Hond (flinke) bult op zijn buik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SaskiaKur

Hond (flinke) bult op zijn buik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 19:08

Citaat:
Hallo Bokkers,

Zoals jullie weten hebben wij thuis een hond. Ze word alweer met kerst 12-jaar oud. Dus ze word nu echt een oudje! Vork Wat mijn zus opviel gisteren is dat zij een flinke bult heeft bij haar buik. Als zij gewoon staat dan heeft ze die bult aan de zijkant/onderkant van haar buik uitsteken. Tis echt een flinke bult.

Vooral omdat ze nu zo oud is betekend dit niet zoveel goeds, wat mij vader ook zei. Voor de zekerheid wil ik dinsdag even langs de dierenarts maar mijn vader ziet dat nog niet zitten. Waarom weet ik niet. Duur is het zeker, het zal voor een bezoekje wel weer €60 kwijt zijn, maar misschien heeft Boegie wel pijn, of kun je het nu nog genezen. Dan dadelijk er helemaal niets meer.

Misschien kunnen jullie vertellen wat dit is? Of dat jouwn hond ook zo'n bult heeft of heeft gehad? Hopelijk kunnen jullie me wat bijvertellen.

Foto zal later nog geplaatst worden Ja

Groetjes,
Saskia

daffene

Re: Hond (flinke) bult op zijn buik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:10

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 19:16

Bedankt! Heb het eens goed gelezen Ja

Citaat:
Samenvatting
Vettumoren komen regelmatig voor en zijn meestal goedaardig. Toch is het verstandig om zulke bultjes in de gaten te houden. Met een klein beetje extra aandacht van ons samen kunnen we er voor zorgen dat deze bultjes nooit een ernstig effect zullen hebben op uw huisdier.

Dat zal ik ook zeker doen! Ja

TijnieJjJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:17

hoii,

Onze hond vroeger kreeg ook allemaal bulten op zn buikje helaas hebben we die een spuitje moeten geven Huilen

Ik hoop voor jullie dat jullie hond een ander bultje heeft, en dat er nog wat aan te doen is.

Groetjes... Knipoog

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 23:33

Ja, dat hoop ik ook Ja Morgen maak ik foto's van de bult zodat jullie wat meer inzicht hebben hoe het eruit ziet.

Sam_Elena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 23:38

ik heb het al heel vaak gezien (werk in een dierenkliniek) als het vettumoren zijn (als ze zacht en beweegbaar zijn heb je daar vaak mee te maken) worden ze niet eens operatief verwijderd, in hele extreme gevallen wel, voelt het echter hard dan moet je er een biopt van laten nemen, succes

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 23:43

De hond van een vriendin van mij heeft dat ook alleen bij haar hond is het een kankergezwel.(ook een oudehond)
Ik bedoel het niet rot maar gewoon dat je er echt iemand naar laat kijken. De hond van mij vriendin heeft hier geen last van maar dat hoef niet te betekenen dat geen een hond er last van heeft.(ze loopt nu 2 jaar met het gezwel zonder problemen en is 14jaar)