Het gaat om een blauw met witte pers en een zwart met witte pers. Mijn eerste indruk was dat ze er vreselijk smerig uitzagen.

Het wit was meer geel dan wit en de beesten stonken het uit. Ook zaten ze onder de vlooien. Ik zou me kapót schamen als ik katten zo naar iemand toe bracht.
De arme beestjes hebben amper een neus, en als ze wat hadden gedronken uit het bakje hadden al die vieze haren er in gehangen en was het heel water geel. Ik kon wel janken, het was niet om aan te zien.
Vandaag zouden ze beide gesteriliseerd worden en dan zouden ze geschoren worden. Dat kan dan immers heel makkelijk als ze toch onder zeil zijn.

We hebben toen uit nood maar een van de twee gewassen (de grijze die het vieste was). We hebben drie keer schoon water in een bad gedaan en drie keer werd het water gewoon harstikke vies donkerbruin.

Na die tijd de kat helemaal drooggefohnt en gekamd, en ze ziet er weer uit als nieuw.

De andere wordt hopelijk morgen gedaan. Ik ben er zelf niet morgen dus kan het zelf niet doen.
Overigens waren ze ook hartstikke mager en zaten onder de vlooien. Het is toch vreselijk dat die dieren nooit goed verzorgd zijn. Ze moeten nog anderhalve week in quarantaine en hopelijk krijgen ze dan een eigenaar die wél goed voor ze zorgt en ze een dagelijkse kambeurt wil geven.
Ik ben trouwens wel heel opgelucht dat de eigenaar ondanks dat hij z'n katten nooit verzorgd heeft, toch moeite heeft gedaan en betaald heeft om ze hier te brengen.
Toen ze weer in het hokje zat ging ze zich direct wassen en zag ze er erg opgelucht uit, ze was diret veel levendiger. Ongelovelijk toch dat zoiets je dan toch weer helemaal blij kan maken. Weer een goede daad verricht.