Oud & Nieuw

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meissie17

Oud & Nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 14:08

Hallo,
Voor de mensen die hun knagers hebben buiten staan hoe gaan jullie dat doen met je konijnen/cavia's pf welke dieren dan ook Knipoog. Ik wou eerst de konijnen binnen zetten maar goed ik krijg van het weekend nog een konijn en dan hebben we er 4. Ze staat nu onder een afdak ik zat te denken om ze misschien in de schuur te doen.

Wat doen jullie met je dieren

xxx

PBA_

Re: Oud & Nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:11

Mijn dieren, 1 parkiet, 12 kanaries, 3 konijnen. Zitten met z'n allen in een groot hok. Tot nu toe gaat alles goed en als ze bang zijn gaan ze het binnenverblijf in

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:23

Blijven buiten.. Sluit ze denk ik wel op in het bovenhok, maar hok is toch niet naar binnen te krijgen dus ze blijven buiten. Lachen

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:25

Die van mij staat zoiezo in de winter altijd in de schuur, maar verder doe ik niks bijzonders hoor.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:26

Mijn konijnenhokken werden meestal met oud en nieuw in de schuur gezet, ze stonden in de tuin die omringd was met studentenhuizen. Je wist maar nooit wat voor zooi die gasten over de tuinmuur gooiden Scheve mond
Na oud en nieuw gingen ze lekker weer naar buiten, want ze konden verder best tegen de kou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:28

Wij zetten ze allebei in een hok de gang. Dan hebben ze geen last van de stank en het licht van het vuurwerk, en de herrie is dan ook minder. In de gang is het ook niet zo warm als in de huiskamer omdat ze toch gewent zijn buiten te staan. Lachen

SunnyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 15:34

Ik probeer het grote hok altijd in de schuur te proppen met oud en nieuw. Gewoon voor de zekerheid. Vooral als we weggaan dan weet ik zeker dat ze 'rustig' zitten. Daarna gaan ze gewoon weer lekker naar buiten want zo groot is de schuur niet Haha!

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 17:19

Ik denk dat ik ze ook gewoon onder het afdakje laat staan veel zullen ze toch niet zien ja iets, maar savonds doe ik er altijd een zeil voo rdus dan zien ze toch niet veel Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 17:20

Ik zet ze altijd voor 1 nachtje in een hele grote doos in huis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 17:23

Wat ik ook ooit eens een keer heb gehoord is dat iemand dekens over de hokken legde zodat ze het licht niet zagen. Of een oud zongordijn kan natuurlijk ook. Ja

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 17:27

Er is op het nieuws aangeraden konijnen zowieso naar binnen te brengen rond kerst omdat steeds vaker konijnen uit hun hokken geroofd worden en dan aan een gruwelijk einde komen op tafels van vreemden.
Hoe kom je goedkoop aan konijnen? Haal ze gewoon uit iemands tuin. Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 17:28

Iieel ik moet er niet aan denken! Bloos!
Gelukkig is ons tuinhek op slot en zit er een ren om de hokken die herrie maakt als je hem open probeert te maken, dus dat horen we wel dan.
Maar gadver wat een gekken bestaan er toch.. Lips are sealed

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 17:41

Roane schreef:
Er is op het nieuws aangeraden konijnen zowieso naar binnen te brengen rond kerst omdat steeds vaker konijnen uit hun hokken geroofd worden en dan aan een gruwelijk einde komen op tafels van vreemden.
Hoe kom je goedkoop aan konijnen? Haal ze gewoon uit iemands tuin. Nagelbijten / Gniffelen

ja dit zei mijn moeder ook al die wou ook al hangsloten aan de hokken doen haha :p, maar mijn vriend zei dat dat niet echt nodig was omdat dat meestal gebeurd met vlaams reuzen

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 17:46

Meissie17 schreef:
Roane schreef:

ja dit zei mijn moeder ook al die wou ook al hangsloten aan de hokken doen haha :p, maar mijn vriend zei dat dat niet echt nodig was omdat dat meestal gebeurd met vlaams reuzen

Dat is onzin, een Franse hangoor is ook al groot genoeg hoor. Dwergkonijntjes misschien wat minder, maar ik zou het risico niet eens willen nemen. Nagelbijten / Gniffelen
Wilde konijnen zijn ook geen vlaamse reuzen.

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 18:28

Bij mij blijven ze gewoon zitten waar ze zitten. Hier hebben we meestal niet zo heel veel last van vuurwerk Lachen

INGEMUIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 21:49

Ons konijn logeert dan voor 1 nachtje bij m'n cavia Nagelbijten / Gniffelen

BabsieJana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 21:55

Onze konijnen blijven gewoon in de schuur, net zoals altijd in de winter Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:02

Mijn knaafs staan gewoon binnen, dus dat is geen probleem Knipoog
Vroeger toen ik nog een konijn had had ze buiten een overdekt hok (met een apart binnengedeelte waar het gewoon lekker warm was, zelfs in de winter) en een uitloop naar buiten, we sloten haar dan gewoon even in het hok tot de middag van 1 januari als al het geknal wel zo'n beetje echt over was Knipoog

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:05

Onze hond en katten sluiten we op in huis, met de tv aan.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:56

Mijn konijnen blijven gewoon buiten staan, ze staan tegen het huis aan. Wel hang ik iets donkers voor het gaasgedeelte van het hok, zodat ze het licht minder zien. We zijn wel thuis, dus als het echt te erg wordt dan gaan ze naar mijn slaapkamer. (daar staat het raam altijd open en is het lekker koel)

Nikki__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 15:35

Konijnen blijven buiten met een grote doek over he hok heen zodat alles donker voor ze is.
De honden gaan onder de medicijnen.
De katten verstoppen zich standaard op zolder.
De hamsters en ratten hebben er geloof ik geen last van.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 18:37

de konijnen blijven lekker buiten in hun hok wel. zoveel vuurwerk wordt er bij ons niet afgestoken

Maetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 19:50

Mijn konijn die staat buiten , met oud en nieuw gaat hij of de schuur in of sluit ik hem even op in het boven hok.. Clown

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 19:52

Mijn konijn blijft gewoon buiten staan..
Wel een groot hok en hij is er volgens mij niet echt bang voor..

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 19:56

Alles blijft zoals het is hierzo, de kat word wel binnen gehouden maar de konijnen mogen lekker blijven lopen waar ze lopen. Ze hebben veel schuilhokjes in hun verblijfplaats dus Lachen