Wie heeft er ervaring met het houden van eenden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Helma_Amber

Wie heeft er ervaring met het houden van eenden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 14:56

Hallo allemaal!

Mijn vriend en ik heb sinds eind september een eigen huis en zijn nu druk bezig met verbouwen. Als alles straks klaar is gaan we er lekker samen wonen. De bedoeling is dat we één of misschien twee katten bij nemen. Ook zijn wel allebei dol op eenden. We willen graag zo'n grote witte eend die ze gebruiken voor de opfok om te slachten.
Nu is mijn vraag wie heeft er ervaring met het houden van deze soort eenden? Kan hij alleen en evt samen met de katten of kunnen we er beter twee nemen. En maken deze eenden veel lawaai. De bedoeling is dat als we er een nemen dat we een kuiken nemen en deze op laten groeien.
En wat voor behuizing hebben jullie voor je eend?

Alvast bedankt.

groetjes Helma

shirley23

Re: Wie heeft er ervaring met het houden van eenden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 16:40

ik denk dat het wel leuker is voor de eend om er twee te nemen.
Ze leven zo wie zo in groepen.

Voor de rest een vijver waar ze lekker in kunnen zwemmen.

De katten zou je moeten leren dat ze niet op de eenden mogen jagen maar voor de rest regeld het zich zelf wel.

Mijn moeder heeft 4 eenden rond lopen. en daar hoeft ze niets aan te doen. ja ze voert ze elke dag en geeft ze vers water maar daar is het ook mee gezegt.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 19:25

Ik zou er idd twee nemen. En niet van die slachteenden. Want die zijn zo mis\vormd,die hebben niet zo een fijn wandelgangetje zeg maar. Misschien is het leuker, als je grote eenden wilt, om twee muskuseenden kuikens te nemen, en die een beetje tam te maken. Ik had een fleseend die tam was. Hij is helaas opgegeten door een of ander beest, maar hij was geweldig. Ging ook mee onder de douche enzo.
Groetjes, mij

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 11:09

Haha wat leuk om met een eend te douchen. Ik zal eens kijken wat voor eenden. ik het beste kan nemen. Bedankt.