Mijn kat is VIES!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Mijn kat is VIES!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 18:33

Ik heb 2 katten, eentje is een echte kat. Wast zichzelf steeds en is erg zuinig op zichzelf. Een trots beestje.

de ander is nu 1,5 jaar en wast zich amper (moet hij zelf weten Tong uitsteken ) maar hij heeft ook regelmatig poep aan zijn kont hangen...gewoon restjes dus Misselijk .
Ik moet hem dus heel vaak 'van achter' schoonwassen aangezien ik niet wil dat hij door het hele huis zijn 'sporen' nalaat...

Gister was het helemaal bont, ik zat op de bank en hij komt gezellig naast me zitten. Ik vond hem nogal stinken dus ik breng hem naar de badkamer om te wassen en ja hoor het was weer raak en niet zo'n beetje ook! Hele washand zat onder! en ditmaal lekte hij ook waterig spul dat ontzettend stonk.

Hij heeft verder geen last van diarree (check de kattenbak elke dag en maak deze elke dag leeg). Wat wel opvalt is dat hij niet goed weet hoe hij zijn hoopje bedekt, in plaats van het grit erover heen te graven gaat hij met zijn pootje tegen de wand van de kattenbak aan 'graaien' en als hij dan de kattebak uitkomt doet hij het nog eens over op de vloer Clown .

Wie heeft er tips voor dit vieze ventje? (verder wel lief maar niet de meest slimme kat!)

Ariebombarie

Re: Mijn kat is VIES!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:36

laetitia schreef:
Ik heb 2 katten, eentje is een echte kat. Wast zichzelf steeds en is erg zuinig op zichzelf. Een trots beestje.

de ander is nu 1,5 jaar en wast zich amper (moet hij zelf weten Tong uitsteken ) maar hij heeft ook regelmatig poep aan zijn kont hangen...gewoon restjes dus Misselijk .
Ik moet hem dus heel vaak 'van achter' schoonwassen aangezien ik niet wil dat hij door het hele huis zijn 'sporen' nalaat...

Gister was het helemaal bont, ik zat op de bank en hij komt gezellig naast me zitten. Ik vond hem nogal stinken dus ik breng hem naar de badkamer om te wassen en ja hoor het was weer raak en niet zo'n beetje ook! Hele washand zat onder! en ditmaal lekte hij ook waterig spul dat ontzettend stonk.

Hij heeft verder geen last van diarree (check de kattenbak elke dag en maak deze elke dag leeg). Wat wel opvalt is dat hij niet goed weet hoe hij zijn hoopje bedekt, in plaats van het grit erover heen te graven gaat hij met zijn pootje tegen de wand van de kattenbak aan 'graaien' en als hij dan de kattebak uitkomt doet hij het nog eens over op de vloer Clown .

Wie heeft er tips voor dit vieze ventje? (verder wel lief maar niet de meest slimme kat!)

dit doet de mijne ook, maar dan na het begraven van zn hoopje Clown dus die van mij is wel schoon maar doet het even goed. heb ff geen tips voor je, sorry... lijkt me wel verschrikkelijk vies idd... sterkte Nagelbijten / Gniffelen

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:55

In mijn ervaring (vang heel veel katten op voor het asiel- en meestal de zwakke en zieke) mankeert er meestal wat aan een kat die zich niet wast. Als ik jou was zou ik een uitgebreide bloedtest laten doen (nieren/lever alg. bloedbeeld)

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 21:07

1 van mijn katten heeft dat ook. Ze heeft er al last van sinds ik haar als kitten kreeg, de ene keer erger als de andere maar ze is nu 4 en heeft er nog steeds last van.
Helaas is er iets mis met de darmen (dikke darm) en kan de DA dat niet verhelpen (we hebben verschillende dingen geprobeerd). Zelf heeft ze overigens nergens last van, ze eet en drinkt gewoon goed en is actief genoeg. Het is gewoon een questie van regelmatig checken en poetsen.
Maar het geeft dus wel aan dat er iets niet goed zit dus zou ik er toch even mee langs de DA gaan, mss heeft hij iets wat bij jouw katje wel helpt.

Groetjes ingrid

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 22:30

bedankt voor jullie tips! het is dus geen laksheid? Hij heeft volgens mij inderdaad gevoelige darmen (lust alleen brokken en laat het vlees altijd staan na een paar hapjes, wat ik ook bizar vind aangezien de meeste katten toch de voorkeur geven aan het echte eten) en soms eet hij veel te gulzig waardoor zijn maag het niet meer aan kan en hij moet overgeven. Dit komt volgens mij door te snel te veel eten (het is een echte schrok-op en wilt vreet echt alle brokjes op hoeveel ik er ook in gooi, het komt op).

Ik ga met hem naar de dierenarts, misschien dat hij iets weet.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 13:28

Een van mijn katten had dit ook, voornamelijk toen hij klein was.
Het begon met slecht wassen, de poep die in zijn knickebockers bleef hangen. Het is een halflangharige kat, dus stel je voor.
Langzamerhand ontwikkelde hij ook diarree, dan weer niet, dan weer wel.
Dus DA: ander voer proberen. Na een boel duur dieetvoer, waren zijn darmen kennelijk weer in orde. Ik ben langzaam overgeschakeld op Acana, een bijna holistisch diervoermerk en Orijen (helemaal holistisch). Dit houdt in dat het voer compleet overeenkomt met wat katten in de natuur aan voedsel zoeken.
Sinsdien heeft hij een kei van een vacht, poept lang niet zo veel meer, het is compleet droog en hij is weer een stuk schoner op zichzelf...

Ook hij houdt trouwens niet van vleesvoer, dat is op zich niet zo uniek hoor.

Ben het idd met bovenstaande reacties eens dat katten schoon op zichzelf horen te zijn, dus probeer eens (langzaam) wat te wisselen in voer. En laat je niet persé het duurste dieetvoer van een DA aansmeren, want dat is dus vaak heel niet nodig.

Kijk anders ook eens op www.petsfamily.nl. Sinds ik in deze winkel mijn voer koop gaat het een stuk beter met mijn trio en mijn kittens waren met 9 weken zelfs zo groot dat de DA navroeg of ik zeker wist hoe oud ze waren Knipoog

Succes en het komt heus goed.