welk kattebakgrit is fijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

welk kattebakgrit is fijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 20:40

Sinds een halfjaartje woon ik op mezelf,samen met de beestjes verzameling:

2 katten
3 fretjes
Daarvoor woonde ik met fretjes bij mijn ouders,die ook 3 katten hebben. Nu moet ik zelf mijn boodschapjes doen Haha! en daar hoort ook kattebakgrit bij.
Ik zoek me nu best suf naar STOFVRIJ, KLOMPJESVORMEND, en niet te DUUR grit.
Wat voor grit gebruiken jullie, en waarom gebruik je juist die?

Ik heb er al aardig wat uitgeprobeerd,maar echt prettig grit heb ik nog niet gevonden.

bambi76

Re: welk kattebakgrit is fijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 20:44

Ik gebruik litter pearls.
Ik doe 1 zak in de bak hoef alleen maar de poep eruit te scheppen de rest weer ff goed doorscheppen en kan er een maand in blijven zitten.
Voor 3 zakken betaald je ong. 29 euro maar je doet een maand met 1 zak. Daarna vervang je het hele spul en begin je weer opnieuw.
Ik vind het heel fijn geen stof, geurtjes, klontjes oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 20:57

heb je 1 kat of meerdere?
Want met 2 katten gebruik ik wel wat meer,denk ik.
En de fretjes moeten het ook in hun poepbak hebben.
Maar bedankt voor de tip! Ik ken het niet,zal eens kijken.

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 20:58

Ik heb 2 katten. Gaat prima.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:35

Weet zo snel niet hoe het heet, maar haalde het altijd bij de Intratuin, zit in roze-gele zakken en vormt echt goed klompjes. 3 zakken voor 17 euro geloof ik, kan iets meer of minder zijn. Vulde ik 2 bakken van 1 zak.

Nu met mijn kittens is het te fijn en pak ik de 'goedkope' van de Lidl.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:41

de goedkope van Lidl(en Aldi trouwens)heb ik ook geprobeerd,vond het niks...vormde geen klompjes van de urine,deze bleef als een natte drab onderin de bak liggen..

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:43

foetsie-bah van tompoes is super

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:44

Wij hebben geperste houtvezel van Plospan. Er handig, stofvrij en geen vieze luchtjes.
Wij hebben hier 8 katten. Haha!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:58

Anoniem schreef:
de goedkope van Lidl(en Aldi trouwens)heb ik ook geprobeerd,vond het niks...vormde geen klompjes van de urine,deze bleef als een natte drab onderin de bak liggen..

Ja klopt, maar die fijne grit die ik normaal gebruik vind ik link met jonge kittens die voor het eerst op een bak moeten.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 22:36

Eigen merk van C1000, zo'n doos, of Schep en Schoon van AH!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 23:07

ik heb kittyfriend en dan een oranje zak geloof ik,vrij fijn,maar stuift totaal niet Haha!

Oase4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 23:49

ik gebruik altijd extreme classic
super klontvormend en je hoeft t nooit helemaal te vervangen... gewoon 1 keer een laag ingooien en alleen maar uitscheppen en beetje bijvullen.
wij kopen het altijd via
www.diertotaalservice.nl

heb 2 langharige katten en ander grit bleef altijd in de vacht hangen, liepen ze t hele huis door, maar deze niet..

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 00:27

Ook hier geperste houtvezel. Werkt goed en wat ik een groot voordeel vind is dat het biologisch afbreekbaar is.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 00:35

JustNanno schreef:
Eigen merk van C1000, zo'n doos...

Die gebruik ik ook, al jaren. Ben er erg tevreden over. Vormt idd klompjes en je schept de vieze plekken dus heel makkelijk uit de bak. Stuift niet en is ook niet duur.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 00:41

Oase4ever schreef:
je hoeft t nooit helemaal te vervangen... gewoon 1 keer een laag ingooien en alleen maar uitscheppen en beetje bijvullen.
..

Bedenk wel dat bacterieën niet alleen maar op de klonten blijven zitten maar zich door de hele bak verspreiden. Om ziektes te voorkomen is het wel zo verstandig om regelmatig de hele bak te verschonen.

Zelf vind ik schep en schoon van de ah heel fijn.
Vormt goed klompjes die je zo kan uitscheppen en het zijn handzame doosjes zodat je niet met zware zakken hoeft te sjouwen.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 00:46

Ik had laatst een zak van Albert Heyn; het zal dan wel huismerk geweest zijn, er stond immers AH op...
Heel prettig spul! Stonk niet, en zorgde voor goede klonters zodat je die er zo uit kon halen. Lukte zelfs met plastic zakje om mijn hand, zonder schepje. Haha!
Ik heb laatst voor het gemak Cat-Tolet gekocht (AH is verder rijden, ik had haast...), 7 Liter voor 1 euro 20, maar dat is dus geen aanrader, ghehe...

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 00:52

Ik heb al van alles geprobeerd.. maar tot nu toe bevalt sanicat klontvormend mij het beste.. 3 zakken voor geloof 27 euro, en gratis thuis bezorgd, en te bestellen via www.kattengrit.com.
Stuift absoluut niet, en is vrij zwaar daardoor bijna geen troep op de vloer na een bezoek aan de kattenbak..
Hoef je na 1 mnd te vervangen, indien je dagelijks de klonten verwijdert..

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 14:33

hier een tevreden Cat fresh Plus en Javeme ecxellent gebruiker, Cat fresh is wel prijzig 14,95 per zak van 20 liter maar je doet er met 1 kat 3mnd mee.
Idem de Javeme maar daar betaal je zo'n 8 a 9 euro voor ook voor 20 liter. De Cat fresh heeft echter een fijn babypoeder luchtje en ik vind m iets prettiger dan de Javeme. Allebei hebben ze fijne korrels en zijn super klontvormend.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 15:11

Karin schreef:
JustNanno schreef:
Eigen merk van C1000, zo'n doos...

Die gebruik ik ook, al jaren. Ben er erg tevreden over. Vormt idd klompjes en je schept de vieze plekken dus heel makkelijk uit de bak. Stuift niet en is ook niet duur.

Me2...Ook al jaren...Nog geen 4 euro per doos...En gaat lang mee...doordat het goed klompvormend is...Ik heb het dan over die van de C1000...Die van de AH is iets duurder maar voor de rest hetzelfde...

Heb even gezocht naar een bonnetje en de prijs gevonden...€ 3,29 per doos...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 15:57

zit alleen maar 6 liter in dus dan is Javeme goedkoper... (3,29 : 6 x 20 = 11 euro) en je hoeft niet met al die dozen te slepen Lachen het is vergelijkbaar met die korrels van C1000

Kendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 16:15

Ik gebruik CatSan. Die blauwe zakken met die witte kat erop.. bevalt prima, enige nadeel is dat heel de gang onderligt nadat ze naar de bak zijn geweest (2 katers in huis..) Ik hou dit topic even in de gaten Lachen

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 18:13

cissy schreef:
zit alleen maar 6 liter in dus dan is Javeme goedkoper... (3,29 : 6 x 20 = 11 euro) en je hoeft niet met al die dozen te slepen Lachen het is vergelijkbaar met die korrels van C1000

Hier geen gesleep hoor...Zo'n doos gaat met mijn electrische kattenbak een maand mee (moet fijn klompvormend grit in...heb nog maar 1 kat)...Er kan dan ook niet zoveel per keer in...Als ik bij de C1000 ben neem ik gewoon 1 of 2 dozen mee...heb altijd een voorraadje...Zo'n zak ik voor mij meer slepen en moeilijker op te bergen...Maar begrijp je idee...Ik heb gewoon tot nu toe geen betere gevonden dan deze...

Ps...Ik vond CatSan dus helemaal niets...Die gebruikte ik in het begin...Prijzig in gebruik en klompjes vormde het niet echt...tenminste ik heb ze nooit kunnen vinden...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 10:57

Chichiba, die Javeme is in feite hetzelfde als die van de C1000, als het op deze manier voor jou werkt dan moet je dat zeker blijven doen. Ik heb 4 katten en ga niet met al die doosjes slepen en haal gewoon 10 zakken tegelijk, maar ik heb dan ook een grote schuur! Lachen

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 11:42

Helaas heb ik dat niet nee...Was het maar waar...Heb beneden een halletje...daar staat een fiets...hooi...zaagsel...4 doosjes grint...die ik kan opstapelen...En hij is echt vol...Als ik een schuur had wist ik het wel Knipoog...Nee helaas geen ruimte voor grotere zakken...Wel bedankt voor de tip...Waar kun je het kopen trouwens?...

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 11:46

Wij gebruiken ook altijd houtkorrels. Dat is wel niet klontvormend, maar ik vind die klei-grit altijd zo stinken en bovendien slepen ze dan al die korreltjes mee het huis in. Met de houtkorrels ruiken wij de bak het minste, en het is ook niet zo duur (gewoon in grote zakken halen bij de welkoop).