Kat gaat snel achteruit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

smurf1988

Kat gaat snel achteruit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 18:37

Onze kat Misitie is 9 jaar oud maar is het afgelopen halfjaar plotseling heel erg achteruit gegaan. Hij is veel dunner geworden (we proppen er echt zo veel mogelijk voer in, maar hij word maar niet dikker) en zijn vacht begint uit te vallen (hij heeft allemaal kale plekken) Zijn oogjes zijn soms ook heel waterig en dan zie je plotseling het tweede vlies, lijkt best wel eng.

Ik begin me nu echt zorgen om hem te maken, het is net of hij plotseling heel snel oud is geworden. Maar een kat kan toch normaal 15 jaar worden? Mistie is voor de rest altijd heel gezond geweest, hij is wel 2x door een auto aangereden maar daar heeft hij alleen een scheve heup van overgehouden.

Weet iemand wat mijn kat heeft? Waarschijnlijk gaan we deze week naar de DA

miekelover

Re: Kat gaat snel achteruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:52

ik zou snel naar de DA gaan. er moet een oorzaak zijn waarom dat je kat ineens afgevallen is en haar uitval. Ik denk dat ze wel bloed zullen afnemen hoe het maar haar nieren en lever is. ik zou morgen langsgaan

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:34

Ik zou vanavond nog naar een DA gaan met je kat.. Zeker als je kat er zo aan toe is.. had geen rustig moment meer gehad..

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:50

Ik zou ook gaan, je weet nooit...

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:54

Ik zou ook morgen naar de dierenarts gaan voor bloedonderzoek. Daar kunnen ze heel veel uit afleiden. schildklierproblemen, suikerziekte enz enz
Zeker als hij al zo slecht is niet te lang meer wachten om naar de dierenarts te gaan.

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 20:08

Jeetjr dat klinkt niet goed, zou zo snel mogelijk naar de DA gaan.
Het is wel zo dat katten 15 KUNNEN worden, dat betekend helaas dat ze dat niet allemaal worden. Mijn katten zijn beide 17 geworden en die werden ook in korte tijd mager terwijl ze goed aten. Bleek dus dat ze beide nierproblemen hadden, wat vaak schijnt voor te komen op oudere leeftijd.
Ik hoop dat je kat nog een hele lang bij je blijft, want het is vreselijk hoor als hij/zij er niet meer is. Mijn katten zijn nu beide een jaar dood, en kan er nog om huilen, mis ze nog steeds heel erg.

Heel veel sterkte, hopelijk komt alles goed.

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 09:48

Ben wel benieuwd hoe het nu met jullie kat gaat???

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 09:53

jee dat klinkt niet best
hoe gaat het nu met hem ben je al naar een DA geweest?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 14:23

hij kan een heleboel verschillende ziektes hebben dus HEEL rap naar de dierenarts! Ik vind het persoonlijk schandalig dat je daar al een half jaar over doet en niet al veel eerder bent geweest (althans dat kan ik niet uit je verhaal opmaken dat je bent geweest) het kan heel goed zijn dat je nu al te laat bent.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-06 16:10

Mijn kat is vanmiddag met mijn vader naar de DA geweest (ik zat op school Nagelbijten / Gniffelen ) Hij licht nu relaxt op de bank maar iedereen is weg, en mijn vader heeft zijn mobiel thuis laten liggen dus ik weet de uitslag nog niet Nagelbijten / Gniffelen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 16:12

ok, hij is dus bij de DA geweest en is weer mee terug gekomen, dat zou positief kunnen zijn, hou je ons op de hoogte?

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 16:15

ben benieuwd hoe het met de kat is.

Maar voortaan niet zo lang wachten hoor met naar de dierenarts gaan Boos! , dieren geven nauwelijks aan dat ze pijn hebben dus als je uiterlijk al ziet dat je ziek zijn is de kat al veel langer ziek als dat jij denkt. Zeker als die niet dikker wordt kan het ook een nier probleem zijn!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-06 16:18

pff mijn vader kwam net thuis. Er is niks met hem aan de hand volgens de DA. Hij moet nog een extra keer ontwormd worden. (terwijl hij altijd keurig optijd ontwormd word, dus wormen lijkt me erg sterk maar goed) Maar hij wist niet waarom zijn haar zo uitviel Verward Ik heb er een beetje mijn twijfels aan...

We gaan ook ander voer proberen, waar hij wat dikker van word... Maar of dat gaat helpen weet ik niet..

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 16:19

Onze poes hebben we van de zomer helaas in laten slapen omdat ze aangerden was.
Ze was toen 18 jaar, en nog helemaal gezond! (voor de aanrijding dan..)
Ze was alleen wat doof geworden.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 16:22

Veel succes. Hopelijk is het dus juist wat de DA zegt Lachen Nu kan je weer gerust gaan slapen Knipoog

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 11:07

ik zou nog niet gerust gaan slapen, hebben jullie een bloedtest laten doen voor zn lever en nieren etc? was dat goed?
Er zijn zoveel verschillende wormenmiddelen dat het best kan zijn dat ie alsnog wormen heeft hoor, net als bij paarden zijn er verschillende bestanddelen per merk.