Labradoodle

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horsesandme

Labradoodle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 22:42

Weet niet of iemand hier al eens van het ras gehoort heb. Maar mensen die allergisch zijn kunnen vaak wel tegen zo'n hond. Omdat ze niet verharen.. ofzoiets weet niet precies hoe het zit.

Maar nu is mijn vraag dus. Een vriendin van mij wil al heel lang een hond. Maar haar moeder is allergisch. Haar moeder vind honden dus heel leuk en zou het zelf helemaal geweldig vinden als ze die zou kunnen kopen.

Maar ze hebben het probleem. Ze kunnen geen fokkers vinden. Ze hebben al op internet gezocht en sites bekeken. Maar heel vaak moet je ze adopteren uit Australië. Waar vaak ook lange wachtlijsten staan.

Weet iemand geen fokker of waar dan ook waar je ze kan halen.. Verward Clown

http://www.dieren-rassen.nl/honden/overige/labradoodle/

Horsesandme

Re: Labradoodle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 22:44

AUSTRALISCHE LABRADOODLE
Standaard, Medium, Miniatuur

Land ven herkomst: Australie

--------------------------------------------------------------------------------
Korte geschiedenis van het ras
De Labradoodle is het resultaat van de zoektocht naar een alergie vriendelijke geleidehond, welke sinds het begin van de 70ér jaren gefokt wordt.
Wally Cochran was de eerste die ging fokken met een Labrador en een standaard Poedel en gaf het resultaat de naam Labradoodle.
Tegen Park ging door met het werk van Cochran en werd de grondlegger van de Australische Labradoodle.
De Labradoodle heeft een vriendelijk, sociaal karakter en een alergie vriendelijke vacht. Labradoodles uit multi generaties Labradoodles hebben een golvende of krulvacht en geven geen lichaams- of vachtgeur af. Dit alles maakt de Labradoodle een ideale familie hond voor mensen die normaal geen hond zouden kunnen houden.

--------------------------------------------------------------------------------
Rasbeschrijving
De Austalische Labradoodle heeft een atletisch, gracieus en compact voorkomen. Het is een opgewekte en energieke hond maar een getrainde Labradoodle is een zachte en ruistige hond.
Ze zijn een voudig te trainen en reageren op mensen en kinderen vriendelijk en blij. Ze hebben een golvende of krullerige vacht die niet mag ruien en is mogelijk non-allergenic

Lichaam :
De verhouding hoogte x lengte moet 10 tot 12 zijn maar een compacte indruk geven. Hoekige schouders en stevige elebogen.
De achterhand is gemiddeld gehoekt met een kort en sterk spronggewricht. Een sterke uitgestrekte beweging bij draf welke het voorkomen geeft, we komen ergens.
Ontspannen of tijdens het spel zullen ze huppelen en slechts zacht de grond raken. De ruglijn dient horizontaal te blijven met sterke lende en een vlakke croup
Het zijn ook galoperende honden en daarom dienen de flanken goed op de borst te staan.

Staart :
Een laag aangezette zabel staart word geprefereerd.

Gebit :
Bij alle drie de varieteiten wordt alleen een schaargebit geaccepteerd.

Kleur :
.

Afmetingen en gewicht :
Standaard
Hoogte : 60 - 65cm.
Gewicht: Teven - 20 to 27 kg. Reuen - 25 to 35 kg.
Medium:
Hoogte : 45 to 58 cm.
Gewicht: 17,5 to 23 kg.
Miniatuur:
Hoogte : 40 to 45 cm.
Gewicht: 10 to 17 kg.

Afbeelding [img]http://www.sunsethills.biz/Apricot%20Labradoodle%20Rorie%20x%20Ben%20'05%20Purple%20G%206+%20wks.jpg[/img]
Afbeelding
Afbeelding

Snowgirl38

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:48

fokker van multigen Labradoodles uit Australische lijnen

Carolien van Beek, Venlo, email:fambelillas@home.nl

Dog's Paradise Labradoodles
Originele Australische Labradoodles gefokt onder begeleiding van Tegan Park
Nanja de Koning Trum, Biezenmortel, Tel.013 5799689, email:Hansnanja@tref.nl

Dit staat op de site waarvan jezelf de link hebt gegeven onder fokkers.(of had je die al geprobeerd?)

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 22:51

klopt daar zijn ze ook mee bezig... Haha!

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:53

Weet ze zeker dat ze allergisch is voor de verharing en niet voor weetikveel wat anders? Lachen

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:56

Ik had wel eens wat over de labradoodle gehoord, maar had altijd begrepen dat het "gewoon" een kruising was tussen een labrador en een poedel...

Ik wist niet dat men er zo bewust mee aan het fokken was onder andere i.v.m. allergieën enzo. Interessant zeg!!!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:35

[LZP] > [BB]

Een gewone poedel is voor mensen met een allergie ook ideaal. Het voordeel van deze honden is (om meteen je even op je reactie in te gaan, Pollewoppy Lachen ) dat het de kwaliteiten krijgt (indien goed gefokt) van beide rassen honden. Goede honden worden geslecteerd en kunnen gebruikt worden door mensen die een hulp hond nodig hebben (invalide, blinden etc.) maar allergisch zijn. Ze hebben de kwaliteiten van een Labrador en begeleiden, leiden en helpen de baas, en daarnaast de vacht structuur van een Poedel.

Je kunt natuurlijk ook nog voor een naakt hond gaan Knipoog

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 12:18

klopt we weten dat ze ook voor blindegeleide honden worden gebruikt.
Maar een naakt hond verliest wel veel huidschilfers en daar kan je ook alergisch voor zijn. En we hebben gehoort labradoodle niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 12:20

Zon poedelbeest verhaart wel, maar omdat hij kroeshaar heeft blijven die haren in de vacht verstrengeld zitten. Vandaar dat de bos haar van een poedel ook steeds groter wordt en hij dan weer getrimd moet worden.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 12:22

Wij fokken Spaanse waterhonden, deze honden hebben ook een vacht die geen rui kent en verliezen daardoor ook weinig tot geen huidschilvers.
Ik heb (samen met mijn ex) al diverse pups geplaatst bij mensen met een allergie voor honden (zelf ben ik ook licht allergisch) en in 95% van de gevallen gaat het idd goed.
Met mijn huidige vriend heb ik ook weer een kennel voor deze geweldige honden. voor meer info, zie de website:
www.spaanse-waterhond.nl

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 12:28

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 12:56

hier een foto van mijn hond chico
Afbeelding
Afbeelding
zoals je kunt zien verschilt de vacht, ze worden ze ongeveer eens in het jaar geschoren (alles op 1 lengte, niet in model zoals bij een poedel) en de vacht groeit daarna weer aan. Geen rui en de vacht houdt weinig water vast

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 18:02

waar hebben jullie die hond gehaalt? vind het trouwens wel een schatje Tong uitsteken

Pert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 18:04

In Biezenmortel zit er ook een fokker van deze honden.
hier is vast wel een telefoonnummer te vinden: http://www.dogsparadisebiezenmortel.nl/
naar mijn weten zitten ze wel al ver volgeboekt, en heb je dus een vrij lange wachtlijst. schijnt goed te lopen daar Knipoog en ze waren ook niet bepaald goedkoop dacht ik

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 09:21

D'r is toch al een Labradoodle topic... Een Labradoodle is een kruisinghond waarbij je nog steeds uit moet kijken of je niet een wél verharende hond treft.

Mensen kunnen altijd allergisch zijn voor het speeksel van de hond en huidschilvers hebben ze allemaal. Mijn Franse en Portugese Waterhonden hebben ook een minimaal verharende vacht net zoals bijvoorbeeld de Kerry Blue Terrier en Poedel.

Ik zou, als ik zoveel geld uit zou geven, in ieder geval voor een ráshond gaan.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 09:57

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 12:52

Donja schreef:
Wij fokken Spaanse waterhonden, deze honden hebben ook een vacht die geen rui kent en verliezen daardoor ook weinig tot geen huidschilvers.
Ik heb (samen met mijn ex) al diverse pups geplaatst bij mensen met een allergie voor honden (zelf ben ik ook licht allergisch) en in 95% van de gevallen gaat het idd goed.
Met mijn huidige vriend heb ik ook weer een kennel voor deze geweldige honden. voor meer info, zie de website:
www.spaanse-waterhond.nl

Ik ga ook voor de spaanse waterhond,
erg leuke dieren Ja