Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Je moet je gewoon aanpassen aan je dier, en niet willen dat je dier zich aanpast aan jou behoeftes. Het dier moet zichzelf kunnen zijn.
Zo ga je bijvoorbeeld ook geen hond kopen op uiterlijk (bijvoordeeld een terrier omdat je die gewoon mooi vind) maar koop je een hond die gefokt is op de kwaliteiten waar jij het meeste in kan vinden. Zo koop je een retriever als je graag met je hond wil apporteren en koop je een border collie als je aan agility wil doen.
IkbenMarije schreef:Iemand die de verantwoordelijkheid durft/wil/kan nemen om het dier te verzorgen! Hem elke dag eten drinken liefde en veiligheid bied. Hem niet in de steek laat. Zo iemand vind ík een dierenvriend
IkbenMarije schreef:Kun je jezelf dan ook omschrijven?![]()
IkbenMarije schreef:Iemand die de verantwoordelijkheid durft/wil/kan nemen om het dier te verzorgen! Hem elke dag eten drinken liefde en veiligheid bied. Hem niet in de steek laat. Zo iemand vind ík een dierenvriend
Wuis schreef:Ik behandel dieren net als mensen.
Lia_ schreef:Wuis schreef:Ik behandel dieren net als mensen.
Ik dus niet
Ik vind juist dat je een dier een dier moet laten zijn en daar geen menselijk eigenschappen en behoeftes aan toe moet dichten.
Mijn honden leven dus gewoon als honden en mijn paarden als paarden.
Ik ben verantwoordelijk voor hun welzijn en gezondheid maar ze zullen wel ten allen tijden naar mij moeten luisteren en zich aan de "regels" houden.
Juist die duidelijkheid werkt erg goed omdat een ieder precies weet waar hij/zij aan toe is.
Wuis schreef:
Ik bedoel maar te zeggen dat ik een dier evenveel waard vind als een mens.