Wat te doen ???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Wat te doen ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 21:32

Wij hebben thuis vier cavia's 3 mannetjes en een vrouwetje.
We hadden een nestje gekregen omdat er in de dierenwikel gezegt was dat het twee vrouwtjes waren , maar het was dus een mannetje en een vrouwtje!
Een nestje gekregen(2 mannetjes en een vrouwtje) , opns konijn hebben we gecastereerd en bij het vrouwtje gezet en de twee mannetjes bij papa!
Maar nu komt het probleem het ene kleintje gaat nou de hel tijd vechten , we hebben hem dus uit de kooi gehaald na een paar dagen aankijken en hem nu net in een krat gezet!

Hij kan daar natuurlijk niet in blijven en ik mag er van me ouders geen kooi bijkopen(hebben al 2 groten kooien , vinden ze genoeg ) .
Het komt wer dus op neer dat de cavia weg moet maar ik ben zo gehecht aan dat beestje , dat ik hem niet kwijt wil.
Hebben jullie misschien tips?

Sorry voor de typfouten heb het snel getypt.

luckyBoy28

Re: Wat te doen ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:43

misschien ook laten castreren en dan proberen of hij weer bij zijn moeder in het hok kan? voor zover ik weet ( heb er niet zoveel verstand van) kunnen mannetjes vaak niet samen..
in de natuur moeten ze natuurlijk ook vechten om wie het vroutje krijgt..

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 13:09

Ik snap je verhaal niet helemaal, om eerlijk te zijn. Je zeugje heeft dus een nest gekregen, bestaande uit 2 beertjes en een zeugje. De beertjes heb je allemaal bij elkaar gezet en de zeugjes (moeder en dochter) bij een konijn, als ik het goed begrijp?

Hoe oud is het nestje?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 17:34

Wat Buffy zegt klopt : Ze zijn nou al ruim een jaar oud en het is altijd goed gegaan(nooit gevochten).
De beertjes zitten bij hun vader maar dat ene beertje begint nu de hele tijd te vechten.
En het zeugje zit nu alleen nog maar bij het konijn (de moeder is overleden) , dit gaat overigens wel heel goed!

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 18:07

Oke, dan is het duidelijk. Het verbaasd me dat het in ieder geval zo lang is goed gegaan met drie beren samen. Is het geen goed idee om het vechtende beertje te castreren en bij het vrouwtje te zetten? Ik ben zelf helemaal geen fan van de combinatie konijn-cavia, gelukkig dat dat verder bij jou goed gaat Lachen

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 16:54

We gaan hem inderdaad waarschijnlijk bij het konijn en cavia zetten en hem laten castereren!
We hebben altijd konijn/cavia gehad en ging altijd goed dus ja waarom niet;).
Maar edankt.