Voelen honden vuurwerk aan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaah

Voelen honden vuurwerk aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-06 14:35

Mijn hond doet sinds het vuurwerk (waar hij heel bang voor is) een beetje raar... als ik met hem buiten loop is dat met veel moeite hij durft niet meer te lopen en loopt enorm sloom! Hij springt tegen me op dat ik hem moet optillen en hij loopt er echt zielig bij. Hij is heel kijkerig en als ik hem na een tijdje niet optil probeerd hij te ontsnappen uit zijn halsband, ik vind het echt raar want ik zelf heb nog helemaal geen vuurwerk ofzo gehoord! Hij is 7 en maakt dus al zolang vuurwerk mee.. en hij vind het echt een totale ramp! Er zijn wel een paar knalletjes geweest, maar of ie daar nou zo paniekerig van wordt? Slapen

harlekijn

Re: Voelen honden vuurwerk aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 14:43

Honden hebben veel beter gehoor dan mensen,mijn hond ligt altijd in z'n bak,gaat hij ineens raar doen,kan ik er op rekkenen dat we een uur later onweer hebben.Maar mijn hond is ook niet bang voor vuurwerk,En om jou hond nu al een kalmering tabletje te geven lijkt,me erg vroeg

Saskiaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-06 14:44

We geven hem nooit van die tabletjes eigenlijk, zou dat helpen? Als het echt oud en nieuw is?

harlekijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 14:47

Saskiaah schreef:
We geven hem nooit van die tabletjes eigenlijk, zou dat helpen? Als het echt oud en nieuw is?

De honden worden van die tabletjes een beetje suf,dus weten niet wat er eigenlijk gebuurt,Ze slaapen er van geloof dat je een uurtje van te voren die tabletjes moet geven,Je dierenarts zal ze ook wel hebben,maar denk dat je bij de dierenspeciaal zaak goedkoper uit bent

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 15:13

Ik zou dat gedrag negeren wat hij vertoont. Door optillen bevestig je de angst van je hond en dat is juist niet de bedoeling. Je kunt desnoods je hond een tuig omdoen in plaats van een halsband. Een tuig kunnen ze niet uit ontsnappen.
Tabletjes kun je idd geven, of Bach Bloesem Rescue Remedy. Daar worden ze ook wat rustiger van. Bel anders je DA eens op voor advies, die kan je ongetwijfeld meer vertellen Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 15:17

onze oude hond (8 december overleden) werd ook erg onrustig van het vuurwerk, op oudejaars avond was hij niet te houden, en jammerde alles bij elkaar, helemaal overstuur..
wij hebben tabletjes van de DA gekregen waardoor hij in een soort narcose gaat, we hebben een dekbed neergelegd, en hij heeft de hele avond liggen slapen, onze andere hond is nog geen 1 dus die krijgt ze ook, (moet wat meer dan normaal hebben, is een overactief hondje) en daardoor raken ze niet zo in paniek op oudjaars avond.. onze oude hond vloog onder te tafel, en de hele nacht blaffen enz, vonden we zielig dus de DA gebeld die ons dus die tabletjes aanraadde, die ons erg goed zijn bevallen Ja

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 15:22

dees_daan schreef:
onze oude hond (8 december overleden) werd ook erg onrustig van het vuurwerk, op oudejaars avond was hij niet te houden, en jammerde alles bij elkaar, helemaal overstuur..
wij hebben tabletjes van de DA gekregen waardoor hij in een soort narcose gaat, we hebben een dekbed neergelegd, en hij heeft de hele avond liggen slapen, onze andere hond is nog geen 1 dus die krijgt ze ook, (moet wat meer dan normaal hebben, is een overactief hondje) en daardoor raken ze niet zo in paniek op oudjaars avond.. onze oude hond vloog onder te tafel, en de hele nacht blaffen enz, vonden we zielig dus de DA gebeld die ons dus die tabletjes aanraadde, die ons erg goed zijn bevallen Ja

is het dan niet verstandig om eens wat te trainen met je hond op het vuurwerk... wij beginnen hier ook altijd vrij vroeg mee met de honden en heb nog nooit een hond gehad die bang was van vuurwerk...
Om nu al je hond tabletten te gaan geven zonder dat je uberhaupt weet wat je hond doet... tsja eigen keuze...
Onze hond vind het vuurwerk door het vele trainen alleen maar mooi geworden en staat kwisepelend voor het raam tijdens oud en nieuw

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 15:32

ze knallen hier nu al en begint dan ook te jammeren, in Januarie gaan we op cursus ( we hebben haar nog niet zo lang, ze heeft voor ons 8 verschillende eigenaren gehad) en is dus nu nog bang voor vuurwerk, en als ze de hele nacht blijft blaffen krijgen we problemen met de buren (hebben een hekel aan haar, vinden haar eng enz, hebben onze vorige hond door de dierenambulance laten ophalen toen de deur was opengewaaid en hij in ONZE tuin stond, dat soort dingen) en ze is al zo overactief binnen, dus dan word ze wat rustiger, ze hoefd niet knock out ofzo Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 15:35

Honden voelen het zéker weten aan. Ik heb een dove hond (sinds geboorte doof), wij hebben die hond sinds 'ie anderhalf was ofzo. Zodra er dichtbij vuurwerk wordt afgestoken (behalve als ie heel diep licht te slapen, lees: de halve dag), springt hij op en gaat hij als een gek lopen blaffen. Als hij het ziet doet hij dat, maar als hij het niet eens kón zien ook.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 15:59

harlekijn schreef:
Saskiaah schreef:

De honden worden van die tabletjes een beetje suf,dus weten niet wat er eigenlijk gebuurt,Ze slaapen er van geloof dat je een uurtje van te voren die tabletjes moet geven,Je dierenarts zal ze ook wel hebben,maar denk dat je bij de dierenspeciaal zaak goedkoper uit bent

ja, en juist als ze slapen krijgen ze die knallen veel meer mee.
weet niet of jij dat weet Slapen

edit: je hebt ook zo'n soort cd waar ze allerlei geluiden zoals vuurwerk en onweer hebben.
als je zo'n cd hebt ( en ze als puppy afa an al mee leert omgaan) zullen ze er ook aan wennen en niet zo bang voor zijn. Knipoog.
de fokker van onze hond heeft wel zo'n cd, weet alleen niet waar je die kunt kopen

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 16:19

[LZP] > [BB]

develwife

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 16:23

Onze honden merken dit ook , maar ook als er onweer op komst is dan worden ze ook heel onrustig.

Groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 16:26

Ketaki schreef:
harlekijn schreef:

ja, en juist als ze slapen krijgen ze die knallen veel meer mee.
weet niet of jij dat weet Slapen

edit: je hebt ook zo'n soort cd waar ze allerlei geluiden zoals vuurwerk en onweer hebben.
als je zo'n cd hebt ( en ze als puppy afa an al mee leert omgaan) zullen ze er ook aan wennen en niet zo bang voor zijn. Knipoog.
de fokker van onze hond heeft wel zo'n cd, weet alleen niet waar je die kunt kopen

die tabletjes werken super hoor Ja echt waar die van ons heeft de hele nacht geslapen en er niets van meegekregen

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 17:47

hoe heetten die tabletjes?
heb hier een bulldog van 45 kilo die overal door heen gaat met het vuurwerk dus een beetje rust in har kont zoiu niet gek zijn.....
gr gemma

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 17:54

De mijne vind vuurwerk niet eng gelukkig. Hoe vrolijker ik doe hoe leuker hij het vindt. Je hebt ook cd's met geluiden erop, dan kun je ermee oefenen.

Jeannine

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 17:59

onze hond is als de dood voor vuurwerk! je kruipt in je nek , wil alsmaar op schoot *dat is niet makkelijk met een hond van 25/30 kilo Tong uitsteken en ze staat te trillen als een rietje... uitlaten rond deze tijd is dus niet makkelijk, staart tussen de benen en niet willen lopen. Ze krijgt van ons altijd van die kalmeringspilltjes , maar die werken niet heel de avond/nacht. We zorgen altijd dat ze ergens tussen/onder kan kruipen en verder proberen we het zoveel mogelijk te negeren anders word het alleen maar erger..

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 20:40

ik zou geen tabletten geven. omdat ze dan het vuurwerk nog wel horen maar niet weg kunnen rennen omdat ze suf zijn. Zorg dat ze goed warm liggen en laat je hond niet alleen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 21:02

dat is niet waar, door de tabletten komen ze in een soort narcose, dus ze krijgen er NIETS van mee, die tabletten die wij hebben heten; vetranquil tabletten, wij hebben ze van de DA gekregen, en onze hond viel vrij snel in slaap, en heeft de hele nacht lekker liggen slapen zonder al het gestress van de knal Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 21:03

De mens veroorzaakt het...
Mensen doen vaak anders om de hond proberen af te leiden. Daar zit de fout! Als je gewoon normaal doet is er niks aan de hand.

Onze honden zijn allemaal niet bang voor vuurwerk.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 21:05

miekelover schreef:
ik zou geen tabletten geven. omdat ze dan het vuurwerk nog wel horen maar niet weg kunnen rennen omdat ze suf zijn. Zorg dat ze goed warm liggen en laat je hond niet alleen

indd.
dit probeerde ik ook al te zeggen.
kan het alleen niet goed verwoorden Knipoog

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 21:07

dees_daan schreef:
die tabletjes werken super hoor Ja echt waar die van ons heeft de hele nacht geslapen en er niets van meegekregen

ik kom je ook overal tegen he Haha!
maar, een hond kan zich op dat moment niet bewegen, maar krijgt de geluiden duidelijk wel mee hoor.
als jij hem in je armen neemt omdat hij bang is, bevestig je zijn angst.
dat moet je dan dus ook nooit doen.
gewoon doen alsof er niks aan de hand is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 21:46

ik weet niet over welke tabletjes jullie het hebben dan, maar van deze tabletjes komen ze in een soort narcose, dus een heeele diepe slaap, en de DA zei dat dit het beste was, dus denk niet dat ze er veel van meekrijgen, omdat ze zo ver weg zijn
ja idd echt overal Haha!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 21:49

dees_daan schreef:
ik weet niet over welke tabletjes jullie het hebben dan, maar van deze tabletjes komen ze in een soort narcose, dus een heeele diepe slaap, en de DA zei dat dit het beste was, dus denk niet dat ze er veel van meekrijgen, omdat ze zo ver weg zijn
ja idd echt overal Haha!

ja maar door die heel erg diepe slaap krijgen ze bewust veel mee.
omdat ze zich niet kunnen bewegen/verroeren denk je dat ze niks mee krijgen.
maar als jij als mens in coma bent, krijg je onbewust of bewust veel mee.
maar omdat je in coma bent, kun je niet bewegen dus je hoort het wel, maar beweegt niet Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 21:51

ik weet het niet, maar ik kan me haast niet voorstellen dat het voor hem zo erg is, denk dat de DA het er dan wel bij had gezegd, als ze onder narcose zijn dan krijgen ze toch ook niet de geluiden en de aanrakingen mee?
of denk ik weer te ver Knipoog

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 21:53

dat soort dingen weet ik allemaal niet.
weet wel dat als je de hond onder narcose hebt, dat de hond ook wel dingen mee zal krijgen, weet alleen niet wat.