Namen ben ik nog aan het zoeken, voor de verandering wordt het waarschijnlijk iets serieus'.

Kooi klaarmaken. Er is nog vrij weinig bekend over deze diersoort. Ik heb ze op turf, hennepvezel en veel hooi gezet. Het zijn echte gravers dus er moet een flinke laag bodembedekking in het hok. Veel hooi is noodzakelijk.
Zie hier de noodkooi.

Ze staan niet bekend als klimmers, maar de lage verdieping heb ik er toch maar ingedaan. En het blijkt dat ze er met gemak op klimmen.
Of ze in een wiel zouden rennen was mij niet bekend, ik heb er dus maar een ingezet.
Inmiddels ben ik er achter gekomen dat ze niet uit het wiel te slepen zijn, ze zijn er helemaal wild van!
In het komende terrarium komen dus zeker weten twee wieletjes, voor ieder één. Ik houd het wel even in de gaten want het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze zichzelf dood rennen.
Voerbakje had ik ook niet meer staan, ik hoop niet dat ik ze al te veel schrik aanjaag met deze tijdelijke, grote vijand.

Hoi!

En tadaaaa, daar zijn ze dan in hun tijdelijke woning. Het terrarium waar ik ze eigenlijk in wil hebben zal ruim twee keer zo groot zijn.

Edit: Omg, ze zijn echt geobsedeerd door dat wiel.