Konijn eet slecht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Francien_

Konijn eet slecht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 20:50

Ik ging net mijn konijn voeren en normaal valt hij altijd aan op zijn eten zegmaar. Nu wilde hij niet eten. Hij zat op mijn bed, dus ik had hem even in zijn hok gezet en daar zijn bakje neer gezet. Hij nam wel een paar hapjes maar normaal eet hij toch gewoon veel enthousiaster.. Zijn tanden zijn niet te lang daar heb ik al naar gekeken, en verder is hij ook nog gewoon levendig. Zal ik morgen met hem naar de DA gaan of moet ik het nog even afwachten?

Ogrop

Re: Konijn eet slecht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:51

kijk eerst morgen als het eten op is, als het op is zal er wss geen probleem geweest zijn, en had hij op dit moment geen honger, andrs naar de DA gaan. het kan aan de tanden liggen... maar aangezien je zegt dat het daar niet aan kan liggen ? ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:53

ik zou nog even wachten ermee,
en anders doe je er gewoon allerlei lekkere kleine stukjes wortel of andere groentes door Haha!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:55

Het kan best dat ie zich eventjes niet lekker voelt, hebben mensen ook wel eens. Als die na een dag nog niet eet en ook niet drinkt, dan zou ik even naar de DA gaan.

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 20:55

Oke bedankt, misschien ben ik een beetje overbezorgd Bloos

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:04

Heeey!
Als de tanden ok zijn, heb je nog altijd de kiezen die problemen kunnen veroorzaken Knipoog, bijvoorbeeld haakjes die in zijn tong of wang prikken.
Als ie morgen nog steeds niet goed eet zou ik even langs de DA gaan (liever een keer te vaak dan een keer te weinig!). Als ie morgen weer gewoon eet, voelde die zich misschien even niet lekker ...
Gr.
Naatje

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:31

Ik ben ook daarmee naar de da geweest met mijn konijn die niet meer at, en maar goed ook, want het was bijna gedaan; Konijntjes moeten namelijk blijven hooi eten, voor hun darmwerking. Dwangvoederen hielp niets, en dus is hij direct opgenomen dan, en erdoor gekomen! Idd de tandjes laten nakijken.... veel succes erbij!

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 21:50

Ik heb hem hooi gegeven en dat knabbelt hij vrolijk op Lachen Dus het komt denk wel goed Lachen

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 22:01

Dat is het belangrijkste, hooi knabbelen, goed zo!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 22:37

Leuk. kan je gerust gaan slapen Tong uitsteken

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 23:29

Gelukkig dat hij hooi eet, want ze moeten echt blijven eten. Lachen

Keutelt hij wel? Mijn konijn had dit ook, niet eten (terwijl hij er normaal op aanvalt), stil in een hoekje zitten, niet poepen. En dat is hem bijna fataal geworden, ookal merkten we het meteen op en hebben we hem gelijk meegenomen naar de dierenarts. Hij zat verstopt en we hebben hem godzijdank met dwangvoeding en medicijnen weer aan de praat gekregen, maar het was kantje boord.

Dus hou hem alsjeblieft goed in de gaten, niet eten is een slecht teken!

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 13:39

gelijk naar de dierenarts gaan. Als een konijn 3 dagen niet eet gaat hij dood. Je moet hem gaan dwangvoeren. In de kliniek hebben we veel konijnen die niet willen eten. Er kunnen haken op zijn kiezen zitten die in zijn wang of tong prikken. Die kan je zelf niet zien.

Dus snel naar de DA gaan voordat het te laat is. Ze worden meestal opgenomen om te dwangvoeren in de 4 uur. Hun darmstelsel moet aan de gang blijven

succes ermee

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 14:45

Het gaat allemaal goed. HIj had sochtends zijn bakje al voor meer dan de helft leeg Lachen