Ik ben samen met mijn zusje opzoek naar een leuke, lieve maar vooral gehoorzame hond.
We zoeken een hond die buiten kan blijven. De hond mag bij ons dus niet naar binnen omdat mn moeder er niet goed tegenkan (ze vind ze een beetje eng, maar dit zal naarmate er echt een hond is veel minder worden gok ik, gezien dit ook is gebeurd met onze paarden).
We zoeken dus een hond die goed luisterd, buiten kan blijven (in een hok, in de schuur), mee kan naar de paarden, het liefst los kan lopen (en dus ook goed luisterd en niet ineens ergens heen rent en nergens meer oren voor heeft...). Ik heb ook nog een broertje van nu 7 die af en toe nog wat druk kan zijn, maar wel is geleerd dat als hij bij dieren in de buurt is dat hij dan rustig moet zijn omdat dieren nogal eens kunnen "schrikken" van onverwachtse bewegingen enz (vooral bij onze paarden dus).
De hond zal elke dag met ons meegaan naar de paarden (sowieso 3 keer op een dag), het bos is dichtbij, dus daar zullen we ook vaak heengaan. We gaan regelmatig in het weekend naar de hei waar de hond zich ook helemaal uit kan leven.
Wat denken jullie? Zouden wij een hond kunnen houden?
Wat ik me voornamelijk eigenlijk afvraag.. wat zijn eigenlijk de kosten ongeveer voor een hond? (middelmaatje/grote hond)
We moeten verder alles nog regelen met mijn ouders, dus er is nog niks zeker, maar wilde deze vraag graag aan jullie stellen.