Hond met watervrees .. wat te doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Hond met watervrees .. wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 21:49

Ik zal de situatie even uitleggen.

Mijn hond heeft zijn poot/teen gekneusd/verstuikt.
Hij heeft van de DA een spuit en pillen gekregen en wij hebben de opdracht gekregen de poot 2 maal daags in de badedas te doen ..
Nou is het probleem dat je onze hond met geen mogelijkheid in het water krijgt, hij is er om een of andere reden bang voor en krijg hem er echt niet in!
Net dus geprobeerd Sigaar
Hij vormt zelfs een vorm van agressie, uiteraard uit angst

maar nu mijn vraag: Hoe krijg ik mijn hond zover dat we toch die poot in de badedas kunenn doen?
Als iemand tips heeft graag! Hondensnoepjes werken helaas niet

Edit: ik heb het net maar na vele pogingen gelaten voordat er ongelukken gebeuren Nagelbijten / Gniffelen

Joonsel

Re: Hond met watervrees .. wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 21:53

Blinddoek voor de ogen.
En daarna eerst met een washandje ofzo over zijn poot gaan? Lachen

Verder zou ik het niet weten. Nagelbijten / Gniffelen

Succes!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 21:54

Niet echt tegen de waterangst. Maar kan je niet wat gaasjes o.i.d. laten weken en dit om de poot doen, zakje erom vastmaken en dan kan ie ermee rondlopen een poosje. Wel opletten dat hij het niet stuk probeert te bijten.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 21:54

Neem een beker of zo iets wat smal is, dan ziet de hond het water niet.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 21:55

Hmm misschien wel een idee ja,
Heb van te voren al met mijn hand voorzichtig zijn poot nat gemaakt en beetje gemasseerd, maar nee meneer durfde toch niet Sigaar

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 21:57

En of mijn hond water ziet Sigaar ja hij is gewoon veels te slim

maar ik dnek dat ik deze tips eens ga uitvoeren Lachen

Met gaasjes denk ik niet zo, omdat de poot echt even moet weken erin Nagelbijten / Gniffelen

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 23:20

Als iemand nog tips heeft ofzo zou ik die graag horen,
wil natuurlijk dat de poot zo snel mogelijk geneest Nagelbijten / Gniffelen

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:18

Muilkorf om en erin zetten Tong uitsteken

Nee nuttige tips verder haha misschien dan toch verband weken en erom heen doen, doet iig iets..

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:41

wil hij niet in het water dan kom het water naar hem toe. ligt er aan waar de wond zit (volgens mij toch aan de poot) dan een kleine pan, daar water met badedas doen, natuurlijk niet te heet. dan een andere bak met iets lekkers erin, je gaat hem vast zetten tegen de muur, net zo als je ook met een paard doet. zo kan die nergens heen, en als die in het water gaat kan hij bv eten. Koop dus iets wat die lekker vind. ga vooral niet kwaad worden op de hond want dat werk alleen maar verkeerd, het toverwoord is zet hem vast en beloon hem.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 23:03

Ik heb het idd geprobeerd met snoepjes, een afwasbak met de badedas en hem in de hoek vastgezet, helaas zonder resultaat.
Ik krijg hem moeilijk ernaast, en als hij ernaast staat of zit houd hij gewoon stijf zijn poot omhoog, en krijg je die met geen mogelijkheid in de bak Sigaar
Vastmaken doe ik liever niet ivm zijn verleden (aan de boom gezeten) en wil niet dat hij weer helemaal terug bij af is ..
Ja een hond met gebruiksaanwijzing!

Misschien toch maar eens met blinddoek proberen, al denk ik dat dat ook niet zal werken Nagelbijten / Gniffelen

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 23:04

Ohja, ik ben niet kwaad op hem geworden, en heb hem steeds naar me toe geroepen, totdat ik hem vasthield ging het goed, en als ik hem vasthoud en daar ook wil houden, en zijn poot erin wil dan draait hij zijn kop om me te laten weten dat hij het niet wil! (in de vorm van lichtjes bijten in m'n hand, van hou op!)
En toen ben ik dus maar opgehouden, anders bijt hij dalijk echt en dan kunnen we samen in de badedas Vork

Charlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:54

Mijn Border was eerst ook heel bang voor water...
Maar hij is er toen gewoon zelf een keer ingegaan, ik had een stok gegooid, waar hij helemaal weg van is, en daar ging hij toch heel voorzichtig in het water er achteraan. En sindsdien doet hij niets liever dan zwemmen en in het water spelen Lachen!!!
Ik hoop dat je een oplossing vind, succes!!!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 23:03

Ja, dit is heel vervelend. Wij hebben thuis ook zo'n bange poeperd in de vorm van een collie. Die van ons vindt al het geklooi aan zijn lijf lastig. Laatst had hij zijn oor open gescheurd aan het prikkeldraad (niet genoeg gebukt!), maar denk maar niet dat ik daar thuis iets aan kan doen. Dat wordt ook gemopper en gehap naar de baas. Als hij een keer vies is van iets en ik zet hem onder de tuinslang of gieter, gaat hij ook mopperen. Dit soort dingen kan ik alleen doen als mijn echtgenoot thuis is, die hem in de houdgreep neemt. Dan kan het wel. Misschien moet je toch een muilkorf overwegen, of zo'n ander geval, een snuitje. Dat is een stevig hoesje die je over zijn snuit schuift en achter zijn oren vast maakt. Ik weet niet wat voor hond het is en of tie een snuit heeft (ik bedoel; een boxer of pekigneesje heeft weinig neus). Afgelopen zomer moest ik, terwijl ik alleen was, bij de hond drie teken weghalen. Toen heb ik hem aan de riem gedaan en dan de rest van zijn riem om zijn snuit gewikkeld. Stevig vasthouden met één hand en met de andere hand de teken verwijderd. Niet echt makkelijk, maar ja, je moet toch wat. Hoe vervelend het ook is, ik zou het toch proberen met dwang en iets om zijn snuit. Als hij maar één keer weet dat het niet echt eng is, misschien gaat het dan wel beter. (trapt die van ons ook niet in hoor)
succes!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 23:37

Nou het is dus een rottweiler, dus niet echt een hond die je huppakee in het water gooit Vork
Maar een muilkorf hebben we, maar omndat hij een verleden heeft weet ik niet of ik die erbij moet halen, omdat ik hem niet nog meer wil traumatiseren ..
En met een muilkorf heb ik het probleem van het niet in het water gaan nog niet opgelost .. pfff wat een hond Sigaar

Misschien dat ik morgen gewoon eens de tuinslang op zijn poot richt ofzo Nagelbijten / Gniffelen

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 23:39

Hij heeft overigens wel in de zomer in de zee gezwommen Verward

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 23:47

Die hond is niet bang van water, maar heeft de link gelegd poot doet zeer en als mensen aan mijn zere poot gaan zitten doet het erger zeer. Dat het daarvan over gaat kan je hem helaas niet vertellen. Zorg ervoor dat de hond je geen pijn kan doen, blijf rustig en doe wat nodig is. Geef wat lekkers als je klaar bent, dan wordt het ook minder erg.

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 01:56

ik zou het niet forceren als ik jou was...
je hebt een hond met een trauma en die poot gaat ook wel over zonder badedas.
ik zou gewoon verder gaan met zijn vertrouwen te krijgen voor deze behandeling maar dan niet voor deze keer.
neem er de tijd voor en dan heb je er voor een volgende keer misschien baat bij.
mij hebben ze ooit "uitgelachen" op stal toen ik mijn paard ging leren om met zijn voet in een emmer te staan...zagen ze het nut niet van in...
maar toen mijn moppie van de zomer een hoefzweer had was ik blij met mijn voorgaande trainingsuurtjes!!!
geen gedoe,geen gestress,gewoon een rustig braaf paard met zijn voet in een emmer soda!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 02:20

Ja wij hebben ook z'n bangerikje..
Alleen is dat dan weer een jack russel dus ja.. dat valt dan nog een keer te doen.
Ze kijkt je dan 2 dagen niet aan, maar goed het is een hondje van een paar kilo.
Een rottweiler is inderdaad wel wat moeilijker en dan ook nog met een naar verleden!

Ik zou de DA opbellen met de vraag of dat echt nodig is..
En misschien kan je het eens proberen zonder water.
Dus gewoon alleen de poot in een bak zetten..

En dan heel erg belonen, gaat het goed dan een laagje water enz...

Maar als het niet echt nodig is zou ik het denk ik niet doen!