Ik heb regelmatig konijnen aangeboden gekregen van vrienden. Zij namen dan één of meer konijnen, deze werden in een veel te kleine kooi gezet, waardoor enige lichaamsbeweging ontbrak. De hele dag werd er niet naar omgekeken, omdat ze te druk waren met werken. De konijnen verhuisden al snel van de woonkamer naar de gang, omdat ze te veel rotzooi in huis maakten waardoor ieder contact met de beestjes ontbrak en vervolgens vonden ze het vreemd dat deze konijnen agressief werden. Aangezien ik op een woonboerderij woon, vonden ze dat de konijnen best bij mij konden wonen, zodat zij vervolgens op zoek konden naar een nieuw konijn, die wel lief was voor die paar minuten aandacht per dag.
Dit heb ik dus geweigerd. Ik heb geleerd om niet de 'afdankertjes' van bekenden in huis te nemen om de doodeenvoudige reden dat die mensen dan weer op zoek gaan naar een volgend huisdier, waarmee vervolgens hetzelfde gebeurd. In het geval van de TS komt het beestje uit de dierenwinkel, dan zou je kunnen overwegen om het in huis te nemen als je het de ruimte kan bieden.
Naar mijn mening zijn konijnen (en andere dieren) niet agressief wanneer ze voldoende ruimte hebben. De meeste dieren bakenen een territorium en in een kleine kooi bevindt jij je dan al snel op hun grondgebied. Als dat kleine stukje dan het enige is dat je hebt, lijkt het mij logisch dat je het gaat verdedigen.