Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NaNi schreef:Geen idee of marters ook geiten aanvallen..
Wel luguber als je 's ochtends gewoon denkt de kippen te gaan voeren en dan zoiets tegenkomt!
Esther_r20 schreef:volgens mij zijn geiten te groot voor een marter (soort fredachtig diertje) maar de gans kan die zeker hebben... Ik denk dat die eerder kleinere dieren zal pakken, maar een marter zou een gans kunnen grijpen..
Bij de kinderboerderij in de buurt heeft een marter ook al eens goed huisgehouden...
_Inga schreef:helaas je mag ze niet wegjagen, is een beschermd diersoort..
Luckey schreef:_Inga schreef:helaas je mag ze niet wegjagen, is een beschermd diersoort..
Dat meen je niet
Luckey schreef:_Inga schreef:helaas je mag ze niet wegjagen, is een beschermd diersoort..
Dat meen je niet
katiavl schreef:Kippenhok moet boven de grond staan in feiten met de paaltjes meer naar het midden en de uitgang. Dicht plus looprek omhoog. Zo word het voorgeschreven.
De martelaar kan door twee redenen naar jou kippen zijn gekomen.
Niet vergeten dat het zijn omgeving ook is, en door onze huizen te bouwen enzo. Is de kans dat hij voeding vind veel kleiner. Dan kan hij achter de kippen komen. Telt voor elk dier zelfs een leeuw in afrika.
Of hij is gewoon aan het dwalen en zag een lekker en gratis stukje vlees. Ratten doen dit dikwijls. Daarom zijn mensen begonnen met die omgebouwde kippenhokken.
Vind niet dat je het dier kwalijk kan nemen, het is heel rot voor jou dat is waar. Maar wij schaden de omgeving en dat heeft ook gevolgen voor hen. Moeten we ze dan straffen?
Edit ben nu aant het leren voor mijn examen. En ik zit op bokt verslaafd maar zal je vanavond helpen zoeken naar een oplossing
Cassia schreef:Ik denk niet dat je geitjes gevaar lopen.
Heb je honden? Want wij hebben ook last van Marters/vossen en dan laten we de honden er rond (en erin soms) los zodat de hondengeur goed verspreid wordtDat schrikt ze wel af
Cassia schreef:Ook op het gebied waar de geitjes staan?
Cassia schreef:Haha! Dan weet ik het nietBij ons helpt het
.
Cassia schreef:Wij hebben 3 GROTE honden die er rondlopen.
En als ze hun behoefte er doen dan blijven de vos meestal weg(en gaat de vos bij de buren
)