Toch verbaas ik me soms en ben benieuwd hoe jullie hierover denken.
Een collega's jonge rotweiler is doodgegaan na veel ellende. Mijn collega (mannelijk, vijftiger) was er kapot van, want hij was gek met dat dier. Nou heeft hij nog 2 honden, maar na verloop van tijd wilde hij toch wel weer erg graag een 3e erbij en liefst natuurlijk weer een rotweiler en wel één uit het asiel.
Uiteraard zo her en der wel rotweilers, maar één paste precies bij wat hij zocht. Lief, vervaarlijk uiterlijk maar watjes innerlijk, sociaal, kon goed alleen blijven enz enz.
Nadeeltje: asiel was helemaal aan de andere kant van het land, maar dat had hij er graag voor over.
Gaat dus kijken bij het asiel en krijgt het volgende te horen:
Hij krijgt geen hond mee omdat hij niet in de regio woont?

Hij kon onverichter zake dus weer naar huis.
Zelf heb ik ervaring met knaagdierenasiels. Er zijn er meerdere mee bekend dat bij mij soms ruimte is voor slecht plaatsbare konijnen (oudjes, lelijke enz enz). Die kregen hier een blijvend thuis in een ren van 7 x 3 meter met een riant binnenverblijf van 3 x 3 en de nodige soortgenoten.
Ik heb nog nooit, maar dan ook echt nog nooit het verzoek gekregen om konijnen van hen over te nemen

Asiels zeuren toch altijd zo dat ze tot de nek toe vol zitten met dieren, maar op zo'n manier begrijp ik wel waarom.

Zal gerust niet altijd zo gaan, maar ik denk dan altijd dat je toch blij moet zijn met elk dier dat geplaatst kan worden en het super gaat krijgen?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen