezeten met een zeer eigenwijze spaanse hond.Het advies was in dit geval,pak de hond beet onder de kin. Pak goed beet zodat de hond piept,kijkt indringend in de ogen en zeg een harde duidelijke foei.Dit is erg duidelijk naar de hond toe.
Lia_ schreef:marleen_usar schreef:Ik heb op een hondenschool gezeten met een zeer eigenwijze spaanse hond.Het advies was in dit geval,pak de hond beet onder de kin. Pak goed beet zodat de hond piept,kijkt indringend in de ogen en zeg een harde duidelijke foei.Dit is erg duidelijk naar de hond toe.
OK, nu heb je een hond die WEET dat hij kan winnen, je pakt zijn kin, kijkt diep in zijn ogen en voor je foei kunt zeggen kun je naar de eerste hulp je gezicht laten hechten....
Vind dat altijd gevaarlijke adviesen bij grote dominante honden, net als het advies om hem op de rug (proberen) te leggen.
Een grote sterke en dominante hond laat zich echt niet zomaar op zijn rug leggen en ben je hier onervaren in zul je gewoon het onderspit delven met alle gevolgen van dien....
Op de rug gaan bij een correctie moet een spontane actie van de hond zelf zijn, anders heeft het als overgave echt geen betekenis![]()
Ik ben zeer streng en best wel hard voor mijn honden maar altijd rechtvaardig en ik denk niet dat er hier veel honden zijn waar beter appél op zit.
Als ik ze straf gaan ze vanzelf op hun rug, daar hoef ik ze echt niet naar toe te duwen.
Toch zijn mijn honden dol op me en gaan voor me naar de hel en terug als het nodig mocht zijn.
Albert schreef:De kruising Rodisian met Rottweiler is een kruising van moed en kracht. Misschien is die combinatie voor jou niet de meest gelukkige.
Ga hulp zoeken bij een KNPV-club.
Kan je met hun professionele hulp goed overwicht op je hond krijgen is dat erg leuk. Een waarschuwing vooraf; de methoden zijn niet zachtzinnig, dat houdt verband met het type hond dat in de sport meedoet.
Wil je dat niet, en dat kan ik mij goed voorstellen, doe hem dan weg voordat er ongelukken gebeuren.
roylinde schreef:Albert schreef:De kruising Rodisian met Rottweiler is een kruising van moed en kracht. Misschien is die combinatie voor jou niet de meest gelukkige.
Ga hulp zoeken bij een KNPV-club.
Kan je met hun professionele hulp goed overwicht op je hond krijgen is dat erg leuk. Een waarschuwing vooraf; de methoden zijn niet zachtzinnig, dat houdt verband met het type hond dat in de sport meedoet.
Wil je dat niet, en dat kan ik mij goed voorstellen, doe hem dan weg voordat er ongelukken gebeuren.
Sorrie maar ik loop stage bij puppycursus en ben heel wat moeilijke honden gewend .....