Baloe en Jut (dwerpapagaaitjes)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ciara87

Baloe en Jut (dwerpapagaaitjes)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 14:00

ik heb 2 agaponissen/dwergpapagaaitjes/lovebirds (hoe je ze wil noemen Haha!)
jut en baloe, moeder en zoon.

nou moeten ze helaas weg, mij moeder wil ze niet meer beneden en op mijn kamer passen ze er niet bij (plus dat ik het niet zo fris vind, ze kunnen er nogal een bende van maken).

maar nu opzoek naar een leuk nieuw huisje voor ze, maar waar. In mijn omgeving heb ik nog niemand gevonden die ze wel/kan hebben. marktplaats, tjah kweet niet vertrouw dat toch niet helemaal, weet dan niet waar ze terecht komen enz (raar?!) je weet natuurlijk nooit wat er gebeurd als ze eenmaal weg zijn maar heb er gewoon geen goed gevoel bij. . .

nu heb ik al op een paar forums advertenties geplaats, maar weten jullie misschien nog forums waar ik ze op zou kunnen zetten? of andere ideeën, alles is welkom Lachen

_Ananas_

Re: Baloe en Jut (dwerpapagaaitjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 16:22

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 22:53

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 17:48

Hmm.. als je dieren aanschaft is mijn idee altijd dat je er altijd voor zou moeten zorgen, ondanks tegenvallertjes. Hadden jullie er dan wel goed over nagedacht? Dat ze veel lawaai en troep maken?
Nouja, sneu gewoon.
Hoop dat je nog een goed baasje voor ze kunt krijgen..

Ciara87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 21:09

zo simpel is het helaas niet, ik heb al een aantal jaren dwergpapagaaitjes mijn vorige waren al vrij oud en zijn daardoor overleden, toen ik deze kocht had ik niet voorzien dan mijn situatie thuis zou veranderen, wij hebben nog meer huisdieren en ook deze mogen niet meer beneden staan, ik ga over ongeveer een half jaar het huis uit maar tot die tijd moet ik ze toch ergens laten ik heb ze nu op mijn kamer staan maar ik denk dat veel mensen het met mij eens zijn dat dit niet ideaal is, niet voor mij maar ook niet voor de vogels (zijn praktisch de hele dag alleen).

Dan moet je iets anders, de meeste kennisen (met verstand van vogels) hebben al vogels en kunnen deze niet kwijt (al zou het voor een half jaar zijn) Vandaar dat ik moet zoeken naar een ander baasje, ze zijn nog harstikke jong en wil dat ze goed terecht komen.

Ciara87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 21:13

@annepanne en sheela bedankt voor de links.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 21:13

is er geen school in de buurt (aoc terra) daar willen ze soms ook nog wel vogels hebben, en worden daar goed verzorgd, en zijn veel in handen, is dat geen optie?

Ciara87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 21:15

zou het eigenlijk niet weten, zal is even gaan informeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 21:20

Medemblik, waar ligt dat? Toevallig in Groningen? En zijn ze tam? En wat voor soort zijn ze? Roseicollie/ Personata/ Fischerie enz.

Ciara87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 22:28

Medemblik ligt aan de andere kant van het ijselmeer in de buurt van Enkhuizen?

nou het zit zo dat ik opnieuw opzoek ging naar een vogeltje, werd ik verlieft op een stelletje. ik wou er in eerste instantie eentje omdat ik hem weer tam wou maken maargoed ik ga er niet één uit een stelletje kopen. om een lang verhaal iets korter te maken met dat stelletje heb ik 1 keer een nestje gekregen waar 1 vogeltje uit is gekomen (baloe) baloe werd steeds het nest uit gejaagt door papa, dus ik heb hem met de hand moeten voeden hij was dus tam.
kort daarna ik papa (jul) overleden, waaraan weten we niet. maar jut heb ik nooit tam gekregen (als stelletje schijnt dat ook moeilijker te zijn) zij werd dus erg eenzaam en zat een beetje te zitten, maakte geen herrie meer en wou niet meer eten, en aan mij wou ze maar niet wennen dus heb ik baloe bij jut gezet, gevolg: baloe was binnen no time niet echt tam meer, kan hem nu met veel onderhoud redelijk tam houden, maar heb door mijn stage eigenlijk nu niet genoeg tijd voor.

poeh wat voor soort daar ben ik nooit helemaal uit gekomen, kan morgen wel foto's plaatsen heb zelf niet genoeg kennis om het te zien.

vind het jammer dat ze nu weg moeten, wou net gaan beginnen met het overgaan op andere voeding, omdat ik had begrepen van de dierenarts dat het standaard vogel voer van de dierenwinkel niet voldoende bevat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 22:40

kijk eens op aocterra.nl waar er 1 bij je in de buurt zit, en of ze die vogel willen hebben Lachen

Ciara87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 22:46

owh dank je wel, zo word het zoeken wel makkelijk Lachen ik ga even kijken ...... oeh wel ver weg allemaal "provincies Drenthe, Friesland en Groningen"

naja het is wel iets om in mijn achterhoofd te houden, hartstikke bedankt