Niet weer z,n pootje! (foto's)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

m1992

Niet weer z,n pootje! (foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 19:28

Mijn hamstertje pluisje heeft een poos terug een abces gehad aan z,n achterpootje. Toen werd het een enorme bult, kijk maar :
Afbeelding

Toen met hem naar de DA geweest, en die kon er niet aan doen. Het zou moeten openknappen, of hij zou er zelf aan moeten bijten en het zo kapot maken. Pluisje , zo heet hij, heeft de bult toen opengebeten en het was redelijk genezen. Wel een groot litteken natuurlijk, maar geen bult of wat dan ook.

Maar toen ik vanochtend hem eten gaf zag ik meteen z,n pootje, er zat bloed aan, hij heeft er dus blijkbaar aangezeten.. Ik hoop echt heel erg dat het niks betekend en dat er niet weer zo'n blut komt.. zowel.. dan denk ik toch dat ik hem laat inslapen.. Die pijn verdient hij niet.. Mijn lieve kleine schat.. Ach gut

Hier de foto's (let er niet op hoe ik hem vast hou, dit was maar een paar seconden)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Om het toch nog een beetje vrolijk te houden voor kerst nog wat gewone foto's van mijn jochie... Lovers
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier kijkt ie zielig.. Ach gut
Afbeelding

En hier micky nog even:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

tutje_D

Re: Niet weer z,n pootje! (foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 19:42

ow wat sielig suc-6 met ehm..
en verder leuke foto's Haha!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 20:22

1 van mijn hamsters heeft zoiets ook. Nadat ze achter het huisje was blijven steken (ik was er niet bij dus weet niet precies was er is gebeurd) ging dr pootje ontsteken, steeds groter en groter... Meerdere keren naar de DA geweest, open laten maken, antibiotica gekregen, pus eruit gedrukt etc... niks heeft geholpen. Ze lijkt er geen last en geen pijn van te hebben. Bij ons laatste DAbezoekje kneep de DA er ook even in, geen reactie, alleen toen ze er wat harder in kneep gaf ze n mini piepje. Het is nu idd ook een abces geworden maar ze lijkt er geen last van te hebben. Ze eet, drinkt, klimt, rent in dr radje etc...

Dit soort dingen gebeuren vaak bij hamsters, maar vaak merken ze er weinig van (n andere ham van me heeft n kankergezwel in dr buik :'( kunnen ze helaas niks aan doen, maar ook zij lijkt er niks van te merken, ze gedraagd zich net als altijd en is verschrikkelijk actief)

Hoe gedraagd je hamster zich eronder? Merk je dat ze pijn heeft? Eet en drinkt ze goed?

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 10:47

Nou, ik weet niet of hij er zelf aangezeten heeft of niet, want hij heeft geen scherpe randjes op wat dan ook in z,n kooi. Hij rent nog gewoon even hard Clown Eet en drinkt goed. Maar als hij er zelf aangezeten heeft zal hij er wel last van hebben. Ik heb net gekeken en toen was het niet weer open gemaakt. Gelukkig.. Ja

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 10:53

je kan het zelf ook met afgekoeld gekookt water schoon maken he ? en als je hammie dr zelf niet zo veel last van heeft zou ik me er niet te druk over maken hoor.... inslapen kan altyd nog....

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 11:07

Ja, als hij het weer openmaakt zal ik dat eens doen. Maar als hij het zelf openmaakt, heeft ie er dus wel last van, anders maakt ie het wel niet open. Ik hoop dus dat hij zich ergens aan geschaaft heeft ofzo.. Knipoog

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 14:08

Is de wond nog open? Dan zou ik het nu gelijk helemaal schoonmaken met gekookt water en betadine!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 15:13

Het ziet er wel al veel beter uit. Het komt wel vaak voor dat hamsters zelf aan iets dergelijks gaan knagen of op eigen houtje een poot 'amputeren'.

Maja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 16:10

Hopelijk word het niet weer zo groot.
Je hebt wel leuke hamstertjes

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 17:08

Agg wat sneu!! Klopt het dat zulke beestjes heel snel wat mankeren...? Nouja als hij dr niet veel last van heeft kan je hem gewoon nog lekker zn ganng laten gaan LachenHoop voor je dat het beter wordt!
Toch vreemd hoe snel je je aan zo'n hamstertje hechten kan, he..

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 17:14

Gelukkig dat het toen over is gegaan. Ik zou idd ook maar even schoonmaken en opletten dat ie er niet aan knabbelt.. Sterkte ermee!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 17:51

Hij heeft er tot nu toe niet meer aangezeten.. Lachen

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 18:33

nikkigioa schreef:
Is de wond nog open? Dan zou ik het nu gelijk helemaal schoonmaken met gekookt water en betadine!

Nee, hij is niet meer open..