Vraag voor hond.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bitterbal

Vraag voor hond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 21:46

Ik ben samen met mijn zusje opzoek naar een leuke, lieve maar vooral gehoorzame hond.

We zoeken een hond die buiten kan blijven. De hond mag bij ons dus niet naar binnen omdat mn moeder er niet goed tegenkan (ze vind ze een beetje eng, maar dit zal naarmate er echt een hond is veel minder worden gok ik, gezien dit ook is gebeurd met onze paarden).

We zoeken dus een hond die goed luisterd, buiten kan blijven (in een hok, in de schuur), mee kan naar de paarden, het liefst los kan lopen (en dus ook goed luisterd en niet ineens ergens heen rent en nergens meer oren voor heeft...). Ik heb ook nog een broertje van nu 7 die af en toe nog wat druk kan zijn, maar wel is geleerd dat als hij bij dieren in de buurt is dat hij dan rustig moet zijn omdat dieren nogal eens kunnen "schrikken" van onverwachtse bewegingen enz (vooral bij onze paarden dus).
De hond zal elke dag met ons meegaan naar de paarden (sowieso 3 keer op een dag), het bos is dichtbij, dus daar zullen we ook vaak heengaan. We gaan regelmatig in het weekend naar de hei waar de hond zich ook helemaal uit kan leven.

Wat denken jullie? Zouden wij een hond kunnen houden?
Wat ik me voornamelijk eigenlijk afvraag.. wat zijn eigenlijk de kosten ongeveer voor een hond? (middelmaatje/grote hond)
We moeten verder alles nog regelen met mijn ouders, dus er is nog niks zeker, maar wilde deze vraag graag aan jullie stellen.

Elinee

Re: Vraag voor hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 21:47

als je moeder er al niet tegen kan, en het eng vind. lijkt het mij niet zo'n goed idee.
ik neem aan dat je ook werkt/op school zit; & wie doet de hond dan?

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 21:48

Een hond is een roedeldier, alleen buiten laten lijkt niet echt fijn voor welke hond dan ook, tenzij hij een groot deel van de dag wel bij mensen is (dus bijv. 's nachts in stal of schuur) maar ik weet niet of je dat wilt.
Ik zou eerlijk gezegd geen hond nemen als niet het hele gezin er achter staat en als deze niet in huis mag.

En de gehoorzaamheid; daar zul je zelf veel aan moeten werken, geen enkele hond doet dat vanzelf.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 21:52

Daar is over nagedacht Elinee. Mijn moeder is sowieso overdag altijd werken (nu tot januari zelfs elke week 4 dagen aaneen weg). Ik zit niet op school, en werk vooralsnog ook niet. (hierover wil ik verder niet uitwijken omdat het nogal een verhaal is die ik niet zo open en bloot op internet wil gooien) We zitten met de paarden die we zelf moeten verzorgen en zijn dus iedere dag gewoon thuis omdat dieren nou eenmaal gewoon verzorging nodig hebben en we die niet zomaar even kunnen achterlaten omdat wij persé iets willen.

Ze kan er opzich wel tegen, ze is verder niet allergisch, maar ze vind ze.. nja eng laten we t maar zo noemen. Hoewel als we een hond tegenkomen loopt ze dr niet met een grote boog omheen maar gewoon normaal erlangs, ze wil ze alleen niet aaien. Zo ging dat ook met mijn paarden, inmiddels voert ze ze al broodjes uit de hand (binnen een jaar). Ik zie daar dus niet echt problemen gebeuren.

*edit nog even een reaktie op BiepMiep: De hond komt wel veel in contact met mensen, alleen niet met mijn moeder. Veel spelen, wandelen (vooral naar het bos enz.. en de tijd die wij spenderen met de paarden zal hij dus ook onze aandacht krijgen gezien hij/zij dan gewoon meegaat en daar wat rondspeelt (eventueel misschien nog met een labrador teef)

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 21:53

Begrijp me dus niet verkeerd.. het dier zal echt niet de hele dag in een hok vastzitten hoor! Ik ken genoeg mensen hier in de buurt met een hond waar we eventueel samen ook wandelingen enz. mee kunnen maken...

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 22:25

Er zijn veel min punten. Ik denk dat jullie beter kunnen wachten met een hond houden.
Je kunt het beste pas een hond houden als je broertje misschien wat ouder is en je moeder wat meer aan honden gaat wennen.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 22:28

Daarom zit ik ook te twijfelen annepaardoes. Mijn broertje kan opzich goed omgaan met honden als ze op visite komen, of wij gaan bij iemand op visite bij iemand met een hond, maar het is en blijft een kind en kan dus met tijden wel druk zijn..

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 22:49

als je een hond buiten houd. moet je wel een binnenhok hebben in de schuur bijv. waar die warm en droog kan liggen en een kennel eraan vast.

je kan een herder nemen of een border collie. husky benner senner. die kunnen wel tegen de kou. met hun dikke vacht

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 22:54

Hij word niet buitengehouden hoor miekelover. Hij/zij krijgt een groot "hok" in de schuur! Het zal dan ook om 1 van die rassen gaan die jij aangeeft. Waar me zusje zich voornamelijk het meeste zorgen om maakte was inderdaad de kou, en zeker in de winter. maar jij denkt dat dat geen probleem zal geven?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 02:32

Ik denk dat de kou juist wel problemen geeft, zéker als de hond alleen zit. Meerdere dieren kunnen elkaar warm houden en het lijkt me ook niet dat jullie schuur verwarmd is.

Wees wijs en neem geen hond Lachen

Edit: ik heb 2 honden, puur omdat het roedeldieren zijn en ik het prettig vind dat ze 'steun' aan een soortgenoot hebben.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 03:01

Als je de hond er van begin af aan op traint om buiten te zijn, lijkt het mij geen probleem.
Hoeveel honden zitten er op een boerderij niet in de kennel, als waakhond, met alleen een schuilhok? Niets zieligs aan, in mijn ogen Bloos
Het klinkt alsof jullie er terdege over na hebben gedacht.
Aandacht en beweging lijken mij ook niet het probleem, maar dat is de situatie nu. Hoe gaat het als jij straks wel aan het werk of naar school gaat?
(hoewel, mijn border zit ook alleen als ik werk en is daar helemaal aan gewend, van pup af aan, maar bij jullie zou hij eerst wennen aan veel aandacht en beweging)
Als de verzorging dan wél op je moeder aankomt, heb je wel een probleem als zij het tòch eng blijft vinden.
Zet voor jezelf even duidelijk de voors en tegens op een rijtje, misschien dat je er dan uitkomt

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 23:43

Nouja.. het was een leuk idee, ik heb het geprobeerd maar ik mocht van mn moeder mn verhaal niet eens afmaken.. zodra het woord hond viel ging ze in de aanval en... nja goed.. einde oefening.. die hond komt er wel als ik op mezelf woon... Lachen tot die tijd moet ik het maar doen met de honden van anderen... helaas..