wil graag een konijn.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Danielle1988

wil graag een konijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 18:21

Hallo Bokkers
Ik wil al heel lang een konijntje. Het enige probleem: Ik kan mijn moeder maar niet overhalen. We hebben al eerder een konijn gehad, dus dat is het probleem niet. Wie heeft er leuke tips om haar over te kunnen halen?

Voor ik het vergeet: Fijne feestdagen allemaal
Danielle

Anoniem

Re: wil graag een konijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 18:23

Waarom mag het niet ?

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 18:26

tja, als we weten waarom niet, kunnen we de inpalmings-technieken weer tevoorschijn halen Haha!

Ik moet er vantevoren wel bij zeggen dat ik hetzelfde al vaker met mijn moeder heb gehad, en ze heeft wel altijd gelijk gehad, maar nu praat mijn heilige-boontjes kant

Danielle1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 18:30

ze vindt het opeens te veel gedoe. Als we weggaan moet ie een plekje hebben, enz. Terwijl dat met ons vorige konijn nooit een probleem is geweest.

Dat is idd een heel vervelende eigenschap van moeders. Ze hebben heel vaak gelijk. Tong uitsteken

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 18:30

alsj e nu een baby konijn neemt moet deze nu wel binnen wegens de kooi. Als je hem later buiten doet moet hij wel de ruimte hebben om te rennen in een ren.

tjah ik zou het ook niet weten hoe je je moeder kan overhalen

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 18:32

Ik heb misschien een slechte invloed maar bij mij is het op de volgende manier gelukt.

Van mijn ouders mocht ik eigenlijk ook geen konijnen meer (ik had er altijd twee, maar eentje was doodgegaan), maar mijn moeder is makkelijker over te halen dan mijn vader. Toen had ik mijn moeder meegenomen naar een nestje. Daar zat ook een hele leuke (Dapper). Toen mocht ik hem toch nemen. Het hok hadden we nog van een vorig konijn. Wel was hij een mannetje en mijn andere konijn (die ik al had) is een vrouwtje. Ik heb gezegd dat ik de castratie dan wel betaalde. Verder niet meer met mijn vader overlegd. Toen het konijn er eenmaal zat mocht hij ook blijven.

Wel een tip. Bij mij werkt doordrammen niet. Je moet het een beetje diplomatiek aanpakken. Bijvoorbeeld het er ook een poosje niet over hebben.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 18:34

@ Miekelover
Als je nu een jong konijntje neemt die buiten geboren is kan die prima buiten blijven.

Wat ik wil zeggen is dat als je, je moeder kan overhalen. Haal ze dan voor 2 konijnen over veel leuker voor het konijn, maar ja als je ouders er niet achterstaan zou ik het niet doen.

Danielle1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 18:35

Ik weet dat ie nu binnen moet ja, en we hebben een mooie tuin waarin ie rond kan rennen, dus wat dat betreft zit t wel goed.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 18:36

Als die buiten geboren is moet die niet binnen en ik raad af een diertje uit de dierwinkel te halen en meeste fokkers hebben ze buiten zitten Knipoog

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 18:36

wat faniek al zegt, blijf niet doordrammen. Dan denkt ze ook van heb je haar weer met dat *konijnjte*. Mijn moeder moet ik ook altijd slim overhalen. En njaa dat is met alles weer anders. Maar ik banketstaaf mijn moeder er vaak uit Haha! dan zucht ze vaak en zegt ze dan doe je dat toch. Njaa alleen als ik dan met een diertje kom aanzetten zegt ze, ja zo bedoelde ik het niet. Maarja dan is het te laat natuurlijk!! Knipoog

Danielle1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 18:39

dan zucht ze vaak en zegt ze dan doe je dat toch. Njaa alleen als ik dan met een diertje kom aanzetten zegt ze, ja zo bedoelde ik het niet. Maarja dan is het te laat natuurlijk!! Knipoog[/quote]

Hoe herkenbaar!

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 18:45

Danielle1988 schreef:
Hoe herkenbaar!

Bij mij werkt het altijd goed iig Lachen